Τόσο η ανακοίνωση του νέου έργου της Κυανής Ακτής, όσο και τα αιτήματα κατοίκων της περιοχής , προκαλούν ενδιαφέρον για περισσότερη μελέτη και αναζήτηση πληροφοριών για το τι ακριβώς θα γίνει στην περιοχή και τι ΔΕΝ προβλέπεται να γίνει.
Σε δυο σημεία επικεντρώνουμε το ενδιαφέρον μας:
a) στο έργο δεν περιλαμβάνεται και η επισκευή του αλιευτικού καταφύγιου παρότι είναι αρμοδιότητα Λιμενικού Ταμείου .
και β) ένα μεγάλο μέρος της περιοχής γίνεται πεζόδρομος!
Ας δούμε τι αναφέρεται στην απόφαση:
Με την 156/2017 απόφαση του το ΔΣ του Λιμενικού ταμείου στις 18/9/2017 (ΑΔΑ: 7Τ4ΓΟΡΗ0-ΚΒΣ) αποφασίστηκε η «Κατάρτιση των όρων, Έγκριση Διακήρυξης, Απόφαση Ανάληψης Υποχρέωσης- Έγκριση δέσμευσης πίστωσης για το Δημοπρατούμενο Έργο: «Αξιοποίηση Λιμενικής Ζώνης Κυανής Ακτής».
Στο άρθρο 11 και στην παράγραφο 3 (11.3) έχουμε την «Περιγραφή και ουσιώδη χαρακτηριστικά του έργου» .
Συγκεκριμένα αναφέρεται:
«1. Την δημιουργία ασφαλούς ζώνης κυκλοφορίας ποδηλάτων πλάτους 1.50μ, από το ελικοδρόμιο μέχρι το Λιμενίσκο Μαϊστράτου.
Την δημιουργία και εξασφάλιση πεζοπορικής διαδρομής σε όλο το μήκος του παραλιακού μετώπου της περιοχής, αλλά και την σύνδεση της με το ήδη διαμορφωμένο παραλιακό μέτωπο από την προτομή του Καββαδία, μέχρι το κτίριο υποδοχής τουριστών των κρουαζιερόπλοιων για την ασφαλή διέλευση πεζών από τον χώρο αποβίβασης μέχρι τον γύρο του Κουτάβου στο νότιο τμήμα της πόλης.
- Την δημιουργία μεγάλων νησίδων φύτευσης δένδρων και θάμνων, γενικότερα δε επιδιώκουμε η περιοχή να χαρακτηρίζεται από το πλούσιο πράσινο.
- Την τοποθέτηση φωτιστικών, καθιστικών, και εν γένει εξοπλισμού, ώστε να προσφέρει η περιοχή μια ποιοτική, ασφαλή και αναβαθμισμένη εμπειρία.
- Την εξασφάλιση για τα άτομα μειωμένης κινητικότητας και όρασης πλήρους προσβασιμότητας της περιοχής.
- Την δημιουργία χώρου ‘skateboarding’ για τη νεολαία του νησιού.
- Δύο θέσεις για την τοποθέτηση έργων τέχνης όπου ο Δήμος θα μπορεί να τοποθετήσει έργα τέχνης ντόπιων καλλιτεχνών».
Επισημαίνεται ότι τα ίδια ακριβώς χαρακτηριστικά αναφέρονται και στην Προγραμματική Σύμβαση μεταξύ Δήμου και Λιμενικού Ταμείου (αποφάσεις 353/18-11-2016 του δημοτικού συμβουλίου και 193/20-11-2016 του Λιμενικού Ταμείου).
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Πουθενά και σε κανένα σημείο του προς δημοπράτηση έργου δεν περιλαμβάνονται παρεμβάσεις στο Λιμενίσκο Μαϊστράτου και πολύ περισσότερο επισκευή της πλωτής του Μαϊστράτου, παρόλο που είναι χρόνιο αίτημα των κατοίκων τόσο της περιοχής αλλά και όσων διααθέτουν μια μικρή βάρκα.
Ακόμη δύο στοιχεία που αφορούν το Αλιευτικό του Μαϊστράτου
- Σύμφωνα με τις κυκλοφοριακές παρεμβάσεις που προβλέπονται από την μελέτη και οι οποίες έχουν εγκριθεί με την αριθ. 8216/131/13/04-06-2013 απόφαση έγκρισης των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην Χερσαία Ζώνη Κυανής Ακτής Αργοστολίου (ΦΕΚ 219/12-06-2013/τ.Α.Α.&Π.Θ.) του Υπουργού Ναυτιλίας & Αιγαίου μεταξύ των άλλων προβλέπεται :
α) Η διαμόρφωση της παραλιακής ζώνης σαν πεζόδρομο (κίτρινοι χρώμα) από το σημείο του κτιρίου της Κυανής Ακτής έως το βόρειο άκρο της περιοχής μελέτης (Μαϊστράτο).
β) Η πρόσβαση των οχημάτων για τις ανάγκες του λιμενίσκου Μαϊστράτου για οχήματα ασφαλείας και για τους κατοίκους της παραλιακής ζώνης θα γίνεται από το Νοτιοδυτικό παράπλευρο δρόμο του κολυμβητηρίου.
γ) Η πρόσβαση οχημάτων περιορίζεται από τον κάθετο δρόμο προς το λιμενίσκο Μαϊστράτου στο βόρειο άκρο της περιοχής μελέτης μόνο στα οχήματα ασφαλείας
δ.Η δημιουργία του χώρου «skateboard» (μπλε χρώμα) γίνεται στο χώρο δίπλα στο αλιευτικό καταφύγιο. (Αυτό με μια μικρή επιφύλαξη αν διαβάσαμε σωστά την απόφαση γιατί εκεί ειναι ο χώρος για σκάφη αλλά και το γραφικό σπιτάκι των ψαράδων. )
Ετσι εχει η κατάσταση με το “νέο” έργο του Μαϊστράτου, το οποίο γίνεται με μελέτη του πρ. Δήμου Αργοστολίου επί δημαρχίας Αλέκου Καλαφάτη. Διαβάστε εδω : “Το νέο έργο της Κυανής Ακτής, έχει μεγάλη ιστορία.”
Γιάννης Κοσμετάτος
[…] Ξεκίνησε λοιπόν το έργο της ανάπλασης της περιοχής της «Κυανής Ακτής» από το ελικοδρόμιο μέχρι το Μαϊστράτο και για το οποίο δύο φορές το kefaloniapress έχει αφιερώσει εκτενή ρεπορτάζ πριν από ένα ακριβώς χρόνο, ένα στις 10/10/2017 (δες εδώ) κι ένα στις 14/10/2017 (δες εδώ). […]