Από την ημέρα που η kefalonian lines συμφερόντων της οικογένειας του Αναπληρωτή Αντιδημάρχου Διονύση Λυκούδη, δήλωσε στο ΣΑΣ (Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών) την πρόθεση της να επανειλουργήσει η γραμμή Πάτρα – Σάμη – Ιθάκη , πήραν φωτιά πολλά πληκτρολόγια και ίδρωσαν πολλά μικρόφωνα.
Αν και το ΣΑΣ , ξαναλέμε, έχει γνωμοδοτικό χαρακτήρα προς τον εκάστοτε Υπουργό Ναυτιλίας και οι αποφάσεις του ΟΥΔΟΛΩΣ δεσμεύουν τη πολιτική ηγεσία, εν τούτοις είναι ένα όργανο στο οποίο δίνεται η δυνατότητα να εκφράσουν γνώμη οι εμπλεκόμενοι φορείς ( εταιρίες, Δήμοι, βουλευτές, Υπουργείο) . Είναι το βήμα των πολιτικών για να αποδείξουν στους ψηφοφόρους του ότι προασπίζονται τα συμφέροντά τους.
Λίγες ώρες λοιπόν πριν το έκτακτο ΣΑΣ που θα συζητήσει πάλι την επαναλειτουργία της γραμμής Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη μετά από αίτηση της εταιρίας kefalonia lines , ας κάνουμε μια ανασκόπηση της κατάστασης.
Η πρόταση της kefalonian lines είναι η εξής : επαναλειτουργία της γραμμής Πάτρα – Σάμη – Ιθάκη το Νοέμβριο, για όλο το χρόνο , διάρκειας πέντε χρόνια ΑΛΛΑ με προϋποθέσεις και προαπαιτούμενα προς την ανταγωνιστική εταιρία ΙΟΝIAN GROUP.
Η IONIAN GROUP με δελτίο τύπου , χαιρετίζει την επαναλειτουργία της γραμμής και δηλώνει ότι θα κάνει ότι μπορεί για να βοηθήσει την επαναλειτουργία της .
Η kefalonian lines απαντάει ότι θέτει σαν όρο να αποδεχτεί η IONIAN GROUP το ΣΥΝΟΛΟ των απαιτήσεών της στη διαμόρφωση των δρομολογίων από τα άλλα λιμάνια της Κεφαλονιάς και της Ιθάκης.
Στη προηγούμενη συνεδρίαση του ΣΑΣ η Kefalonian lines έθεσε ως προϋπόθεση για την επαναλειτουργία της γραμμής δυο ωρες πριν και μετά το δρομολόγιό Πάτρα – Σάμη- Ιθάκη , να μην κινείται κανένα φέρυ μποτ στα λιμάνι Κυλλήνης – Πόρου και Πισαετού ώστε να είναι το μοναδικό δρομολόγιο εξόδου από το νησί και να εξασφαλίσει το ΣΥΝΟΛΟ του επιβατικού κοινού και κυρίως του ΚΤΕΛ και των φορτηγών.
Αξίζει όμως να υπενθυμίσουμε ότι:
Όταν η IONIAN GROUP επαναλειτούργησε τη γραμμή ΠΑΤΡΑ – ΣΑΜΗ – ΙΘΑΚΗ δεν έθεσε ΚΑΝΕΝΑΝ όρο προς ΟΥΔΕΜΙΑ εταιρία, ούτε στο Υπουργείο. Πήρε το επιχειρηματικό ρίσκο επάνω της 1000%.
Όταν η IONIAN GROUP ζήτησε τη γραμμή και λειτούργησε τη γραμμή, μέσα από τα επίσημα όργανα του Δήμου Κεφαλονιάς , αλλά και σε συνεντεύξεις και δηλώσεις στα μέσα ενημέρωσης τόσο ο Δήμαρχος Αλέξανδρος Παρίσης όσο και Αντιδήμαρχος Διονύσης Λυκούδης κατάγγειλαν ότι η γραμμή Πάτρα – Σάμη – Ιθάκη είναι οικονομικά ασύμφορη για οποιαδήποτε εταιρία και όποιος την ζητάει είναι «λαμόγιο που θέλει να κάνει αρπαχτή» σε βάρος των νησιών μας. Και δεν έμειναν βέβαια στα λόγια. Ασκήθηκαν τρομερές πιέσεις σε πολιτικά γραφεία , στο ΣΑΣ , στον εκάστοτε Υπουργό Ναυτιλίας για τη «τιμωρία» της IONIAN GROUP που άνοιξε τη γραμμή , με προσπάθειες συρρίκνωσης των δρομολογίων της και στην Κεφαλονιά αλλά και στη Ζάκυνθο. Ανελέητος πόλεμος που δεν είχε σε τίποτε να κάνει με τους κανόνες του υγιούς και έντιμου ανταγωνισμού.
Όταν η IONIAN GROUP άνοιξε τη γραμμή Πάτρα – Σάμη – Ιθάκη βρέθηκε προ μεγάλης έκπληξης καθώς το ΚΤΕΛ με διάφορες προφάσεις “σαμποτάρισε” τη γραμμή, απέκρυβε τα δρομολόγια , δεν διευκόλυνε τους επιβάτες και δήλωνε ότι «για μας μόνο ένα λιμάνι υπάρχει και αυτό είναι του Πόρου.» Στον αποκλεισμό από τα δρομολόγιά της συμμετείχε και το μεγαλύτερο μέρος των επαγγελματικών αυτοκινήτων (φορτηγών) των Κεφαλλονιτικων εταιριών. Η ΙΟΝΙΑΝ GROUP άνοιξε τη γραμμή αλλά χωρίς την υποστήριξη του ΚΤΕΛ και των επαγγελματιών. Στον «Ζακυνθινό» έμειναν τα ΙΧ και τα ..μηχανάκια!
Oταν η IONIAN GROUP άνοιξε τη γραμμή, ο “Ζακυνθινός” επένδυσε εκατομμύρια ευρώ για την μίσθωση και ανακαίνιση πλοίων, για την αναβάθμιση των υπηρεσιών της εταιρίας προς τους επιβάτες και τα νησιά μας. Τη δεύτερη μάλιστα χρονιά μίσθωσε ταχύπλοο και άλλαξε τα δεδομένα της ακτοπλοϊας. Και πάλι όμως τα ΙΧ και τα μηχανάκια ήταν κυρίως οι επιβάτες της γραμμής και συνολικά της εταιρίας.
Όταν η IONIAN GROUP «άνοιξε» τη γραμμή ο Ζακυνθινός έβαλε βαθιά το χέρι στη τσέπη και ξόδεψε εκατομμύρια ευρώ και για τη διαφήμισή της Κεφαλονιάς και της Ιθάκης σε Πανελλαδικό επίπεδο μέσα από τα μεγαλύτερα τηλεοπτικά κανάλια της χώρας.
Η IONIAN GROUP λοιπόν όταν επαναλειτούργησε τη γραμμή όχι μόνο δεν ΑΠΑΙΤΗΣΕ οτιδήποτε από οποιονδήποτε αλλά ΕΠΕΝΔΥΣΕ πολλά εκατομμύρια για την Κεφαλονιά και την Ιθάκη, εισπράττοντας τον πόλεμο όσων είχαν την υποχρέωση να την στηρίξουν , όσων είχαν την υποχρέωση να στηρίξουν τη Σάμη και την Ιθάκη.
Η ΙΟΝΙΑΝ GROUP όσο βρίσκεται στα νησιά μας πληρώνει ΟΛΕΣ τις υποχρεώσεις στο Λιμενικό Ταμείο όπως ο νόμος προβλέπει και ουδέποτε αξίωσε ρυθμίσεις χρεών.
Οταν η IONIAN GROUP επαναλειτούργησε τη γραμμή εισέπραξε τη πλήρη υποστήριξη του κόσμου, των απλών επιβατών, των ΙΧ . Και σε αυτούς στηρίχτηκε. Σε αυτούς που ετκίμησαν πραγματικά την προσπαθειά της.
Η ΙΟΝΙΑΝ GROUP δεν εγκατέλειψε την γραμμή Πάτρα – Σάμη – Ιθάκη για κανέναν άλλο λόγο παρά εξ αιτίας του ότι δεν μπορεί να εξασφαλίσει από την αγορά τη μίσθωση πλοίου καθώς το SPEEDRUNNER ΙΙΙ που είχε εκμισθώσει , πουλήθηκε. Η κρίση στην ακτοπλοΐα έχει παροπλίσει πολλά πλοία, δεκάδες φέρυ μποτ. Εκεί όμως που θα περίμενε κανείς ότι δημιουργούνται ευκαιρίες για φθηνή μίσθωσή , η κρίση δημιούργησε ένα επιπρόσθετο πρόβλημα: υπερχρεωμένα πλοία που για να εκμισθωθούν απαιτείται να εξοφλήσουν το ΣΥΝΟΛΟ των χρεών τους πράγμα που τα καθιστά ασύμφορα καθώς τα χρέη τους πολλές φορές ξεπερνούν το τριπλάσιο της αξίας πώλησής τους! Αναγκαστικά η γραμμή Πάτρα- Σάμη-Ιθάκη έκλεισε. Αυτό δεν σημαίνει ότι σταμάτησαν και οι προσπάθειες για εξέρρευση πλοίου και μίσθωσή του από την IONIAN GROUP και όχι μόνο στην Ελλάδα.
Σήμερα λοιπόν, όπως δήλωσε και ο ίδιος, ο Αντιδήμαρχος και εκπρόσωπος της εταιρίας στο ΣΑΣ Διονύσης Λυκούδης , θέλει την επαναλειτουργία της γραμμής των «λαμογιών και της αρπαχτής», μόνο και μόνο για συναισθηματικούς λόγους! Για την αγάπη του στη Σάμη και το Θιάκι.. Υποκλινόμαστε στον συναισθηματία πλοιοκτήτη.. Όμως οι εφοπλιστές συνήθως πληρώνουν για το «συναίσθημά τους».. του χαρίζουν ας πούμε κανένα νησί, κανένα περιδέραιο, κανένα κότερο… Δεν βάνουν τον άλλον (εν προκειμένω την ΙΟΝΙΑΝ GROUP) να πληρώσει τη… νύφη!
Πέρα όμως απο τα συναισθήματα υπάρχει το.. ταμείο!
Οι οικονομικές προϋποθέσεις για να επαναλειτουργήσει η γραμμή είναι:
Πλοίο. Με ποιο πλοίο θα γίνονται τα δρομολόγια; Η εταιρία έχει στο στόλο της ιδιόκτητο μόνο το ΝΗΣΟΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ . Συναισθηματικό πλοίο, δεν λέμε αλλά πόσα δρομολόγια θα αντέξει σε ..πέντε διαφορετικά λιμάνια την ημέρα;;; Και το προσωπικό; Ποιες οι αντοχές του; Βεβαίως ούτε λόγος γίνεται για μίσθωση άλλου πλοίου. Αρα η kefalonian lines δεν πρόκειται να επενδύσει στη γραμμή με νέο πλοίο.
Χρήμα. Για να λειτουργήσει η γραμμή απαιτείται χρήμα και για τις υπερωρίες του προσωπικού αλλά και για τα καύσιμα. Η Kefalonian lines επισήμως έχει δηλώσει την αδυναμία της να είναι συνεπής με τις υποχρεώσεις στο Λιμενικό Ταμείο Κεφαλονιάς λόγω οικονομικών προβλημάτων. Για αυτό άλλωστε ζήτησε και ρύθμιση των χρεών της, στην ουσία ρύθμιση στην απόδοση των τελών που εισπράττει από τους επιβάτες για το Λιμενικό Ταμείο Κεφαλονιάς. Και δεν μιλάμε για εκατομμύρια ευρώ, αλλά για μερικές χιλιάδες ευρώ τις οποίες οι εταιρία χρησιμοποιεί για τις τρέχουσες ανάγκες της σε βάρος του Λιμενικού Ταμείου. Σαν εταιρία λοιπόν δεν διαθέτει τα κεφάλαια να επενδύσει στη γραμμή ούτε με νέο καράβι αλλά ούτε και για τα καύσιμα.. Και επειδή ο κ. Λυκούδης είναι δημόσιο πρόσωπο και επειδή καταθέτει το ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ δημοσίως, είναι σαφές ότι ούτε η τσέπη του έχει τη δυνατότητα να αντέξει τα συναισθήματά του προς τη Σάμη και την Ιθάκη..
Είναι λοιπόν πολύ απλό το ερώτημα: Πως θα λειτουργήσει η γραμμή όταν δεν υπάρχουν κεφάλαια από την εταιρία που την ζητάει για να την λειτουργήσει , ούτε καν για καύσιμα;
Με την βίαιη εκδίωξη της IONIAN GROUP από την Κεφαλονιά και μονοπώληση όλων των λιμανιών, όλων των γραμμών από ΕΝΑ καράβι?
Mε μη καταβολή των υποχρεώσεών της στο δημόσιο, στους εργαζόμενούς της, στους προμηθευτές της;
Με επιδότηση ; (η οποία σύμφωνα με τη βουλευτή Αφροδίτη Θεοπεφτάτου ΔΕΝ υπάρχει! Υπήρχαν κάποιες σκέψεις αλλά δεν βρέθηκε τελικά το κονδύλι)..
Κάποιοι φορείς που συμμετέχουν στη συζήτηση στο ΣΑΣ φαίνεται να αδιαφορούν για αυτές τις «πρακτικές» προϋποθέσεις. Φαίνεται να αδιαφορούν αν τελικά το άνοιγμα της γραμμής αποβεί σε βάρος του δημόσιου συμφέροντος, φαίνεται να αδιαφορούν αν θα πληρώνεται το Λιμενικό Ταμείο, αν θα πληρώνονται τα καύσιμα, οι εργαζόμενοι. Φαίνεται να αδιαφορούν αν τελικά μετακυλήσει το κόστος στους επιβάτες, στη κάθε τοπική κοινωνία. Η άποψή τους είναι σαφής : Πλοίο στη γραμμή με κάθε κόστος. Και είναι αυτοί που όταν υπήρχε πλοίο στη γραμμή δεν έκαναν τη παραμικρή προσπάθεια να το διατηρήσουν. Που δεν πρόσφεραν τίποτε αλλά μόνο ζητούσαν (εκπτώσεις, ελευθέρας και λοιπά και λοιπά)..
Αναμφίβολα όλοι μας (αν και τα ταξίδια μας μειώνονται δραματικά λόγω κρίσης) επιθυμούμε και ευχόμαστε να επαναλειτουργήσει η γραμμή Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη. Κανείς όμως δεν θέλει αυτή η επαναλειτουργία να γίνει σε βάρος του (αύξηση εισιτηρίου, μειωμένα έσοδα στη τοπιική κοινωνία), κανείς πατριώτης δεν θέλει να γίνει σε βάρος του νησιού με μονοπώληση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης από ΜΙΑ μόνο εταιρία. Το ζήσαμε με την περίπτωση ΣΤΡΙΝΤΖΗ και έχουμε ορκιστεί να μη το ξανα επιτρέψουμε.. σας το υπενθυμίζουμε αυτό.
Η γραμμή Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη για να επαναλειτουργήσει απαιτεί πλοίο και χρήματα. Ούτε το ένα ούτε το άλλο φαίνεται να υπάρχουν στην kefalonia lines που ζητάει τη γραμμή. Και για αυτό και φαίνεται να ΑΞΙΩΝΕΙ να πληρώσει η IONIAN GROUP !! με συρρίκνωση ή και κατάργηση δρομολογίων της) , και οι τοπικές κοινωνίες (με πιθανή αύξηση εισιτηρίου και μη πληρωμές των οφειλών).
Αυτό θέλουν οι Σαμικοί; Να έχουν καράβι αλλά τα παιδιά τους που θα δουλεύουν μέσα να πληρώνονται με δυσκολίες?
Aυτό θέλουν οι Θιακοί; Να έχουν καράβι που θα το επιδοτούν οι ίδιοι;
Αυτό θέλουν οι Ποριώτες; Να ανοίγει το λιμάνι τους στις 10.30 το πρωί και να κινδυνεύουν να καταλήξουν σε ένα μόνο ένα καράβι μιας και μόνης εταιρίας;
Η αυριανή συζήτηση στο ΣΑΣ
Διάφοροι πολιτικοί παράγοντες φόρεσαν τα «άρματα» και οδεύουν ήδη προς Πειρά για τον υπέρ ψήφων αγώνα. Είναι σαφές και θεμιτό ως ένα βαθμό.
Κανείς όμως δεν μπορεί να προβλέψει τις εξελίξεις στο ΣΑΣ καθώς η kefalonian lines σε κάθε σύσκεψη θέτει νέα αιτήματα.
Όταν η IONIAN GROUP είπε ΝΑΙ στη δίωρη αναβολή των δρομολογίων όπως ζήτησε η kefalonian lines, τότε έθεσε νέο αίτημα : Το λιμάνι του Πόρου να ανοίγει στις 10.30 το πρωί.
Με αυτή τη τακτική της kefalonia lines δεν μπορεί να μην αναρωτηθεί κανείς:
Θέλει πραγματικά η εταιρία τη γραμμή ή γίνεται ένα παιγνίδι εντυπώσεων του “εμείς θέλουμε αλλά οι άλλοι δεν μας αφήνουν;” και να μετακυλήσει την ευθύνη είτε στον Υπουργό , είτε στους ανταγωνιστές;
Μπορεί πραγματικά η εταιρία να «σηκώσει» οικονομικά τη γραμμή και μάλιστα μέσα στο καταχείμωνο ή θα μετακυλήσει το κόστος στο εισιτήριο , στις πληρωμές των εργαζομένων της, στις τοπικές κοινωνίες, στα δημόσια ταμεία;
Mήπως το επόμενο αίτημα της kefalonia lines θα είναι «επιδότηση της εταιρίας από τους Δήμους Κεφαλονιάς και Ιθάκης»?
Οι επόμενες ώρες θα είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσες, με εκπλήξεις, ανατροπές και αποκαλύψεις σχεδίων και προθέσεων!
Η συνταντική ομάδα του kefaloniapress
Μπραβο στην συντακτικη ομαδα του kefaloniapress γιατι παντα πιανει τον τραγο απο τα κερατα
νομιζω αυτη ειναι η αληθινη ιστορια οπωσ την περιγραφει η εγκριτη εφημεριδα
Τους χειμερινούς μήνες ας μπει πλοίο στη Γραμμή Πάτρα – Σάμη – Ιθάκη τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα και τους λοιπούς καθημερινά