Έργο αποχέτευσης Πόρου – Σκάλας : το μεγαλύτερο έργο που έγινε ποτέ στην Κεφαλονιά κινδυνεύει να πάει..άπατο ελέω δημοτικής αρχής.

Το έργο της αποχέτευσης του Πόρου και της Σκάλας και μαζί ο κοινός τους Βιολογικός σταθμός,  έχει πολύ μεγάλη ιστορία και ξεκινάει το μακρινό 2002.

Μετά από αρκετές περιπέτειες το έργο χρηματοδοτήθηκε από το πρόγραμμα «ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ 2007-2013» του ΕΣΠΑ 2007-2013 και περιλαμβάνει τα τρία βασικά έργα:  τις αποχετεύσεις των δύο χωριών, ένα μικρό τμήμα της  Εγκατάστασης Επεξεργασίας Λυμάτων Πόρου – Σκάλας (Βιολογικός Καθαρισμός) (το μεγαλύτερο τμήμα χρηματοδοτήθηκε από το ΕΣΠΑ 2000-2006) και αρκετά μικρές προϋπολογισμού δράσεις όπως αρχαιολογική επίβλεψη, συνδέσεις με ΔΕΗ, ΟΤΕ και τεχνικός σύμβουλος.

 Τα τρία βασικά έργα είναι (σε παρένθεση ο προϋπολογισμός τους στο ΕΣΠΑ 2007-2013)

 Αποχέτευση Σκάλας (5.801.809 €)

  1. Αγωγός προσαγωγής & έργα διάθεσης Εγκατάστασης Επεξεργασίας Λυμάτων Πόρου – Σκάλας (1.366.625 €)
  2. Αποχέτευση Πόρου (3.659.738 €)

Ο Βιολογικός Καθαρισμός  είναι ενταγμένος στο ΕΣΠΑ με 207.911 € και οι υπόλοιπες λοιπές δράσεις είναι 1.340.694 €

 Η ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ του έργου από τα κονδύλια του ΕΣΠΑ 2007-2013 είναι  12.376.777

ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗ ΠΟΡΟΥ

Η αρχική προθεσμία ολοκλήρωσης των εργασιών για την αποχέτευση του Πόρου σύμφωνα με την απόφαση ένταξης του έργου 169376/24-6-2011 (ΑΔΑ: 4ΑΣΠ0-6ΜΠ) ήταν ….25 μήνες δηλαδή μέχρι 24/7/2013 η οποία έγινε 31/08/2014 με τη σύμβαση του έργου.

Σήμερα, τέσσερα χρόνια μετά, το έργο αν και με εξασφαλισμένη την χρηματοδότηση, βολοδέρνει μεταξύ ανικανότητας της δημοτικής αρχής και της γραφειοκρατίας.

Οι δικαιολογίες της δημοτικής αρχής ότι κάτοικοι έχουν μπλοκάρει το έργο είναι αστειότητες. Κι έτσι να είναι, όφειλε να έχει βρει λύση τόσα χρόνια.

Η λαϊκή συνέλευση που έγινε την περασμένη Τρίτη 15 Μαΐου στο Πόρο παρουσία του δημάρχου Αλ. Παρίση οργανώθηκε στα μουλωχτά, προφανώς για να μην το μάθει πολύς κόσμος και τους κράξει. Οι αντιδράσεις των κατοίκων έντονες σε αυτή την υποτίμηση και όσοι το έμαθαν και έδωσαν το παρόν ήταν ιδιαίτερα επικριτική για τα έργα και τις ημέρες της δημοτικής αρχής του Αλέξανδρου Παρίση για το συγκεκριμένο έργο.  Το αποτέλεσμα αυτής της λαϊκής συνέλευσης; Ουδείς έχει καταλάβει τι ακριβώς γίνεται και τι θα γίνει.. Υποσχέσεις, υποσχέσεις και πάλι υποσχέσεις , θολούρα και μηδέν αποτέλεσμα.

Πρέπει όμως να επισημάνουμε ότι αυτός που θα έπρεπε να κοιτάξει στα μάτια τους Ποριώτες και να τους πει τι ακριβώς συμβαίνει με το έργο δεν είναι μόνο ο δήμαρχος. Είναι ο αντιδήμαρχος μεγάλων έργων και υπεύθυνος των Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου, ο κ. Διονύσης Λυκούδης.. Αλλά που? Μην τον είδατε μην τον απαντήσατε εδώ και μήνες τον κ. Αντιδήμαρχο..

√ Διαβάστε τα γεγονότα έτσι όπως τα καταγράψαμε από τις αποφάσεις του ίδιου του δημοτικού συμβουλίου .

* Από τις 18/11/2016 (απόφαση ΔΣ 350/2016) το δημοτικό συμβούλιο έχει ορίσει τον δημοτικό  σύμβουλο Αλέξανδρο Μοσχονά ως μέλος στην επιτροπή προσωρινής οριστικής παραλαβής του έργου. Το έργο φυσικά και δεν έχει παραληφθεί ούτε καν προσωρινά!

 Και πώς να παραληφθεί όταν σύμφωνα με την πρόσφατη απόφαση του ΔΣ 110/2018 στις 21 Μαρτίου 2018, αποκαλύπτεται ότι η αποχέτευση του Πόρου ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΕΙ και εκκρεμούν πλήθος εργασιών !

(οι φωτο απο τις εργασίες στο έργο στο Πόρο – Ιανουάριος 2013 – Αρχείο Γιώργου Γκιαφη)

* Είπαμε ότι κανείς δεν έχει καταλάβει τι ακριβώς είπε και τι δεν είπε ο Δήμαρχος στους Ποριώτες προχθές,  αλλά η απόφαση 110/2018 του δημοτικού συμβουλίου έχει πρώτα απ’ όλα ως θέμα «Παραλαβή της μελέτης του έργου με τίτλο «Ολοκλήρωση Εργασιών Αποχέτευσης Ακαθάρτων Δ.Δ. Πόρου Κεφαλονιάς» η οποία είναι προϋπολογισμού 432.611,18 ευρώ.

  • Σε αυτή λοιπόν τη μελέτη αποκαλύπτεται πρώτα απ’όλα ότι Η ΑΡΧΙΚΗ ΕΡΓΟΛΑΒΙΑ ΔΙΑΛΥΘΗΚΕ !!! οπότε  πρέπει να υπάρξει …..ΝΕΑ ΕΡΓΟΛΑΒΙΑ, που σημαίνει:  δημοπρασία, ανάδειξη εργολάβου και εν ολίγοις ….άγνωστος χρόνος ολοκλήρωσης ακόμη και να βρεθούν και να έλθουν  στα Ταμεία του Δήμου   τα 432.611,18 ευρώ που απαιτεί η μελέτη!!!!!!

Το ερώτημα αυτονόητο: Πότε διαλύθηκε η εργολαβία και με τίνος την ευθύνη;

Και επειδή είναι σίγουρο ότι επίσημη απάντηση δεν θα υπάρξει  αντιγράφουμε από την με αριθ. πρωτ. 38860 (02.10.15)/1-12-2015 (ΑΔΑ: 7Ω67ΩΕ5-ΝΛΒ) απόφαση του προϊσταμένου Τεχνικών Υπηρεσιών  του Δήμου με θέμα «Διάλυση της σύμβασης του έργου «Αποχέτευση Ακαθάρτων Δ.Δ. Πόρου Δήμου Κεφαλλονιάς» ότι: «η διακοπή των εργασιών του έργου, οφείλεται σε αποκλειστική υπαιτιότητα του κυρίου του έργου (δικιά μας σημείωση: δηλαδή του Δήμου Κεφαλλονιάς) οπότε και συνεπάγεται ότι η αίτηση για διάλυση της σύμβασης πληροί τις προϋποθέσεις του νόμου» !!!

Έκτοτε έχουν περάσει ….2 ½ χρόνια και το έργο παραμένει στάσιμο με ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ,. Όπως η ίδια ομολογεί δια των υπηρεσιών της.

* Στην ίδια πρόσφατη απόφαση του ΔΣ 110/21-3-2018 αναφέρονται αναλυτικά ΤΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΚΤΕΛΕΣΤΕΙ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ !!!

Και επειδή ο Δήμαρχος στη λαϊκή συνέλευση της περασμένης Τρίτης αναφέρθηκε αναληθώς για….ένα μόνο αντλιοστάσιο που δεν έχει κατασκευαστεί, ιδού η αλήθεια όπως αναφέρεται στην 110/2018 απόφαση:

«Τα τμήματα του έργου που δεν ολοκληρώθηκαν με την αρχική εργολαβία είναι τα εξής:

  • Τμήμα βαρυτικού δικτύου μήκους 170m (έχει γίνει η προμήθεια τμήματος των σωλήνων με την 22η εντολή πληρωμής)
  • Το Αντλιοστάσιο Α2 οικοδομικές & Η/Μ εργασίες (έχει γίνει η προμήθεια των δύο (2) υποβρύχιων αντλιών και του ενός (1) ηλεκτροπαραγωγού ζεύγους με την 22η εντολή πληρωμής)
  • Το Αντλιοστάσιο Α1 Η/Μ μόνο εργασίες Η/Μ (έχει γίνει η προμήθεια των δύο (2) υποβρύχιων αντλιών με την 22η εντολή πληρωμής)»

Στο αντικείμενο μάλιστα της εργολαβίας αναφέρεται επί πλέον των παραπάνω:

«Στο αντικείμενο της παρούσας εργολαβίας περιλαμβάνεται η κατασκευή της 2ης Φάσης των εσωτερικών δικτύων αποχέτευσης του οικισμού του Πόρου του Δήμου Κεφαλληνίας (Σημείωση δικιάς μας: Αν δεν μπορούν να γράψουν ….μία φορά το όνομα του Δήμου σωστά ας το αλλάξουν) μετά των έργων μεταφοράς προς τον Βιολογικό Καθαρισμό (Σημείωση δικιά μας: !!!!!!!!!).

Τα έργα μεταφοράς αποτελούνται από ένα (1) αντλιοστάσιο ακαθάρτων ΑΣ1 πλησίον του Αστυνομικού Τμήματος Πόρου (προς αντικατάσταση του παλαιού ΑΣ1 – το οποίο δεν κατασκευάστηκε λόγω δικαστικής εμπλοκής – και το οποίο ήταν να κατασκευαστεί επί του παραλιακού δρόμου κοντά στο υπάρχον ρέμα) το οποίο συνοδεύεται από δύο (2) φρεάτια ανύψωσης μετά των καταθλιπτικών τους αγωγών τα οποία θα μεταφέρουν τα λύματα από την παλαιά θέση του αντλιοστασίου ΑΣ1 στην καινούργια μέσω των καταθλιπτικών τους αγωγών»

 Και κάτι τελευταίο σε σχέση με την αποχέτευση του Πόρου.

Αν είναι τόσο απλά όπως τα είπε ο Δήμαρχος ,γιατί στο Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΩΔΙΚΟΣ για το έργο «Ολοκλήρωση Εργασιών Αποχέτευσης Ακαθάρτων Δ.Δ. Πόρου Κεφαλονιάς» τουλάχιστον μέχρι και τον δημοσιευμένο πίνακα εξόδων του Προϋπολογισμού για το μήνα Απρίλιο ;;;;!!!!!

Πρώτα λοιπόν θα υπάρξει η έγκριση της χρηματοδότησης των 432.611,18 ευρώ από το Υπουργείο όπως διαβεβαίωσε ο Δήμαρχος, μετά να υπάρξει τροποποίηση του Τεχνικού Προγράμματος και του Προϋπολογισμού του Δήμου, μετά να γίνει η προκήρυξη του διαγωνισμού, κατόπιν να γίνει ο διαγωνισμός, να ακολουθήσει η ανάδειξη του αναδόχου, να υπάρξουν οι σχετικές εγκρίσεις από τις αρμόδιες αρχές και τέλος να εγκριθεί ο εργολάβος, ο οποίος μέχρι να ξεκινήσει τις εργασίες έχει ο Θεός.

Και όλα αυτά υπό δύο προϋποθέσεις:

1ον ότι δεν θα υπάρξει καμία δικαστική προσφυγή των κατοίκων και

2ον δεν υπάρξει καμία εμπλοκή στο διαγωνισμό και την ομαλή χρηματοδότηση του έργου.

Γιατί είμαστε τόσο απαισιόδοξοι και δεικτικοί;

Γιατί η ανικανότητα της δημοτικής αρχής δεν έχει όρια !

Γιατί το «δούλεμα» των κατοίκων του Πόρου πάει σύννεφο !

Γιατί  οι ανέξοδες υποσχέσεις της δημοτικής αρχής έχουν επισκιάσει κάθε Μαυρογιαλούρο !

√ Ιδού λοιπόν μία ακόμη αποκάλυψη που δείχνει όλο το μεγαλείο της ανευθυνότητας και της ανικανότητας της δημοτικής αρχής:

Της πρόσφατης απόφασης του ΔΣ 110/21-3- 2018 με θέμα «Παραλαβή της μελέτης του έργου με τίτλο «Ολοκλήρωση Εργασιών Αποχέτευσης Ακαθάρτων Δ.Δ. Πόρου Κεφαλονιάς» είχε προηγηθεί μια …..άλλη ΠΑΝΟΜΟΙΟΤΥΠΗ απόφαση πριν από δύο ακριβώς χρόνια !!!

Η απόφαση 160/16-5-2016 (ΑΔΑ: 6Ρ57ΩΕ5-ΒΩΝ) η οποία είχε τον ίδιο τίτλο και το ίδιο περιεχόμενο !!!

Προς τι λοιπόν η νέα απόφαση, αφού ούτε καν αναθεώρηση των τιμών δεν έγινε; Τι άλλο να υποθέσουμε από το να ανανεωθούν …τα ψέματα και υποσχέσεις;

Η Μονάδα Εγκατάστασης Επεξεργασίας Λυμάτων Πόρου – Σκάλας (Βιολογικός Καθαρισμός) παρελήφθη με την 61/25-2-2016 απόφαση του ΔΣ (το έργο έκλεισε στα 2.721.222,10 € εκ των οποίων όπως είπαμε πιο πάνω μόνο 207.911 πληρώθηκαν από το ΕΣΠΑ 2007-2013)

Για την Αποχέτευση της Σκάλας έχει γίνει προσωρινή παραλαβή της από τις 28/9/2016 με την 305/2016 απόφαση του ΔΣ. Έκτοτε  – κοντά δυο χρόνια -ουδέν νεώτερο. Ούτε οριστική παραλαβή του έργου έχει γίνει  , και το κυριότερο,ΔΕΝ  έχει δοθεί σε χρήση !!!

Κάποιες πληροφορίες λένε ότι ΘΑ …γίνει οριστική παραλαβή του έργου στις 15 Ιουνίου …. Ελπίζουμε αυτού του χρόνου!!! Όμως και σε ένα μήνα από σήμερα να γίνει η οριστική παραλαβή,  το έργο …. ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ αφού δεν έχουν γίνει οι συνδέσεις των κτιρίων !!!

Το τρίτο μεγάλο έργο «Αγωγός προσαγωγής & έργα διάθεσης Εγκατάστασης Επεξεργασίας Λυμάτων Πόρου – Σκάλας» όλα δείχνουν ότι έχει ολοκληρωθεί όμως πουθενά δεν βρέθηκε απόφαση παραλαβής του έργου.

Με κείνα και με τ’άλλα η νέα τελική προθεσμία που έχει δοθεί από το Υπουργείο και την Ευρωπαϊκή Ένωση για να λειτουργήσει το έργο στο σύνολο του σύμφωνα με πληροφορίες είναι η  31/3/2019.

Μέχρι τότε υπομονή!

Πάντως το μεγαλύτερο στην ιστορία της Κεφαλονιάς έργο κοντά στα 15 εκατομμύρια ευρώ (14.890.088,10 ευρώ για την ακρίβεια) κινδυνεύει να τιναχτεί στον αέρα λόγω ανικανότητας της δημοτικής αρχής .

Ιδού γιατί:

Την 1 Απριλίου 2019 αν το έργο ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΕΙ που σημαίνει ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΕΘΕΙ ΣΕ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ στο σύνολό του ο Δήμος Κεφαλλονιάς θα κληθεί να επιστρέψει κάτι λιγότερα από τα  12.376.777 € που είχαν εγκριθεί (πληροφορίες λένε για 11.900.000 €) !!!!

Που σημαίνει ότι θα πρέπει να έχουν γίνει όλα όσα παραπάνω εκθέσαμε για να αναδειχθεί ο εργολάβος με διαγωνισμό και νάχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες μέσα σε …10 μήνες από σήμερα, όταν μέσα σε 24 μήνες έφερε η δημοτική αρχή των «άξιων και ικανών» δύο φορές την ίδια μελέτη στο δημοτικό συμβούλιο και εγκρίθηκε αντίστοιχα δύο φορές !!!

Και αν την Πρωταπριλιά του 2019  διαβάσετε  πως ο Δήμος καλείται να επιστρέψει …12 εκατομμύρια ευρώ, από τώρα σας λέμε ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Πρωταπριλιάτικο ψέμα, θα είναι ΑΛΗΘΕΙΑ !!!

Η Συντακτική Ομάδα του Kefaloniapress

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

2 Σχόλια

Comments are closed.