Για αλλού πηγαίναμε και αλλού βρεθήκαμε! Ένα ταξίδι στην Αθήνα με τον Τάκη Τόκκα και Χρήστο Δισδασκαλόπουλο ως καλεσμένοι στη παρουσίαση του βιβλίου της καθηγήτριας του Πανεπιστημίου Αθηνών Domenica Minniti Gonias , στο Ιταλικό Ινστιτούτο, μας οδήγησε τελικά στη δεξαμενή Βασιλειάδη , εκεί που αναγεννάται το πλοίο ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ από τη νέα του ιδιοκτησία , τη Levante Ferries.
Μέχρι τώρα βλέπαμε σε φωτογραφίες και video την «κοσμογονία» της αναβάθμισής του αλλά άλλο οι φωτογραφίες και άλλο να ζεις από κοντά , ‘αλλο να βλέπεις αυτό που γίνεται.. Στη δεξαμενή ζήσαμε την κατάρριψη του μύθου ” μια φωτογραφία, χίλιες λέξεις”.. Αυτό που γίνεται εκεί δεν μπορεί να αποτυπωθεί σε καμιά φωτογραφία, σε κανένα βίντεο.. Πρέπει να το δεις με τα μάτια σου..
Μπορεί εμείς να σαστίσαμε γιατί για πρώτη φορά βρεθήκαμε σε δεξαμενή ναυπηγείου και για πρώτη φορά είδαμε πως γίνεται η επισκευή ενός πλοίου, αλλά και οι «ειδικοί», η ναυτιλιακή αγορά του Πειραιά ,και όχι μόνο, μιλάνε για μια αναβάθμιση που παρόμοια δεν έχει γίνει στην Ελληνική ακτοπλοΐα εδω και πολλές δεκαετίες! Μια αναβάθμιση εκατομμυρίων ευρώ!
Θα σας δείξουμε εικόνες από το πώς είναι σήμερα το πλοίο, τις σοβαρές ζημιές που αποκαταστάθηκαν, ώστε να το συγκρίνετε όταν θα μπει στη γραμμή και θα προσφέρει τις υπηρεσίες του στο νησί μας και στους επισκέπτες του και θα αισθάνεστε απόλυτα ασφαλείς γιατί όλα γίνονται και με το παραπάνω!
Με αυτές τις σκέψεις ξεκινήσαμε το ρεπορταζ.. Στη πορεία του όμως διαπιστώσαμε ότι η ουσία του θέματος είναι αλλού .. δεν ειναι στα “παλιοσίδερα” , αλλά στους ανθρώπους..
Εκτός λοιπόν από τα «παλιοσίδερα» και τα νέα σίδερα, θα σας παρουσιάσουμε το πιο σημαντικό του εγχειρήματος: Τους ανθρώπους εκείνους που έχουν κάνει ,μήνες τώρα, τη νύχτα μέρα, που δεν φεύγουν σχεδόν καθόλουαπό το πλοίο, που δουλεύουν σκληρά και ασταμάτητα για να είναι όλα τέλεια όπως απαιτούν τα στάνταρ της Levante Ferries και του προέδρου της Γιώργου Θεοδόση.. Γιατί και το «αφεντικό» ξημεροβραδιάζεται μέσα στο ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ επιβλέποντας κάθε φάση των εργασιών..
Ψυχή της αναβάθμισης , ο άνθρωπος που έχει αναλάβει να δώσει νέα πνοή στην καρδιά του πλοίου , στο μηχανολογικό τομέα είναι ο ένας και μοναδικός Βασίλης Παγανόπουλος, ο «Γιακούμπ» , ο Αρχιμηχανικός των πλοίων της εταιρίας.
Ο κ. Παγανόπουλος είναι πάνω και κατά πάνω στις εργασίες όχι μόνο για να επιβλέπει τα συνεργεία αλλά κυρίως για να συναρμολογεί κομμάτι – κομμάτι τις μηχανές! Είναι αυτός που ξέρει την κάθε βίδα σε κάθε πλοίο της Levante Ferries και αυτός που μπορεί να δώσει οδηγίες σε κάθε πρόβλημα που προκύπτει.
Ήταν μεγάλη τιμή για εμάς να μας ξεναγήσει ο ίδιος ο κ. Παγανόπολυος στα σπλάγχνα του πλοίου, να μας δείξει με υπερηφάνεια τη ποιότητα της δουλειάς που έχει γίνει και να έχει την υπομονή να μας εξηγεί (όσο μπορούσαμε να καταλάβουμε) τι έγινε και κυρίως τις νέες δυνατότητες που έχει πλέον το ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ. Τον ευχαριστούμε θερμά για την υπομονή του και τη φροντίδα του.
Ένας ακόμα σημαντικός άνθρωπος , του παρελθόντος του ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ , ο άνθρωπος που όλοι λένε ότι αυτός κινούσε το πλοίο και το κράτησε με ασφάλεια μέχρι την παράδοσή του στη νέα ιδιοκτησία, είναι ο Σταύρος Αμίτσης, Α’ Μηχανικός . Εχει υπηρετήσει το πλοίο και με τις ιδιοκτησίες ΣΤΡΙΝΤΖΗ και Kefalonian Lines και συνεχίζει.. Ξέρει και τη παραμικρή βίδα του πλοίου, το πιο μικρό εξάρτημα και ανταλλακτικό του.
Tην ημέρα που το kefaloniapress έκανε το ρεπορταζ εργάζονταν στο ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ 212 άνθρωποι μέλη συνεργείων που διενεργούσαν δεκάδες διαφορετικές εργασίες με απόλυτο συντονισμό , πειθαρχία και τάξη! Οπου και να κοίταγες έβλεπες εργάτες. Σε κάθε «τρύπα» του πλοίου ξεπρόβαλε και ένα κεφάλι . Κατάκοποι όλοι από τη σκληρή δουλειά αλλά περήφανοι που συμμετέχουν σε αυτό το πρωτοφανές γεγονός για την ακτοπλοΐα.
Το «σκαρί»
Σαστίζεις με την επιβλητικότητά του.. Δέος προκαλεί η εικόνα του ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ μέσα στη δεξαμενή ,έτσι που το βλέπεις ολόκληρο και είσαι σαν μια μύγα μπροστά του…
Οι εργασίες που γίνονται εξωτερικά είναι πρωτόγνωρες. Ολες οι στρώσεις μπογιάς έχουν καθαριστεί, όλες οι τρύπες έχουν επουλωθεί , με τη χρήση σύγχρονων εργαλείων και εξειδικευμένων συνεργείων.
(Κάνοντας κλικ σε κάθε εικόνα μπορείτε να τη δείτε σε μεγένθυση)
Το παρελθόν του…
Το παρελθόν του πλοίου είναι στοιβαγμένο μέσα στο γκαράζ.. ότι απόμεινε να δούμε , αφού τόνοι λαμαρινών και χιλιόμετρα σωληνώσεων , έχουν ήδη αντικατασταθεί. Αυτά που είδαμε όμως ήταν σοκαριστικά!
Σάκοι γεμάτοι λάσπες από διάφορα σημεία του πλοίου όπως λχ από το σημείο που μαζεύονται οι άγκυρες..
Είδαμε ζωτικά όργανα λειτουργίας του πλοίου βουλωμένα από… όστρακα!!! Που σημαίνει ότι μπορεί και να μην λειτουργούσαν σωστά…
Βουναλάκια από σκουριασμένα και τρύπια εξαρτήματα …. Μέτρα ολόκληρα λαμαρινών τρύπιων , σάπιων, κατεστραμμένων … Ο χρόνος και η εγκατάλειψη είχαν πλήξει αυτό το μοναδικής κατασκευής σκαρί..
Οι μηχανές έτοιμες !
Το μηχανολογικό και ηλεκτρονικό σύστημα του πλοίου είναι στη φάση της ολοκλήρωσης της συναρμολόγησης. Βίδα βίδα το έχει συναρμολογήσει ο Βασίλης Παγανόπουλος και μας τα δείχνει με μεγάλη περηφάνεια!
Θερμές ευχαριστίες στον κ. Θεοδόση που μας επέτρεψε αυτό το ρεπορταζ, στον κ. Μπέλεση που το οργάνωσε παρόλο που τον ενημερώσαμε έξω απο τη δεξαμενή, στον κ. Παγανόπουλο που μας ξενάγησε στην καρδιά του πλοίου και σε όλους τους εργάτες που δεν δυσανασχέτησαν για την εισβολή σε ώρες αιχμής των εργασιών τους.
Το επόμενο ρεπορταζ , όταν θα…..πέσει στο νερό!!
====
√ Για τις επισκευές που γίνονται στο πλοίο, ενημερωθείτε απο την επίσημη παρουσίαση της εταιρίας, εδω κλικ
Ρεπορταζ : Ελένη Δ. Χιόνη
[…] Η αγορά του πλοίου και η αύξηση του ιδιόκτητου κίτρινου στόλου του Γιώργου Θεοδόση και της Levante Ferries έφερε “κοσμοϊστορικές” , θετικές, ανακατατάξεις στην ακτοπλοΐα του Ιονίου. Γιατί δεν ήταν μόνο η αγορά του ιστορικού αυτού πλοίου, ήταν και η “μεταμόρφωσή” του, η ανα-κατασκευή του ουσιαστικά , προκειμένου να εναρμονιστεί με τα ποιοτικά κριτήρια της εταιρίας. (Διάβασε αυτό Στην “καρδιά” του ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ, με τους ανθρώπους που το … […]