Όταν ο Brian Merchant, χρήστης της Quora και συγγραφέας του «The One Device» κάποια στιγμή θέλησε να μάθει κάτι περισσότερο για τη μυστική ιστορία του εξαιρετικά επιτυχημένου iPhone της Apple και να μας δώσει ένα μάθημα ιστορίας υψηλής τεχνολογίας, ήρθε αντιμέτωπος με κλειστές πόρτες και πολλά «σκοτεινά» σημεία.
Η κατανόηση όλων αυτών των «μυστικών» ιστοριών, θεώρησε πως είναι κρίσιμη για την κατανόηση του τρόπου με τον οποίο ένα προϊόν είναι τόσο μαζικό όσο το iPhone.
Αρχικά, υπάρχει μια ιστορία του προϊόντος , η οποία εδώ και πολύ καιρό έχει συγκαλυφθεί με την πρόφαση της ισχυρής προτίμησης της εταιρείας για μυστικότητα. Όταν ο Steve Jobs επέστρεψε στην Apple στα μέσα του τέλους της δεκαετίας του ’90, θέλησε να διατηρήσει μυστικά και τα ονόματα των ομάδων και των μελών της ομάδας από τον Τύπο και το κοινό, γεγονός που, όπως ισχυρίστηκε, του επέτρεπε καλύτερα να λέει την ιστορία κάθε προϊόντος της εταιρείας. Έτσι, πολλοί τείνουν να συνδέουν το iPhone (ή το iPod ή το iPad) κυρίως με τον Steve Jobs, ή με τον Jobs και τον Jony Ive. Η αλήθεια είναι ότι υπήρχαν πολλές διαφορετικές ομάδες αποτελούμενες από πολλούς διαφορετικούς λαμπρούς σχεδιαστές, μηχανικούς και προγραμματιστές που έκαναν τεράστιες ανακαλύψεις για να κάνουν το iPhone κορυφαίο.
Η Apple έχει διατηρήσει αυτή την ιστορία μυστική σε μεγάλο βαθμό, για να απλοποιήσει το μήνυμά της και να επωφεληθεί από το γεγονός ότι ο Steve Jobs ήταν μια λαμπρή και αγαπημένη δημόσια προσωπικότητα, λέει ο Brian. Το πρώτο μέρος του βιβλίου του βασίζεται στην δημόσίευση αυτής της μυστικής ιστορίας.
Ακόμα, υπάρχει ένα πέπλο μυστηρίου της συσκευής που κρατάτε στο χέρι σας αυτή την στιγμή καθώς η Apple δεν αποκαλύπτει ακριβώς πώς κατασκευάζεται ή από πού προέρχονται τα μέρη της. Θέλοντας λοιπόν να κάνει έρευνα ο Brian ακολούθησε την πορέια από την αλυσίδα εφοδιασμού μέχρι τις πρώτες ύλες που προέρχονται από το iPhone, σε μια προσπάθεια να φωτίσει το μυστικό ιστορικό κάθε συσκευής – από τα μεταλλεία κασσίτερου στη Βολιβία, τα ορυχεία λιθίου στη Χιλή, Κίνα, στα καταστήματα λιανικής πώλησης σε όλο τον κόσμο, συναντώντας τους ανθρώπους που κάνουν το φυσικό προϊόν τόσο σπουδαίο.