Σίγουρα «κάποιος» δουλεύει «κάποιους» με την κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία της Κεφαλονιάς και που έχει φέρει τους μαθητές στο δρόμο. Οι «κάποιοι» είναι ξεκάθαρα οι μαθητές μαζί με τους γονείς τους και τους εκπαιδευτικούς. Με τον «κάποιον» όμως μπερδεύεται το θέμα…..
Είναι η Βουλευτίνα μήπως, της οποίας ο θεσμικός ρόλος είναι να νομοθετεί και παρεμπιπτόντως να προστρέχει στην βοήθεια πολιτών ή φορέων (π.χ. Δήμου, συλλόγων κ.λ.π.) για κάποιο πρόβλημα με την κρατική μηχανή;
Του ειδικού συνεργάτη Σπύρου Χρ. Αναγνωστάτου
Είναι ο Περιφερειάρχης και ο Αντιπεριφερειάρχης των οποίων ο θεσμικός ρόλος σε σχέση με τα σχολεία είναι να εξετάζουν τις αιτήσεις για χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και ενίοτε να κατασκευάζουν σχολεία μετά από σχετικό αίτημα του αρμόδιου Δήμου;
Είναι η Α.Ε. Κτιριακές Υποδομές (ΚΤΥΠ Α.Ε. και πρώην ΟΣΚ) η οποία ναι μεν συντάσσει μελέτες και κατασκευάζει σχολεία, αλλά μόνο μετά από αίτημα του αρμόδιου Δήμου ;
Ή μήπως «ο κάποιος» είναι ο Δήμος ο οποίος από την ισχύουσα νομοθεσία είναι ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ αρμόδιος και υπεύθυνος για τα σχολεία;
Και για να μην υπάρχει παραπληροφόρηση ότι ο Δήμος Κεφαλονιάς δεν μπορεί να επισκευάσει ή να κατασκευάσει σχολικά κτίρια, καταρχήν υπάρχει η περίπτωση ….δίπλα μας, του Δήμου Κέρκυρας, ο οποίος κατασκεύασε ο ίδιος τέσσερα σχολεία από το ΕΣΠΑ 2007 – 2013 και σήμερα κατασκευάζει άλλα τρία από το τρέχον ΕΣΠΑ ….κι έχει ο Άγιος Σπυρίδωνας !!!!
Ύστερα υπάρχει η απάντηση του Ανδρέα Λοβέρδου ο οποίος ως Υπουργός Παιδείας στις 5/9/2014 επί κυβερνήσεως ΝΔ – ΠΑΣΟΚ απαντώντας σε ερώτηση Βουλευτών του ΚΚΕ έλεγε επί λέξη παραθέτοντας τη σχετική νομοθεσία:
«Η μέριμνα για τη συντήρηση, επισκευή, βελτίωση των υλικοτεχνικών υποδομών της α’θµιας και β’θµιας εκπαίδευσης καθώς και η ανέγερση σχολικών κτιρίων εμπίπτουν στις αρμοδιότητες των Δήμων» !!!!!
Όλα τα υπόλοιπα που λέγονται, γράφονται ή και ακούγονται το τελευταίο διάστημα με αφορμή τις μαθητικές κινητοποιήσεις είναι…. «άλλα λόγια να αγαπιόμαστε» και «προφάσεις εν αμαρτίαις» !!!!
«Άλλα λόγια να αγαπιόμαστε» είναι οι σημερινοί αλλά και οι χθεσινοί ισχυρισμοί της Δημοτικής Αρχής για τις μελέτες των σχολικών κτιρίων.
Ένα «παραμύθι» πουλάει τέσσερα χρόνια τώρα η Δημοτική Αρχή για τα σχολεία και τίποτε περισσότερο.
Πότε έλεγε αλήθεια η Δημοτική Αρχή;
Τις 12/10/2015 όταν διαβεβαίωνε με δελτίο τύπου ότι «οι μελέτες είναι έτοιμες και η Δημοτική Αρχή έφερε σε πέρας την υποχρέωση της» ή σήμερα που ισχυρίζεται ότι «οι μελέτες δεν είναι έτοιμες όχι με δικιά της ευθύνη» ;
Δυστυχώς και τότε και σήμερα δεν λέει την αλήθεια…
Και τότε οι μελέτες δεν ήταν έτοιμες και τώρα δεν ευθύνονται άλλοι που δεν υπάρχουν…. Και αυτό γιατί ποτέ δεν ασχολήθηκε σοβαρά με το θέμα και πολύ περισσότερο καμία υποχρέωσή της δεν έφερε σε πέρας….
Απόδειξη και πάλι η απάντηση του «αδελφού» Ανδρέα (Λοβέρδου) Υπουργού Παιδείας ο οποίος στην προαναφερθείσα ερώτηση του ΚΚΕ στις 5/9/214 διαβεβαίωνε ότι «δεν εκκρεμεί κανένα αίτημα που αφορά στην εκπόνηση κτιριολογικού προγράμματος για διδακτήριο στα διοικητικά όρια του Δήμου Κεφαλονιάς» !!!
- «Άλλα λόγια να αγαπιόμαστε» είναι τα λόγια του κ. Παρίση στους μαθητές, ο οποίος προκειμένου να δικαιολογήσει ότι δεν έχει υποβληθεί καμία πρόταση από το Δήμο στο ΕΣΠΑ, μετέθεσε….σε άλλους την ευθύνη που είναι ανέτοιμος ο Δήμος ισχυριζόμενος ότι «όλα τα σχολεία έχουν πολεοδομικές εκκρεμότητες» οπότε και δεν μπορεί να κατατεθούν προτάσεις «ξεχνώντας» ότι η Πολεοδομία ……7 χρόνια τώρα (από το 2011) ανήκει στον Δήμο και αρμόδιος μάλιστα γι’αυτήν είναι ο πασών των αρμοδιοτήτων αντιδήμαρχος Διονύσης Λυκούδης.
- «Προφάσεις εν αμαρτίαις» και μάλιστα ακραίου είδους είναι οι τελευταίοι ισχυρισμοί της δημοτικής αρχής πως η ευθύνη βρίσκεται στις Κτιριακές Υποδομές Α.Ε. και στο Τ.Α.Σ., όταν κατ’επανάληψη έχει βεβαιώσει είτε η ίδια με δελτία τύπου ότι «οι μελέτες για τα σχολικά κτίρια είναι έτοιμες και μόνο τα λεφτά λείπουν» (π.χ. 17/9/2014, 12/10/2015, 13/10/2015 κ.λ.π.), είτε με αλλεπάλληλες καθησυχαστικές δηλώσεις του «αδελφού» Μιχάλη (του Υπουργού Χρυσοχοΐδη ντε….) με κορυφαία αυτήν στις 23/9/2014 ότι «τελειώνουν οι μελέτες για τα σχολεία και παραδίδονται σε λίγες ημέρες, στα τέλη Σεπτεμβρίου και κάποιες άλλες 15 Οκτωβρίου (2014)», είτε ακόμη και με ψηφοθηρικές δηλώσεις του αδελφού (δίχως εισαγωγικά) Μπάκη Λυκούδη στις 19/1/2015 με την ιδιότητα του υποψήφιου της Νέας Δημοκρατίας ότι «Οι μελέτες αποκατάστασης των σχολείων που εκπονούνται από τις Κτιριακές Υποδομές Α.Ε. έχουν ολοκληρωθεί και έχουν γίνει με υποδειγματικό τρόπο».
- «Προφάσεις εν αμαρτίαις» και οι ισχυρισμοί της Δημοτικής Αρχής ότι «η κεντρική κυβέρνηση δεν στέλνει τα απαραίτητα κονδύλια» όταν στις 26/7/2017 με τίτλο «Συμπλήρωση και βελτίωση υποδομών α’θµιας και β’θµιας εκπαίδευσης στην Π.Ι.Ν.» (κωδικός ΙΟΝ50) δημοσιεύτηκε από την Περιφέρεια πρόσκληση με προϋπολογισμό 9.000.000 ευρώ ο οποίος μπορεί να αυξηθεί έως το 120% δηλαδή μέχρι 10.800.000 ευρώ, για χρηματοδότηση σχολικών έργων από το ΕΣΠΑ 2014-2020 με προθεσμία υποβολής των προτάσεων την 30/10/2017 η οποία και παρατάθηκε μέχρι την 30/11/2017 και ο Δήμος Κεφαλονιάς μέχρι σήμερα δεν έχει υποβάλλει ….ΚΑΜΙΑ πρόταση την ίδια ώρα που ο Δήμαρχος Παρίσης δηλώνει αφοπλιστικά (και με επιμονή μάλιστα !!!) ….. άγνοια για την εν λόγω πρόσκληση του ΕΣΠΑ στους μαθητές την περασμένη εβδομάδα !!!!
- Φανταστείτε δηλαδή να μην αποκάλυπτε και με στοιχεία μάλιστα την προκήρυξη του ΕΣΠΑ το Kefaloniapress (δες εδώ).
- «Προφάσεις εν αμαρτίαις» είναι οι ισχυρισμοί του Δημάρχου Παρίση για «συναντήσεις που, όπως είπε στους μαθητές, έχει κάνει στην Αθήνα για το θέμα» όταν η χρηματοδότηση έργων για τη σχολική στέγη αφορά αποκλειστικά την Περιφέρεια και δεν «πέφτει ούτε κουβέντα» στο Υπουργείο Παιδείας για το που θα πάνε τα λεφτά του ΕΣΠΑ που προορίζονται για τις σχολικές υποδομές, όπως και γιαυτό το θέμα ενημέρωνε ο Υπουργός Λοβέρδος το ΚΚΕ από τις 5/9/2014.
- «Άλλα λόγια να αγαπιόμαστε», είναι τέλος οι ισχυρισμοί της δημοτικής αρχής στους μαθητές (και όχι μόνο) για δικιά της συνέπεια στο θέμα της σχολικής στέγης και ευθύνη όλων των άλλων, όταν με την προαναφερόμενη πρόσκληση της περιφέρειας αποκαλύπτεται το εντελώς αντίθετο.
Η δημοτική αρχή αποδεικνύεται ότι δεν έχει τη στοιχειώδη καν συνεργασία με την Περιφέρεια σε ό,τι αφορά την σχολική στέγη και δεν διαθέτει την ελάχιστη έστω ευθιξία να το παραδεχτεί.
Συγκεκριμένα και σύμφωνα με την εν λόγω πρόσκληση για να χρηματοδοτηθεί ένα σχολικό έργο «θα πρέπει να συμπεριλαμβάνεται στη σχετική χαρτογράφηση αναγκών και προτεραιοτήτων που συνέταξε η Περιφερειακή ∆/νση Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων».
Τα όσα περιλαμβάνονται στον εν λόγω σχεδιασμό της Περιφέρειας για τα σχολεία της Κεφαλονιάς δείχνουν, αλλοίμονο, πως έγινε ….. απουσία του Δήμου και της Δημοτικής Αρχής.
Την ώρα που «το ποτήρι της αγανάκτησης» έχει ξεχειλίσει για την απέραντη σχολική παραγκούπολη στην Κεφαλονιά, και όχι μόνο από τους σεισμούς το 2014, (αναλυτικά δες εδώ) ένα ασύλληπτο αλαλούμ αναδεικνύεται από τον σχεδιασμό (χαρτογράφηση) της Περιφέρειας.
Χαρακτηριστικότερες όλων περιπτώσεις
α) το Γενικό Λύκειο Ληξουρίου για το οποίο η μεν χαρτογράφηση της Περιφέρειας προβλέπει επισκευή του υπάρχοντος κτιρίου λόγω …. «παλαιότητας» του (ούτε καν λόγω σεισμών !!!) και ο προγραμματισμός του Δήμου προβλέπει ….νέο σχολικό συγκρότημα στον Άγιο Αντώνιο (!)
β) το 3ο Γυμνάσιο Αργοστολίου που αν και είναι σε προκάτ …..δεν περιλαμβάνεται καν στην χαρτογράφηση της Περιφέρειας οπότε και δεν μπορεί να διεκδικήσει χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ (!) και
γ) το 4ο 10/θ Ολοήμερο Δ.Σ. Αργοστολίου το οποίο αναφέρεται στη χαρτογράφηση ότι δεν είναι «έργο άμεσης προτεραιότητας» οπότε και έχει «ανάγκη προκάτ αίθουσες διδασκαλίας» παρόλο ότι χαρακτηρίζεται το υπάρχον κτίριο ….. «ακατάλληλο λόγω σεισμών» (!).
Δεν ξέρουμε τι εναλλακτικές λύσεις υπάρχουν πέρα από το ΕΣΠΑ στο τεράστιο θέμα της σχολικής στέγης, αφού είναι κάτι περισσότερο από σίγουρο, με τα σημερινά δεδομένα, ότι με την ανικανότητα της η δημοτική αρχή οδηγεί την σχολική κοινότητα της Κεφαλονιάς σε μια απίστευτων διαστάσεων τραγωδία.
Και αυτό γιατί αντί να καθίσει κάτω να σχεδιάσει και να προγραμματίσει …. «περί άλλων τυρβάζει».
Το πρόβλημα της στο συγκεκριμένο θέμα δεν μοιάζει με τα περισσότερα, αν όχι με όλα, εξ όσων έχει μέχρι τώρα έχει διαχειριστεί από το 2011.
Και αυτό γιατί το συγκεκριμένο πρόβλημα χαρακτηρίζεται από το γεγονός πως «έσκασε» στα δικά της τα χέρια το 2014, οπότε και δεν μπορεί να επικαλεστεί ….. «τους προηγούμενους» ,όπως μέχρι τώρα πράττει για όλα σχεδόν τα προβλήματα που τις έχουν εμφανιστεί.
Γιαυτό και εφευρίσκει διαρκώς νέα άλλοθι για την στασιμότητα στη σχολική στέγη, αρκετά εκ των οποίων είναι κωμικοτραγικά φθάνοντας ακόμη και να επικαλείται…. άγνοια για τα 11.000.000 ευρώ που προορίζονται για σχολεία από την Περιφέρεια και το ΕΣΠΑ!
Γιαυτό και η τακτική του ….. «άλλα λόγια να αγαπιόμαστε» !!!
«Πετάμε την μπάλα στην εξέδρα» και ας αφορά το θέμα την υγιεινή και την ασφάλεια των παιδιών μας !!!
Ο ρόλος Βουλευτή, Περιφερειάρχη/ Αντιπεριφερειάρχη
Πάντως και για να είμαστε δίκαιοι πρέπει να εξαρθεί ιδιαίτερα η ενέργεια της Βουλευτίνας Αφροδίτης Θεοπεφτάτου και της Περιφέρειας τόσο δια του Περιφερειάρχη Θόδωρου Γαλιατσάτου όσο και δια του Αντιπεριφερειάρχη Παναγή Δρακουλόγκωνα να προσπεράσουν τις τεράστιες και αποκλειστικές ευθύνες του Δήμου Κεφαλονιάς και να ασχοληθούν με την υπόθεση– ιδιαίτερα της πρώτης που παρά τα όσα της έχουν σύρει κατά καιρούς οι δημοτικοί μας άρχοντες τα αφήνει στην άκρη και σπεύδει για βοήθεια – δείχνοντας και οι τρεις πως το τοπικό συμφέρον προτάσσεται του προσωπικού.
Βέβαια άλλο αυτό και άλλο να δίνεται «άφεση αμαρτιών» στη Δημοτική Αρχή για τις τεράστιες ευθύνες της, όχι μόνο για τον ανεύθυνο τρόπο που έχει χειριστεί το ευαίσθητο θέμα της σχολικής στέγης τέσσερα χρόνια τώρα, αλλά και για την διαρκή προσπάθεια της από το 2014 να κοροϊδέψει τον κόσμο σχετικά με την πρόοδο του προβλήματος φθάνοντας ακόμη και στην αποτρόπαια ενέργεια υποκλοπής της ψήφου από διάφορους ημέτερους πολιτευτάκηδες με ψεύτικες διαβεβαιώσεις.
Ευχόμαστε ειλικρινά για το καλό των παιδιών μας πρώτα και πάνω απ’όλα οι διαβεβαιώσεις της Βουλευτίνας Αφροδίτης Θεοπεφτάτου ότι «Με λίγο τρέξιμο θα προλάβουμε την χρηματοδότηση για τα σχολεία» όπως και οι μεταθέσεις των προθεσμιών κατάθεσης των αιτήσεων στην χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ από τον Περιφερειάρχη Θόδωρο Γαλιατσάτο να πιάσουν τόπο. Γιατί αλλοίμονο και αν συμβεί το αντίθετο….
√ Για επίλογο αφήνω να μιλήσουν τα ίδια τα παιδιά με τον δικό τους εκπληκτικό τρόπο: