Οι βιτρίνες των μεγαλύτερων πολυκαταστημάτων στον κόσμο συναγωνίζονται σε πρωτοτυπία, έμπνευση, χρώματα, πολυτέλεια. Αυτό δεν συμβαίνει με τις νέες βιτρίνες του Harrods, του διάσημου πολυκαταστήματος του Λονδίνου, οι οποίες είναι ανατρεπτικές και εντελώς διαφορετικές.
Και αυτό γιατί ο οίκος Vetements αποφάσισε να γεμίσει τις βιτρίνες του πολυκαταστήματος με σκουπίδια, με σωρούς από ρούχα πεταμένα το ένα πάνω στο άλλο που κανείς δεν θα γύριζε να τα κοιτάξει.
Όμως, ο λόγος που αποφάσισαν να μην βγάλουν ακόμη μία ωραιοποιημένη εικόνα προς τα έξω, αλλά κάνουν την ανατροπή, βάζοντας στις βιτρίνες τους λόφους από κουρέλια είναι σημαντικός.
Ο οίκος Vetements συγκέντρωσε μεγάλες ποσότητες παλιών ρούχων από 4.000 άτομα που εργάζονται στο εμβληματικό πολυκατάστημα του Λονδίνου και γέμισε τις βιτρίνες με αυτά.
Τα ρούχα θα παραμείνουν εκεί μέχρι και τις 2 Μαρτίου, ενώ στη συνέχεια τα ρούχα θα δοθούν για φιλανθρωπικούς σκοπούς σε βρετανικά ιδρύματα.
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου, ανέφερε πως πίσω από αυτή την ενέργεια υπάρχει ένα κρυμμένο μήνυμα και αυτό δεν είναι άλλο από την υπερκατανάλωση που καταστρέφει το περιβάλλον.
«Μετά τα πετρέλαια, η μόδα είναι η δεύτερη μεγαλύτερη βιομηχανία που καταστρέφει το περιβάλλον. Πάνω από το 30% των προϊόντων που κατασκευάζουν τα fashion brands δεν πωλούνται ποτέ και καταλήγουν στις χωματερές», ανέφερε ο Γκούραμ.