Οι θρυλικές στολές των αεροσυνοδών της Ολυμπιακής επί Ωνάση -Οταν έδινε «χρυσό» για να τις ντύσει

821

Ακριβώς 61 χρόνια πριν, σαν σήμερα, ο Αριστοτέλης Ωνάσης ιδρύει την εμβληματική Ολυμπιακή Αεροπορία.

Και κάπως έτσι ο Ελληνας μίδας γίνεται ο δεύτερος άνθρωπος στον κόσμο μετά τον Χάουαρντ Χιουζ της TWA που αποκτά τη δική του αεροπορική εταιρεία.

Μια εταιρεία ιστορία, που ταυτίστηκε τόσο με τον Αριστοτέλη Ωνάση όσο και με την Ελλάδα.

Επί εποχές Ωνάση, μάλιστα, όταν τα αεροπορικά ταξίδια θεωρούνταν ούτως ή άλλως πολυτέλεια, η Ολυμπιακή έζησε μεγάλες δόξες.

Οι αεροσυνοδοί της Ολυμπιακής του Ωνάση ήταν πραγματικά καλλονές, τις οποίες ο Ελληνας κροίσος είχε φροντίσει να ντύσει με μοντελάκια αξεπέραστου στιλ με την υπογραφή των θρυλικότερων μοδίστρων όλων των εποχών. Οπως της Coco Chanel και του Pierre Gardin.

Οι στολές των καλλονών αεροσυνοδών του Ωνάση

Πρώτος σχεδιαστής των στολών της Ολυμπιακής, ήταν ο Jean Dessès (ή Γιάννης Ντεσσές, όπως ήταν το ελληνικό του όνομα) από την Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου, ο οποίος υπήρξε από τους σημαντικότερους σχεδιαστές μόδας των δεκαετιών 1940-1960. Ο «Βασιλιάς της Μουσελίνας», όπως ονομάστηκε στην πορεία της καριέρας του, πρότεινε για την Ολυμπιακή του Ωνάση ένα αυστηρό, μεσάτο ταγιέρ με έμφαση στο τότε New Look.

Η πρώτη στολή δια χειρός Jean Dessès

Chanel

Στη συνέχεια τα σκήπτρα στα μοντελάκια της Ολυμπιακής πήρε το 1966 η Coco Chanel. Εξίσου συντηρητικό αλλά και πολύ σικ, το ταγιέρ της Chanel φορέθηκε από τις ελληνίδες αεροσυνοδούς για περίπου τρία χρόνια, αφήνοντας το δικό του αποτύπωμα χάρη στο πρωτότυπο, πιο φωτεινό του χρώμα. Το 1969 επιλέχθηκε από τον Αριστοτέλη Ωνάση ο Pierre Cardin που έντυσε τις αεροσυνοδούς με μίνι φόρεμα και κάπα. Χαρακτηριστικό δείγμα της προσωπικής του πινελιάς ήταν το πρωτότυπο τύπου μπονέ καπέλο.

H Chanel στολές

Pierre Cardin

Από το 1972 έως το 1976 για την Ολυμπιακή σχεδίασε ο Γιάννης Τσεκλένης. Επηρεασμένος από την ελληνική παράδοση ο Τσεκλένης πρόσφερε αρχικά στις αεροσυνοδούς της πρώτης θέσης τριάντα μάξι φορέματα, με σήμα τους πλεγμένους ολυμπιακούς κύκλους. Έπειτα, καινοτόμησε δημιουργώντας μία ολόκληρη σειρά με ρούχα και αξεσουάρ για τις αεροσυνοδούς, και μάλιστα σε διάφορα χρώματα και όχι μόνο στο τυπικό μπλε. Μέχρι και ομπρέλες δημιούργησε για αυτές, αλλά και λευκές ελαστικές μπότες -εντελώς hot εκείνη την εποχή- οι οποίες σε συνδυασμό με τα μίνι φορέματά του έδειχναν σούπερ σέξι.

Οι αεροσυνοδοί ντυμένες δια χειρός Pierre Gardin

Γιάννης Τσεκλένης

Μετά το θάνατο του Ωνάση η Ολυμπιακή περνάει στο ελληνικό δημόσιο και διοργανώνεται διαγωνισμός για την επιλογή του επόμενου σχεδιαστή των στολών. Το 1977 κερδίζει η Ρούλα Στάθη. Λίγο φολκλόρ, λίγο ρετρό, λίγο hippie, οι στολές της θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως εκκεντρικές, αλλά ίσως αυτός, μαζί με την ιδέα της για τα αρχικά ΟΑ, να είναι και ο λόγος που ξεχώρισαν.

Η στολή της Ρούλας Στάθη

Το 1981, το «χρυσό» αγόρι της ελληνικής μόδας, Billy Bo, εντυπωσιάζει με τα μοντέρνα και πρακτικά του σύνολα αλλά και με την επιβολή του μπορντό, στις στολές των αεροσυνοδών της πρώτης θέσης.

Οι αεροσυνοδί της Ολυμπιακής ντυμένες με δημιουργίες του Γιάννη Τσεκλένη

Ξεκινώντας από αριστερά, 1969-1971 σχεδιαστής ο Pierre Cardin, 1971-1976 Γιάννης Τσεκλένης, 1976-1981 Ρούλα Στάθη, 1981-1987 Billy Bo, 1998-2005 Artisti Italiani (Πηγη φωτό: Βήμα)

Η πενταετία 1987 έως 1992 είναι μάλλον η πιο αδιάφορη όσον αφορά τις στολές της Ασπασίας Τζερέλ και της Τρουθ Κοντογιώργου. Στη συνέχεια ο Μάκης Τσέλιος, 1992 – 1999, άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις με τα σεμνά, αλλά κομψά σύνολά του που χαρακτηρίστηκαν από το πλέον ταξιδιάρικο αξεσουάρ: το φουλάρι. Ακολούθως τα ρούχα της Ολυμπιακής σχεδιάζει η εταιρία Artisti Italiani με στολές λιτές, «βιομηχανικές».

Με την επανα-ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής, το 2009, αλλάζουν και οι στολές της. Ο νέος ιδιοκτήτης, Ανδρέας Βγενόπουλος, επιθυμεί να επαναφέρει την παλιά αίγλη της εποχής του Ωνάση, και προχωράει στη διεξαγωγή on-line διαγωνισμού προκειμένου να επιλεχθεί ο επόμενος σχεδιαστής των στολών της Ολυμπιακής Αεροπορίας.

Από τον διαγωνισμό νικητές αναδείχθηκαν οι Νίκος και Σήλια Κριθαριώτη. Τα σχέδιά τους ξεχώρισαν για τον κομψό και κάπως ρετρό αέρα τους, ενώ χαρακτηριστικό στοιχείο τους είναι οι χρωματικές αντιθέσεις του μπλε και του πράσινου, που αποτελούν έτσι κι αλλιώς τα επίσημα χρώματα του ομίλου της MIG.

Το 2013 η Ολυμπιακή «περνάει» στα χέρια της πρώτης ιδιωτικής αεροπορικής εταιρείας, της Aegean και πλέον το προσωπικό της εταιρείας από τον Απρίλιο του 2015 ντύνει η Ελληνίδα σχεδιάστρια Σοφία Κοκοσαλάκη, δίνοντας το αέρα Αριστοτέλη Ωνάση και θυμίζοντας την ένδοξη εποχή της Ολυμπιακής Αεροπορίας.

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις