Με θέμα τη “Στρατηγική βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας του τουρισμού στην Π.Ι.Ν.” πραγματοποιήθηκε χθες Δευτέρα βράδυ εκδήλωση – συζήτηση στο Αργοστόλι. Η παρουσίαση της πρότασης έγινε από τον ειδικό σύμβουλο της Περιφέρειας Γιώργο Δρακόπουλο, ιδιοκτήτη της συμβουλευτικής εταιρείας ‘Tourism Generis’.
Σύμφωνα με τον κ. Δρακόπουλο η επιτυχία της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου θα επιτευχθεί με την προώθηση των κατάλληλων προϊόντων και προσανατολισμό στις νέες τουριστικές αγορές. Με αυτό τον τρόπο θα πετύχουμε και την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος. Ιδέες για τα νέα τουριστικά προϊόντα μπορεί να είναι η πεζοπορία, οι καταδύσεις και η γαστρονομία. «Προϊόντα» που έχουν χαμηλό κόστος επενδύσεων και δεν χαρακτηρίζονται εποχικά.
Βεβαίως η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου όπως και η αύξηση των τουριστών βασική προϋπόθεση έχει την βελτίωση των υποδομών των νησιών μας.
Στη συζήτηση έδωσαν παρόν ο Αντιπεριφερειάρχης Παναγής Δρακουλόγκωνας, ο Αντιπεριφερειάρχης τουρισμού Σπύρος Γαλιατσάτος, , Α/Δ τουρισμού Βαγγέλης Κεκάτος ενώ από τον επιχειρηματικό κόσμο είδαμε τον προεδρο των ξενοδόχων Γεράσιμο Τιμοθεάτο, τον αντιπρόεδρο του Επιλεμητηρίου Ανδρέα Παντελιό, o επιχειρηματίας Θανάσης Μουίκης και διοικητικά στελέχη της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων.
Από την ίδια συζήτηση στη Λευκάδα
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ της ΠΙΝ
Πρωτοβουλίες αναλαμβάνει η ΠΙΝ για την ανάπτυξη στρατηγικών με στόχο την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και την αναβάθμιση των υποδομών
Πρωτοβουλίες για την ανάπτυξη στρατηγικών με στόχο την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και την αναβάθμιση των υποδομών των τουριστικών περιοχών πρόκειται να αναλάβει η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων. Αυτό τόνισε μεταξύ άλλων ο Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων Θεόδωρος Γαλιατσάτος, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της πρότασης «Στρατηγική Αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της ΠΙΝ» που πραγματοποιήθηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσε η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, την Παρασκευή 14 Σεπτεμβρίου 2018 στην αίθουσα της Περιφερειακής Ενότητας Λευκάδας.
Όπως ανακοίνωσε ο κ.Γαλιατσάτος οι πρωτοβουλίες αυτές εστιάζονται στα εξής:
(i)Συνεννόηση με αυτοδιοίκηση α’ βαθμού για την ανάδειξη των ζητημάτων ( υποδομές) που υπάρχουν ανά περιοχή και εξεύρεση λύσεων
(ii) Συζήτηση με τους φορείς του τουρισμού (Επιμελητήρια, Επαγγελματικούς και Αθλητικούς Συλλόγους) για τη συγκέντρωση στοιχείων, αναφορικά με τις προτάσεις που κατατέθηκαν στην παρουσίαση για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου..
«Η τουριστική οικονομία είναι μια υπόθεση που δεν έχει καμία στατικότητα. Πρέπει συνεχώς να ερευνούμε πως εξελίσσεται και αν θέλουμε να έχουμε επιτυχίες χρειάζεται να γνωρίζουμε τις παραμέτρους και πως αυτές κινούνται. Από τα συμπεράσματα της μελέτης φαίνεται ότι χρειάζεται να κινηθούμε στην κατεύθυνση της ανάπτυξης στρατηγικών για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Ένα δεύτερο που πρέπει να δούμε είναι η ανάπτυξη των υποδομών. Αυτό κυρίως έρχεται να πατήσει πάνω στις περιόδους αιχμής. Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε ότι τα κέντρα των πόλεων και στα νησιά μας ασφυκτιούν. Αν λοιπόν δεν αντιμετωπίσουμε έγκαιρα κι αυτό το πρόβλημα κινδυνεύει και αυτή η περίοδος της αιχμής. Μπορεί να δημιουργηθούν κι εκεί προβλήματα, καθώς είναι φανερό ότι πιέζεται όλο αυτό το σύστημα και σε πολλά επίπεδα, στο κυκλοφοριακό, στο θέμα της στάθμευσης, της κυκλοφορίας των μεγάλων και βαρέων οχημάτων, των στερεών και υγρών αποβλήτων, της ενέργειας», ανέφερε στην τοποθέτησή του ο Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων Θεόδωρος Γαλιατσάτος.
Η παρουσίαση της πρότασης έγινε από τον τεχνικό σύμβουλο της ΠΙΝ Γιώργο Δρακόπουλο, ενώ τα συμπεράσματα έδωσαν χρήσιμα στοιχεία και σημαντικές κατευθυντήριες γραμμές σε όλους τους ενδιαφερόμενους, για την περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού στην περιοχή.
Όπως εξήγησε ο κ.Δρακόπουλος η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, μέσω της προώθησης των κατάλληλων προϊόντων και η έμφαση σε νέες αγορές που θα έχουν απευθείας αεροπορική σύνδεση με το Άκτιο είναι το ζητούμενο, αναφορικά με τη στρατηγική αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της Λευκάδας.
Σύμφωνα με τον ίδιο κύριος στόχος για τη Λευκάδα αποτελεί η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου μέσω της προώθησης προϊόντων, τα οποία θα επεκτείνουν την αρχή και το τέλος της σεζόν με έμφαση στην (i)πεζοπορία, (ii)τις καταδύσεις/ποδηλασία και (iii)την γαστρονομία.
Πρόσθεσε δε ότι τα συγκεκριμένα προϊόντα δεν είναι εποχικά ευαίσθητα, απαιτούν επενδύσεις χαμηλού κόστους, ενώ ταυτόχρονα προσεγγίζονται εύκολα σε επίπεδο μάρκετινγκ.
«Στρατηγικός στόχος είναι η επέκταση της σεζόν και η ελληνική αγορά δε θα βοηθήσει σε αυτό. Προσπαθήσαμε να δούμε ποιες είναι οι αγορές που ταξιδεύουν πέραν της υψηλής τουριστικής περιόδου και να βρούμε τι προϊόντα έχουμε για αυτές τις αγορές αυτή την περίοδο, ώστε να έχουμε αξιοπρεπείς πληρότητες με αξιοπρεπείς τιμές στην αρχή και στο τέλος της σεζόν. Αυτές οι κατηγορίες προϊόντων έχουν αφενός μεν μικρή ανάγκη επενδύσεων, τόσο για τη δημιουργία περιπατητικών διαδρομών όσο και καταδυτικών κέντρων, ενώ δεν είναι εποχικά ευαίσθητα, και το κυριότερο όλων σε επίπεδο μάρκετινγκ είναι πολύ λιγότερο δύσκολη η προσπέλαση αυτών των ανθρώπων, στα οποία απευθύνονται, διότι τα target group είναι συγκεκριμένα», παρατήρησε ο κ.Δρακόπουλος.
Σύμφωνα με τον ίδιο στόχος μέχρι το 2021 αποτελεί η ανάπτυξη κι άλλων τουριστικών αγορών πέραν του Ην. Βασιλείου, ενώ ήδη η Πολωνία κατατάσσεται σε μια ανερχόμενη αγορά για την περιοχή.
Στον σύντομο χαιρετισμό του ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και Νησιωτικής Πολιτικής Σπύρος Γαλιατσάτος, αφού έκανε έναν σύντομο απολογισμό εστίασε στην έρευνα που πρέπει να γίνει. «Πρέπει να προχωρήσουμε στην έρευνα,, διότι όταν βάλεις έναν ορίζοντα και τρέχεις προς το στόχο σου θα πρέπει συνεχώς να πληροφορείσαι στο τι είναι παρακάτω , στο τι συμβαίνει παρακάτω. Ο κ.Δρακόπουλος , στον οποίο ανατέθηκε η μελέτη διερεύνησε και κατέληξε σε κάποια συμπεράσματα τα οποία είτε θα μας επιβεβαιώσουν είτε θα μας βελτιώσουν σε αυτά που κάνουμε είτε θα μας βοηθήσουν να επισπεύσουμε κάποια άλλα πράγματα», διευκρίνισε ο ίδιος.
Η συνεχής και η εξειδικευμένη έρευνα που πρέπει να γίνεται ήταν το κοινό σημείο, στο οποίο κατέληξε η συζήτηση που ακολούθησε μετά το πέρας της παρουσίασης. Από τους παρευρισκόμενους φορείς επισημάνθηκε η αναγκαιότητα της συγκέντρωσης των πραγματικών στοιχείων και δεδομένων για το σκοπό αυτό αλλά και της συνεργασίας μεταξύ της Περιφέρειας, των φορέων, των επιχειρήσεων και των δήμων, προκειμένου το τουριστικό προϊόν που θα προκύψει να είναι ανταγωνιστικό.
Οι φωτογραφίες είναι του Σπύρου Σακαλή