Ιδρύονται τα Κέντρα Εισπράξεων Οφειλών

101

Κυνηγούς μικοοφειλετών επιστρατεύει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων επιδιώκοντας να δημιουργήσει ασφυκτικό κλοιό γύρω από 1,8 εκατομμύρια φορολογούμενους στους οποίους μπορεί να εφαρμόσει κατασχέσεις και δεσμεύσεις τραπεζικών λογαριασμών και περιουσιακών στοιχείων. Η ΑΑΔΕ έχει ξεκινήσει να στήνει τα Κέντρα Εισπράξεων Οφειλών Αττικής και Θεσσαλονίκης τα οποία σύντομα θα αποτελούν το νέο εφιάλτη όσων χρωστούν στην εφορία.

Το πρώτο Κέντρο Εισπράξεων από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων θα δημιουργηθεί στην Αττική, στα πρότυπα της Επιχειρησιακής Μονάδας Είσπραξης (Ε.Μ.ΕΙΣ) η οποία δημιουργήθηκε το 2011 και πέρυσι κατάφερε μέσω κατασχέσεων να βάλει στο ταμείο του δημοσίου 870 εκατ. ευρώ. Η Ε.Μ.ΕΙΣ «κυνηγάει» κυρίως τους μεγαλοοφειλέτες με χρέη άνω των 150.000 ευρώ.

Οι μικρομεσαίοι οφειλέτες ανήκουν στη δικαιοδοσία των Δ.Ο.Υ και οι επικαλύψεις σε συνδυασμό με την έλλειψη κεντρικού συντονισμού οδηγούν συχνά σε φαινόμενα διπλών και τριπλών κατασχέσεων στους λογαριασμούς του ίδιου οφειλέτη ενώ δεν λείπουν οι περιπτώσεις όπου τα κατασχετήρια αποδεικνύονται «άσφαιρα». Οι λογαριασμοί ανοίγουν αλλά είναι άδειοι ενώ για κάθε ΑΦΜ με ληξιπρόθεσμα χρέη έχουν εκδοθεί  κατά μέσο όρο έως και 5,3 ηλεκτρονικά κατασχετήρια ( στοιχεία ΑΑΔΕ για το 2017).  Τα προβλήματα αυτά έρχεται να αντιμετωπίσει σε πρώτη φάση, το Κέντρο Εισπράξεων Αττικής. Σύμφωνα με πληροφορίες, σε αυτό θα μεταφερθεί το χαρτοφυλάκιο ληξιπρόθεσμων οφειλών από όλες τις εφορίες της Αττικής αλλά και τα στελέχη τα οποία είναι επιφορτισμένα σήμερα με αυτές τις αρμοδιότητες.

Οι υποθέσεις, θα προτεραιοποιούνται κεντρικά, τα μέτρα αναγκαστικής είσπραξης θα εφαρμόζονται ξεκινώντας από όσους συνδυάζουν το μεγαλύτερο ύψος οφειλής με τις περισσότερες πιθανότητες είσπραξης, η διαδικασία θα ομογενοποιηθεί και  κατά τις φιλοδοξίες της Φορολογικής Διοίκησης, οι εισπράξεις από ληξιπρόθεσμα χρέη θα αυξηθούν.

Η πρεμιέρα της νέας αποκεντρωμένης υπηρεσίας αναμένεται άμεσα, εντός του έτους ενώ το 2020 σχεδιάζεται να ακολουθήσει το Κέντρο Εισπράξεων Θεσσαλονίκης.

Οι νέες εισπρακτικές υπηρεσίες θα αντλούν στοιχεία από όλες τις υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών και της κεντρικής διοίκησης (υπουργεία, περιφέρειες), από τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης , τους Φορείς (ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ, Οργανισμούς και Επιχειρήσεις του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, Επιτροπές, χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, επιμελητήρια, εμπορικές ενώσεις), τις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής ΄Ένωσης και άλλων κρατών εκτός Ε.Ε καθώς και με διεθνείς Ενώσεις και Οργανισμούς.

Άμεσα άλλωστε προωθείται η διασύνδεση του Taxisnet με το Κτηματολόγιο, την ΕΡΓΑΝΗ, τις τράπεζες, το ΓΕΜΗ και τον ΕΦΚΑ. Στόχος της Φορολογικής Διοίκησης  είναι όσα στοιχεία την ενδιαφέρουν να βρίσκονται στη διάθεσή της χωρίς αναζήτηση με αυτόματη ενημέρωση του Μητρώου φορολογουμένων .

Μέσα από το σκανάρισμα όλων των διαθέσιμων στοιχείων και την επεξεργασία βεβαιώσεων και εισπράξεων από κάθε φορολογία ξεχωριστά, αφενός θα παρακολουθείται η τάση φορολογικής συμμόρφωσης αφετέρου θα προκύπτει η στόχευση των αναγκαστικών μέτρων.

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις