6 έξυπνες στρατηγικές μάρκετινγκ στο Facebook που απογειώνουν τις κρατήσεις στα ξενοδοχεία

257

Έξι τρόπους με τους οποίους τα ξενοδοχεία μπορούν να κεφαλαιοποιούν την παρουσία τους στο Facebook, αποκαλύπτει ο Rajul Chande, ιδρυτής της εταιρίας ψηφιακού μάρκετινγκ στον ξενοδοχειακό κλάδο από το 2009, Positive Partnerships, σε άρθρο του στο ehotelier.com.

Η διαφήμιση στο Facebook είναι σημαντική γιατί γίνεται σε ένα από τα σημαντικότερα κανάλια μάρκετινγκ, προσφέροντας δυνατότητες στις επιχειρήσεις να στοχεύουν στο σωστό κοινό καταναλωτών και να εξατομικεύουν τις προσφορές τους.

Εάν η διαφήμιση αυτή γίνει με το σωστό τρόπο, οδηγεί σε αύξηση των απευθείας επιχειρήσεων των ξενοδοχείων, τη στιγμή που αυτά το χρειάζονται. Δίνει δηλαδή τον έλεγχο στον ιδιοκτήτη ή τη διαχείριση του ξενοδοχείου, οι οποίοι μπορούν να την ενεργοποιούν και να την απενεργοποιούν κατά το δοκούν.

Ωστόσο, είναι εύκολο να μη γίνει τελικά σωστή χρήση του Facebook, με τους ακόλουθους τρόπους…

1. Επιφανειακός στόχος

Χρειάζεται βαθύτερη τμηματοποίηση του κοινού βάσει όχι απλώς των ταξιδιωτών πολυτελείας, για παράδειγμα, αλλά βάσει του προϋπολογισμού διακοπών τους, καθώς η αγορά αυτή θεωρείται κορεσμένη.

Οι διαφημίσεις του ξενοδοχείου χρειάζεται να δίνουν κίνητρο διακοπών στους σωστούς καταναλωτές τη σωστή στιμγή.

Ο αρθρογράφος προτείνει 2 προσεγγίσεις για τον εντοπισμό του σωστού κοινού στο Facebook…

-Εξαιρετικά στοχευμένη | Τμηματοποίηση μικρο-κοινών βάσει τοπικότητας, συμπεριφοράς ή προηγούμενων συναλλαγών.

-Ευρεία | Στόχος το ευρύ κοινό όμως στοχευμένα βάσει της αλληλεπίδρασης με τη διαφήμιση του ξενοδοχείου.

Συμβουλή:  Προτείνεται ο συνδυασμός της ευρείας στόχευσης κοινού με το Facebook Trip Consideration, από το οποίο μπορεί να επιτευχθεί ευρεία προσέγγιση και καλοί ρυθμοί μετρατροπής τους σε πελάτες.

2. Ακατάλληλο remarketing

Οι διαφημίσεις που δημιουργούνται με οργανικό τρόπο όταν προβάλλονται σε ένα παγωμένο κοινό σπάνια επιτυγχάνουν το στόχο τους. Η εκ νέου προβολή τους όμως σε ένα θερμό κοινό συχνά δίνει τη λύση.

Οι επιλογές είναι οι ακόλουθες…

-Λανσάρετε καμπάνια ενημέρωσης με βίντεο για να εντοπίσετε το κοινό σας, ενισχύοντάς της με email και Messenger.

-Χρησιμοποιήστε προσαρμοσμένο κοινό από τη βάση δεδομένων email, προηγούμενες αλληλεπιδράσεις με τα social media, από συγκεκριμένη πηγή κτλ.

Συμβουλή: Χρησιμοποιήστε αλλαγή στόχου σε διαφορετικές πλατφόρμες (για παράδειγμα Facebook και Google) για ακόμη καλύτερα αποτελέσματα.

3. Μηνύματα Me-too 

Το Facebook γνωρίζει τις προτιμήσεις των χρηστών του, όμως ξενοδοχεία που παρουσιάζουν τις προσφορές τους δεν χρησιμοποιούν τις επιλογές εξατομικευμένων προσφορών.

Η σωστή οδός είναι η ακόλουθη:

-Μια διαφήμιση που κερδίζει τον χρήστη τη στιγμή που σκέφτεται να προβεί σε κράτηση για μια επέτειο ή για έναν φίλο.

-Μια διαφήμιση που περιλαμβάνει βίντεο ή εικόνες που ανταποκρίνονται στα ειδικά ενδιαφέροντα ή την τοποθεσία του χρήστη.

-Μια διαφήμιση που δημιουργεί εύλογη βιασύνη για μια προσφορά που πραγματικά εξαφανίζεται εάν δεν την εκμεταλλευθεί άμεσα ο χρήστης.

-Μια διαφήμιση που προσφέρει την εμπειρία πελάτη που αναμένει ο μέσος χρήσης από ένα πεντάστερο ξενοδοχείο και τον κάνει να νιώθει ξεχωριστός από την ίδια τη διαφήμιση.

Συμβουλή: Εάν η στόχευση αφορά επαγγελματίες με περιορισμένο χρόνο, έχει αποδειχθεί οτι οι διαφημίσεις στο κινητό είναι η μοναδική αποτελεσματική τακτική. Οι διαφημίσεις για πλοήγηση από σταθερό υπολογιστή έρχονται σε δεύτερη μοίρα.

4. Κακό timing

Οι διαφημίσεις πρέπει να προβάλλονται την κατάλληλη στιγμή, με την ενεργοποίηση της υπηρεσίας Trip Consideration του Facebook που αναπτύχθηκε ειδικά για τον τουριστικό κλάδο. (https://developers.facebook.com/ads/blog/post/2018/03/06/trip-consideration/)

Άλλοι τρόποι για έγκαιρη προβολή της διαφήμισης είναι…

-Επιλογή θεματικής που σχετίζεται έμμεσα με ημερομηνία που είναι πιθανά τα ταξίδια. Για παράδειγμα, αντί για προσφορά την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, το ξενοδοχείο μπορεί να προσφέρει ρομαντική διαμονή για ολόκληρο τον Φεβρουάριο σε προσιτή τιμή.

-Στόχευση της καμπάνιας αυτοματοποιημένα με προσωποποιημένες προσφορές γύρω από τις ημερομηνίες επετείων, γενεθλίων και άλλων περιστάσεων.

-Στόχος σε πελάτες από το παρελθόν με εξατομικευμένες προσφορές τις ίδιες ημερομηνίες με την προηγούμενη διαμονή.

-Χρήση δεδομένων από αναζητήσεις στο ημερολόγιο κρατήσεων για αυτόματη παρουσίαση προσφορών σε πραγματικό χρόνο που συνδέονται με τα ενδιαφέροντα ή την τοποθεσία του χρήστη.

Συμβουλή: Μετά τη δοκιμή διαφορετικών ιδεών, αυτοποιήστε τις καλύτερες για να λειτουργούν καθόλη τη διάρκεια του χρόνου, διαφαλίζοντας οτι θα λαμβάνετε καθημερινά report για την πορεία της διαφήμισης.

5. Έλλειψη στόχευσης για μετατροπή πελατών

Μερικά από τα στοιχεία που αποδεδειγμένα λειτουργούν είναι…

-Χρήση αποκλειστικών σελίδων μετάβασης στο πλαίσιο της καμπάνιας. Η σελίδα στην οποία οδηγείται ο καταναλωτής συχνά συμβάλλει στη μετατροπή του σε πελάτη κατά το 50% καθώς η παραπομπή του στη σελίδα της επιχείρησης τον μπερδεύει.

-Χρήση αποκλειστικών προσφορών στο FB με κωδικούς προσφοράς ειδικά για όσους προέρχονται από καμπάνιες στο Facebook.

-Χρήση Messenger/Chat CTAs. Χρειάζετε να δίνετε κίνητρο σε όσους στέλνουν μήνυμα στο ξενοδοχείο. Σε ορισμένες περιπτώσεις τα bot είναι η κατάλληλη λύση, σε άλλες ένας πραγματικός υπάλληλος. Οι απαντήσεις στις ερωτήσεις των καταναλωτών συμβάλλουν στη μετατροπή τους σε πελάτες.

-Παρατηρήστε πώς τα online τουριστικά γραφεία πάντα προβάλλουν την περιορισμένη διαθεσιμότητα και κάνετε το ίδιο.

-Συνεργασία με την ομάδα πωλήσεων του ξενοδοχείου για μέγιστα αποτελέσματα μετατροπής πελατών. Αναβαθμίσεις όπως ειδοποιήσεις γραπτών κειμένων δρουν συμπληρωματικά. Επιπλέον, η ταχύτητα στη διαχείριση ερωτήσεων βελτιώνει τη μετατροπή πελατών.

-Χρήση του εργαλείου Optimand για καλύτερη στόχευση πελατών.

6. Κακή παρακολούθηση εσόδων

Χρησιμοποιούμε συνδυασμό εργαλείων για την παρακολούθηση εσόδων, όπως τα Optimand και Google Analytics.

Η παρακολούθηση εσόδων διασφαλίζει οτι η ομάδα σας είναι αποτελεσματική στις καμπάνιες, ανεβάζοντας τις δυνατότητες μετατροπής πελατών.

Δείτε μερικές ιδές για επιτυχημένες καμπάνιες ξενοδοχείων στο Facebook…

-Αποκλειστική προσφορά στο Facebook για διαμονή τις Κυριακές, συνδυάζοντας τοπικές ατραξιόν όπως ο κινηματογράφος, μουσεία ή εστιατόρια

-Καμπάνια για κουπόνια F&B τελευταίας στιγμής για κοντινές στο ξενοδοχείο εταιρίες.

-Προσφορά σπα με απογευματικό τσάι με στόχευση σε κοινό γυναικών.

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις