Οι σκέψεις και προτάσεις που ακολουθούν έχουν συζητηθεί με μηχανικούς, επαγγελματίες οδηγούς, καταστηματάρχες και κυρίως πολίτες. Όλοι γνώστες του τεράστιου προβλήματος της κυκλοφορίας οχημάτων, που υπάρχει στην πόλη του Αργοστολίου , όλο τον χρόνο, και που γίνεται τραγικά ανυπόφορο και επιβαρυντικό στην καθημερινότητα των κατοίκων και των επισκεπτών την περίοδο του καλοκαιριού , με την τεράστια αύξηση των αυτοκινήτων, κάθε είδους. Και φυσικά υπάρχει η εμπειρία, από τη λειτουργία μιας πόλης που λειτουργούσε με κανόνες και μιας άναρχης πόλης που ο καθένας κάνει ό,τι θέλει.
Σε κάθε περίπτωση οι σκέψεις και προτάσεις αυτές θα δοθούν σε ομάδα συγκοινωνιολόγων μηχανικών για να γίνει ολοκληρωμένη μελέτη και μελέτη εφαρμογής .
Ιστορικά η πόλη, το Αργοστόλι μας, έχει δομηθεί «μίζερα» , με μικρούς και στενούς δρόμους , μικρά οικόπεδα, στα οποία δεν προβλέπεται αναγκαστικά χώρος στάθμευσης των οχημάτων των κατοίκων του κτηρίου( …ποτέ δεν είναι αργά να εφαρμοστεί !) και ελάχιστα δημοτικά και δημόσια οικόπεδα. Μια πόλη με ρυμοτομία 1954 και άναρχη δόμηση .
Το κυκλοφοριακό πρόβλημα του Αργοστολίου, μακράν το υπ’αριθμόν ένα πρόβλημα της πόλης, είναι μεν αποτέλεσμα της δυσλειτουργίας της πόλης με τους στενούς δρόμους , την έλλειψη πεζοδρομίων την έλλειψη χώρων στάθμευσης, αλλά ταυτόχρονα είναι και αποτέλεσμα της ανικανότητας της Δημοτικής Αρχής να διαχειριστεί το μείζον αυτό πρόβλημα και να επιβάλει την ευταξία στην πόλη.
Χαρακτηριστικότερο όλων παράδειγμα της ανικανότητας της Δημοτικής Αρχής και της τεράστιας ευθύνης της να διαχειριστεί τη λειτουργία της πόλης του Αργοστολίου είναι η αποκάλυψη που προέκυψε από τον έλεγχο των επιθεωρητών στα πολυδιαφημισμένα έργα πεζοδρομήσεων στο κέντρο της πόλης τα οποία έγιναν (αν είναι δυνατόν!) δίχως …. κυκλοφοριακή μελέτη !
Κάπως έτσι το Αργοστόλι έχει καταστεί ανοχύρωτη πόλη !
Ανοχύρωτη πολεοδομικά, ανοχύρωτη λειτουργικά, ανοχύρωτη θεσμικά !
Είναι μια πόλη που ο καθένας κάνει ό,τι θέλει και όπως θέλει !
Μία πόλη που η Δημοτική Αρχή Παρίση έχει βάλλει την δικιά της σφραγίδα της απόλυτης αναρχίας !
Αυτό το Αργοστόλι του χάους και της απόλυτης αταξίας θα παραδώσει η Δημοτική Αρχή την 1η Σεπτεμβρίου στη νέα Δημοτική Αρχή που θα προκύψει από τις επερχόμενες δημοτικές εκλογές.
Αυτή την πόλη όμως έχουμε και αυτήν καλούμαστε να διαχειριστούμε και να καλυτερεύσουμε την καθημερινότητά της και την ζωή των δημοτών αλλά και των επισκεπτών επιβάλλοντας την ευταξία.
Ας δούμε λοιπόν τι μπορεί να γίνει και ποιες είναι οι δικές μας προτάσεις .
1.Ανασύσταση , αναδιοργάνωση και ενίσχυση της Δημοτικής Αστυνομίας (είμαστε από τους λίγους Δήμους στην Ελλάδα που δεν επανασύστησαν τη Δημοτική Αστυνομία).
2.Νέα Αστική συγκοινωνία , με πυκνά δρομολόγια ,που θα διασχίζουν όλη την πόλη , από το Κλειστό Γυμναστήριο και την ΒΙΠΕ , προς την Βόρεια πλευρά της πόλης , περνώντας από όλους τους κεντρικούς δρόμους μέχρι και από το Κολυμβητήριο (Παραλιακό δρόμο, Λ. Βεργωτή , Σουηδίας και Περιφερειακό ).
3.Χώροι στάθμευσης : 3 περιαστικοί χώροι στάθμευσης (1υπάρχων στα Λυκιαρδοπουλάτα συν 2 νέοι στην Γεωργική Σχολή και στον Περιφερειακό) και 8 αστικοί χώροι στάθμευσης μέσα στην πόλη . (3 υπάρχοντες συν 5 νέοι – στο 2ο Γυμνάσιο (ΟΤ 87) , στο Νάπιερ(ΟΤ 71) , στο Παιδικό Νοσοκομείο (ΟΤ 57), στο Ασπρόχωμα (ΟΤ 31) και στο Ξενία(ΟΤ 257)) .
Βελτίωση και μεγέθυνση των υπαρχόντων .
- Εφαρμογή του τελευταίου τμήματος της μελέτης του δρόμου της Κρανιάς και η σύνδεση του πρώτου κόμβου με τον Περιφερειακό (ολοκλήρωση της σχετικής μελέτης) .
- Επαναφορά του μέτρου της ελεγχόμενης στάθμευσης στην παραλιακή.
- Απόλυτη εφαρμογή του κανονισμού φορτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων.
- Ειδικές άδειες στάθμευσης για τους μόνιμους κατοίκους και τους επαγγελματίες της περιοχής
- Διαπλάτυνση και κατασκευή πεζοδρομίων και προσβάσεις ΑΜΕΑ. , με σχολαστικό έλεγχο και μείωση των επιφανειών που καλύπτουν τα τραπεζοκαθίσματα των καταστημάτων υπέρ των πεζών . Ειδικές διαβάσεις πεζών σε κεντρικά σημεία με ειδική σήμανση προτεραιότητας και έλεγχο .
- Συγκοινωνιακή μελέτη εφαρμογή της εναλλάξ κυκλοφορίας οχημάτων σε κεντρικό δακτύλιο το δίμηνο Ιουλίου – Αυγούστου, με ειδικές άδειες για τους μόνιμους κατοίκους, ταξί και επαγγελματίες του κέντρου. Η προτεινόμενη ζώνη είναι, από Γέφυρα μέχρι Μομφεράτου, Δυτικό όριο την Λ. Βεργωτή και Νότιο την Δεβοσέτου .
- Συνολική κυκλοφοριακή μελέτη με μονοδρομήσεις, αλλαγές κατεύθυνσης, νέα φανάρια κ.ά.
- Κυκλοφοριακή μελέτη στην περιοχή του σχολικού συγκροτήματος του Φαραώ
Φυσικά οι παραπάνω προτάσεις δεν είναι ανελαστικές αλλά θα συζητηθούν ευρέως και το τελικό αποτέλεσμα θα προκύψει από επιστημονική συγκοινωνιακή μελέτη που θα ανατεθεί από το πρώτο διάστημα της νέας δημοτικής περιόδου.