Δεν υπάρχει διαφωνία από κανέναν για το γεγονός ότι η Πεσσάδα αποτελεί σημείο αναφοράς όχι μόνο για τη Λειβαθώ, αλλά και για όλα τα Ιόνια Νησιά λόγω του λιμανιού που διαθέτει. Ένα λιμάνι όμως, που η σημερινή του κατάσταση και εικόνα δεν περιποιεί τιμή σε κανέναν εκπρόσωπο της Δημοτικής Αρχής ή του Λιμενικού Ταμείου.

Την Πεσσάδα τη γνώρισα καλά από την παιδική ηλικία, λόγω ενός παιδικού φίλου που μου έμαθε τα μονοπάτια της και μου ανέδειξε την ομορφιά της. Παράλληλα, πεσσαδιάνος ήταν και ο αείμνηστος Σπύρος Αποστολάτος, ο ταχυδρόμος, που έφερνε στην οικογένεια της μητέρας μου τα γράμματα απ’ τους ξενιτεμένους θείους μας στην Αυστραλία και, ενίοτε, τα «τσεκ» με το ξένο συνάλλαγμα που είχε τη δύναμη να αλλάξει τη ζωή για μερικές μέρες… Ας μου επιτραπεί λοιπόν, να ολοκληρώσω τον κύκλο των δημοσιεύσεών μου με τις δέσμες προτάσεων ανά τομέα και περιοχή με την όμορφη Πεσσάδα.

  1. Όπως αναφέραμε και στην εισαγωγή, το συγκριτικό πλεονέκτημα της Πεσσάδας είναι το λιμάνι της το οποίο όμως έχει εγκαταλειφθεί στη μοίρα του. Συνεπώς είναι ανάγκη να αλλάξει άρδην αυτή η εικόνα και η νότια Κεφαλονιά να αποκτήσει ένα σύγχρονο και ασφαλές λιμάνι, που να είναι σε θέση να καλύψει τις ανάγκες των δρομολογίων που εξυπηρετεί αλλά και τις μελλοντικές προκλήσεις.
  2. Πάνω απ’ το λιμάνι βρίσκεται η «Καντίνα». Ένα μέρος που όχι μόνο εξυπηρετεί τους διερχόμενους ταξιδιώτες, αλλά αποτελεί και σημείο συνάντησης από παλιά για τους νέους και τους μεγαλύτερους του χωριού όσο κρατάει ο καιρός. Τιμώντας αυτήν την παράδοση, η νέα δημοτική αρχή οφείλει να διασφαλίσει διαφανείς διαδικασίες για τους ενδιαφερόμενους επαγγελματίες και να σηκώσει τον πήχη της παροχής υπηρεσιών.
  3. Ο περιφερειακός δρόμος που οδηγεί προς το λιμάνι ανακουφίζοντας το χωριό, θα πρέπει να ασφαλτοστρωθεί και να βελτιωθεί με τεχνικές παρεμβάσεις και διαπλατύνσεις στα σημεία που είναι αναγκαίες μέχρι τη διασταύρωση με την Ιερά Μονή του Εσταυρωμένου.
  4. Τα νερά του Ιονίου που πολιορκούν την Πεσσάδα είναι γαλαζοπράσινα και πεντακάθαρα χαρίζοντας πολύ όμορφες παραλίες στο χωριό. Οι παραλίες «Άμμος» και «Βρύση» χρειάζονται βελτίωση όμως ως προς το μονοπάτι που μας οδηγεί σε αυτές με μία σχετική μελέτη αποκατάστασης.
  5. Επίσης μελέτη και κατασκευή χρειάζεται η αγροτική οδός που οδηγεί στην παραλία των Κουντουράτων.
  6. Όσο αφορά τις εκκλησίες του χωριού οι οποίες μπορούν να γίνουν και πόλοι έλξης του θρησκευτικού τουρισμού, η νέα δημοτική αρχή μπορεί να αναδείξει την Ιερά Μονή του Εσταυρωμένου, τον Ιερό Ναό του Απόστολου Παύλου και την Ευαγγελίστρια σε συνεργασία πάντα και με σεβασμό προς την Ιερά Μητρόπολη Κεφαλληνίας.
  7. Τέλος, οι παλιοί θα θυμούνται ότι στην πλατεία «η κουβέντα» υπήρχε προ εικοσαετίας παιδική χαρά που όμως αφέθηκε στο ρήμαγμα. Νομίζω είναι ανάγκη να στηθεί μία νέα παιδική χαρά στη θέση που προϋπήρχε.

Θα ήθελα να κλείσω με μία αναφορά πολιτιστικού περιεχομένου καθώς ανέκαθεν με γοήτευε η ιστορία του τραγουδιού «Η Πεσσαδιάνα». Όπως είναι γνωστό, ο αντισυνταγματάρχης Χαρ. Χωραφάς εξαιτίας του θαυμασμού του για μία νεαρή κοπέλα της περιοχής, έγραψε ένα γράμμα στο οποίο ανέφερε πως ο χωρισμός τους θα του έδινε χαρά καθώς έτσι δε θα ήταν σε θέση να δει το μαρασμό της λατρεμένης του! Η Αριάδνη Κούπα, απ’ τα Κουντουράτα, έγραψε τους στίχους που αργότερα μελοποίησε ο συνθέτης.

Η ανάδειξη του τραγουδιού και το υπόβαθρο της τρυφερής ιστορίας που βρίσκεται πίσω απ’ αυτό, θα μπορούσε να διατρέξει τις πολιτιστικές οδούς διεθνώς και να γίνει ένας πόλος έλξης μαζί και με την ενδεχόμενη συνεργασία από καλλιτέχνες διεθνούς βεληνεκούς. Άλλα μέρη εφευρίσκουν πολιτιστικά τεχνάσματα για να προσελκύσουν το ενδιαφέρον. Εμείς, ας μην περιφρονούμε τα ιστορικά και πολιτιστικά εφόδια που διαθέτουμε.

Αργοστόλι, 20 Μαΐου 2019
Γιάννης Βαρούχας
Υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος στη Δ.Ε. Λειβαθούς
«Για την Επόμενη Μέρα»

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Σχόλιο

  1. Όλα όσα γράφετε κε Γ.Βαρούχα στο ανωτέρω Δημοσίευμά σας, σχετικάμε το κύριο θέμα σας το “Λιμάνι” της Πεσσάδας, φοβάμαι ότι απέχουν πολύ της πραγματικότητας…
    Φαίνετε ότι δεν είστε επαρκώς ενημερωμένος και το κατανοώ, καθόσον δεν είστε κάτοικος της Πεσσάδας (άσε που και από τους κατοίκους της ελάχιστοι γνωρίζουν την πραγματικότητα).
    Σας γνωρίζω λοιπόν τα κάτωθι, έτσι ώστε να “διασταυρώσετε” τα στοιχεία που καταθέτω, για να ξανασκεφτείτε πολύ καλά τι μέλλει γενέσθε με το “λιμάνι”…και να πληροφορήσετε τον κόσμο περί του τι θα πράξετε για να γίνει Λιμάνι.

    Επειδή ΤΙΠΟΤΕ μα ΤΙΠΟΤΕ σε ετούτο το ρημάδι τον τόπο, δεν είναι ΞΕΚΑΘΑΡΟ, ΔΙΑΦΑΝΟ και ΕΠΙΣΗΜΟ…,
    μετά από κάποια ενασχόλησή μου με το “λιμάνι” τσι Πεσσάδας, διαπίστωσα τα εξής:
    Το “λιμάνι” αυτό δεν υφίσταται επίσημα στο Ελληνικό κράτος, και συνεπώς δεν υπάρχει τέτοιο λιμάνι επίσημα ούτε στο Λιμενικό Ταμείο αλλά ούτε και στην Διοίκηση του Λιμεναρχίου μας!
    Είναι ένα “αυθαίρετο” κατασκεύασμα που “εμφανίστηκε” ταυτόχρονα με το “αυθαίρετο” κατασκεύασμα του “αλιευτικού καταφυγίου” της Πεσσάδας που είναι δίπλα του, που ούτε κι αυτό υπάρχει επίσημα επίσημα στο Λιμενικό Ταμείο αλλά ούτε και στην Διοίκηση του Λιμεναρχίου μας!
    Αυτό είναι το γεγονός, είναι η πραγματικότητα που ελάχιστοι γνωρίζουν.
    Θα προκαλούσα δε, όποιον έχει ΕΠΙΣΗΜΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ (πολεοδομικά, νομικά κλπ για το το status quo του υπόψη “λιμανιού” και του “αλιευτικού καταφυγίου” της Πεσσάδας Καντίνας, να τα ΔΗΜΟΠΟΙΗΣΕΙ, εδώ και τώρα!
    Το ότι, αυτό το “αυθαίρετο” λειτουργεί ως “λιμάνι”…δεν είναι απορίας άξιο για την Ελληνική πραγματικότητα.
    Με άδεια του ΥΕΝ λειτουργεί η πορθμιακή γραμμή Πεσσάδα-Ζάκυνθο.
    Οξύμωρο;…Μα στην Ελλάδα ζούμε!
    Όμως, επίσημα την ίδια στιγμή το Ελληνικό κράτος, αρνείται κάθε σχέδιο για έργο που αφορά έστω την Ασφάλεια/Υγεία Εργαζομένων, Επιβατών σύμφωνα με τους νόμους που διέπουν αυτά. Το ίδιο συμβαίνει για την “οριοθέτηση” του χώρου ως λιμένα, με αντίστοιχες θέσεις πάρκινγ, λειτουργίας κάποιας Τουαλέτας, σημάσεων, την ύπαρξη κάποιου γραφείου “εκδοτηρίου” εισιτηρίων κλπ κλπ κλπ.
    Όμως το Λιμενικό Ταμείο, ορίζει δια μειοδωτικών ενεργειών, “εργολάβο” υπεύθυνο για την καθαριότητα του υπόψη χώρου, που ως συνήθως ο “εργολάβος” δεν εμφανίζεται συνεπής στα ραντεβού του, με αποτέλεσμα την “έκπτωσή” του από το έργο και το “λιμάνι” να παραμένει καθ όλη τη διάρκεια της “λειτουργίας” του, βουτηγμένο στα σκουπίδια και την εγκατάλειψη!;
    Οξύμωρο;
    Στην Ελλάδα ζούμε.

    Ψάξτε το…και επανέλθετε με ρεαλιστικές προτάσεις που θα δώσουν την επισημοποίηση ως νόμιμου Λιμένα εκ μέρους του Ελληνικού κράτους.
    Τα υπόλοιπα είναι θέματα απλά, απλούστατα κι άπτονται της σωστής εκτέλεσης των καθηκόντων των αντίστοιχων φορέων (Λιμενικό Ταμείο, Λιμενικές Αρχές, Δήμος, ντόποιοι κοινοτικοί/δημοτικοί σύμβουλοι…)

Comments are closed.