Μια καθηγήτρια, η Αννα Τιρικανίδου, είδε το βίντεο με τον μαθητή που τραμπουκίζει την καθηγήτριά του σε ένα ΕΠΑΛ, και το σχολιάζει. Γράφει, ότι όλα αυτά τα χρόνια που έχει θητεύσει ως διευθύντρια στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, πολλές φορές έχει συμβουλεύσει γονείς να επισκεφθούν ειδικό κοινωνικό λειτουργό η ψυχολόγο για τα παιδιά τους. Οι περισσότεροι αδιαφόρησαν, άλλοι την έβρισαν…και μόνο δύο ακολούθησαν τη συμβουλή της.
Και φυσικά σχολιάζει και τους άλλους μαθητές που αντί να παρέμβουν στο επεισόδιο, το τράβηξαν βίντεο “χωρίς να αναλογιστούν οτι δημοσιοποιούν ένα περιστατικό τραγικής παραβατικότητας”
Και καταλήγει με μια μεγάλη αλήθεια: Τα ελληνόπουλα μεγαλώνουν χωρίς όρια
Γράφει η Αννα Τιρικανίδου:
Στα 9 χρόνια που ασκώ καθήκοντα διευθύντριας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, έχω συμβουλέψει περίπου 50 γονείς μαθητών, να επισκεφθούν ειδικό(κοινωνικό λειτουργό ή ψυχολόγο), προκειμένου να βοηθηθούν τα παιδιά τους. Το έκανα, αφού εξήντλησα όλα τα περιθώρια παρέμβασης από την πλευρά του Συλλόγου Καθηγητών και με βαριά καρδιά. Αφιέρωσα αμέτρητες ώρες, εντός κι εκτός ωραρίου μου, ν’ ασχολούμαι με τους εν λόγω μαθητές, σε σημείο που ένιωθα ενοχές, γιατί δε μου περίσσευε ποιοτικός χρόνος για τους υπόλοιπους μαθητές. Είμαι φύσει και θέσει υπομονετικός άνθρωπος και δεν παραδίδω αμαχητί τα όπλα. Από τους 50 γονείς, μόνο δύο ακολούθησαν τη συμβουλή μου. Περίπου 30 γονείς με εξύβρισαν χυδαία και με απείλησαν με αναφορά στην προϊσταμένη αρχή μου. Οι υπόλοιποι 15 απλά διαφώνησαν, γέλασαν ή μου είπαν ότι χρειάζομαι εγώ ψυχολόγο, για την ακρίβεια ψυχίατρο. Όταν η χώρα αποκτήσει το νομικό εκείνο πλαίσιο, το οποίο θα επιτρέπει στον Σύλλογο Καθηγητών, να παραπέμπει στις αρμόδιες κοινωνικές υπηρεσίες μαθητές, που χρήζουν αποδεδειγμένα εξατομικευμένης και εξειδικευμένης παρέμβασης, τότε δε θα συμβαίνουν θλιβερά περιστατικά, όπως αυτό που κυκλοφορεί σε βίντεο και δείχνει μαθητή να ουρλιάζει σε βάρος καθηγήτριάς του και να την απειλεί χυδαία, κατά τη διάρκεια του μαθήματος σ’ ΕΠΑΛ της χώρας. Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός ότι οι συμμαθητές του γελούν αμέριμνοι, σπάζοντας πλάκα. Δεν αισθάνθηκε ούτε ΕΝΑΣ την ανάγκη και την ευθύνη, να τον σταματήσει, να παρέμβει πυροσβεστικά, νουθετώντας τον. Λογικά, κάποιος από αυτούς τράβηξε το βίντεο και στη συνέχεια το δημοσιοποίησε, για να εξευτελίσει την καθηγήτρια, χωρίς ν’ αναλογιστεί ότι δημοσιοποιεί ένα περιστατικό τραγικής παραβατικότητας. Τα ελληνόπουλα μεγαλώνουν δίχως όρια κι ωσάν να είναι κάτι ξεχωριστό, το οποίο προορίζεται να κατοικοεδρεύσει στο σβέρκο όλων ημών, οι οποίοι επιθυμούμε συνειδητά κι αγαπητικά, να εργαστούμε παρέχοντας εκπαίδευση υψηλού(ναι, υψηλού)επιπέδου κι όχι διεκπεραιωτική. Μερικές φορές η μοναξιά της αξιοπρέπειας είναι αποκαρδιωτική και συνθλίβει.
Πέρυσι στη Θεσσαλονίκη το περιστατικό – Έπεσαν καμπάνες
Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, Αλέξανδρος Κόπτσης, μίλησε για το βίντεο με το περιστατικό που έχει συγκλονίσει την κοινή γνώμη τις τελευταίες ώρες, στο οποίο ένας μαθητής τραμπουκίζει την καθηγήτριά του.
Όπως ανέφερε ο κ. Κόπτσης, αν και το περιστατικό είναι περσινό το βίντεο που βγήκε τώρα στη δημοσιότητα. Πρόκειται για περιστατικό που σημειώθηκε σε σχολείο στη Θεσσαλονίκη, στο οποίο τηρήθηκαν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες και ο μαθητής τιμωρήθηκε με αποβολή.
Σύμφωνα με τα όσα είπε ο κ. Κόπτσης, οι Περιφερειακοί Διευθυντές πληροφορήθηκαν για το περιστατικό από ιστοσελίδα. Στη συνέχεια επιβεβαίωσαν ότι το συγκεκριμένο περιστατικό συνέβη πέρσι τον Ιανουάριο και οι ποινές έχουν επιβληθεί στο μαθητή. «Το θέμα έχει λήξει», όπως είπε.
Ωστόσο, «παρά το ότι έγινε πέρσι, επειδή δεν μπορούμε να κάνουμε εκπτώσεις σε ένα σχολείο που νοσεί, από την πρώτη ώρα στείλαμε ψυχολόγο και κοινωνικό λειτουργό και όλους τους αρμόδιους φορείς.», διαβεβαίωσε ο κ. Κόπτσης, συμπληρώνοντας «όπου μπορούμε να παρέμβουμε θα παρέμβουμε».
Η ανάρτηση της Κεραμέως
Όπως έγραψε σε ανάρτησή της η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, «περιστατικά βίας κάθε μορφής δεν έχουν θέση στα σχολεία μας. Το βίντεο που αναπαράγεται τις τελευταίες ώρες στο διαδίκτυο και φέρεται να καταγράφει αδιανόητη συμπεριφορά μαθητή προς καθηγήτρια σχολείου για διαγραφή απουσίας διερευνάται ήδη αρμοδίως ώστε να ληφθούν τα ενδεδειγμένα μέτρα εφόσον επιβεβαιωθεί η γνησιότητά του. Τέτοια περιστατικά δεν είναι (και δεν μπορεί να είναι) η εικόνα του σχολείου. Στηρίζουμε απαρέγκλιτα τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές μας για το σχολείο που τους αξίζει».