Απαγορεύεται ρητά η αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αντιγραφή, αποθήκευση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, «μεταφόρτωση» (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά χωρίς τη ρητή προηγούμενη έγγραφη συναίνεση του kefaloniapress.gr
Το Kefaloniapress από το 2009 που ήρθε το πρώτο κρουαζιερόπλοιο στο νησί μας έως σήμερα παρακολουθεί επισταμένως τις εξελίξεις στην κρουαζιέρα , τις αφίξεις , τα προβλήματα αλλά και τις προοπτικές για ανάπτυξη.. Σε αυτή την προσπάθεια στηρίγματά μας είναι άνθρωποι γνώστες της κρουαζιέρας είτε σε οικονομικό επίπεδο είτε σε..πρακτικό! Να εργάζονται σε μεγάλα κρουαζιερόπλοια σε ηγετικές θέσεις ώστε να έχουν την πρακτική και θεωρητική επίγνωση του προβλήματος…
Ευτυχώς που παντού βρίσκονται Κεφαλονίτες αλλά και Αναγνώστες του kefaloniapress! Ηταν μεγάλη τύχη και τιμή η επικοινωνία μας με έναν Κεφαλονίτη καπετάνιο σε μια από τις μεγαλύτερες εταιρίες κρουαζιέρας στον κόσμο.
Ο Capt. Ηλίας Στεφανάτος της Celebrity Cruises Inc. , γνώστης της κρουαζιέρας, των κρουαζιερόπλοιων και των δυσκολιών τους στα λιμάνια αλλά και όντας ανήσυχος Κεφαλονίτης , μας εμπιστεύεται τις σκέψεις και προτάσεις του για το πώς θα αξιοποιηθεί καλύτερα το λιμάνι των κρουαζιερόπλοιων, πώς μπορεί να επεκταθεί άμεσα το «μπαστούνι» αλλά και γενικά πως μπορεί να αξιοποιηθεί το λιμάνι Αργοστολίου.
Τον ευχαριστούμε θερμά!
Διαβάστε το προηγούμενο άρθρο του εδω Πως και Τι μια Εταιρεία κρουαζιέρας ψάχνει και ζητά από τον οποιοδήποτε προορισμό. Γράφει ο Capt. Ilias Stefanatos M.Sc
Αγαπητό Kefaloniapress,
Εδώ και αρκετό καιρό, ακούμε και διαβάζουμε στα Μέσα Ενημέρωσης, για κάποια σχέδια και προμελέτες με σκοπό την αναβάθμιση και εκγσυχρονισμό του Λιμένα Αργοστολίου εν γένει.
Όπως είναι φυσικό, όλες αυτές οι προθέσεις είναι καλοδεχούμενες και άπτονται του γενικού συμφέροντος.
Η κατασκευή ενός Λιμένα δεν είναι μια εύκολη υπόθεση και απαιτεί την συνδρομή πολλών Φορέων και Υπηρεσιών αλλα και την συνδρομή ειδικών για την κατασκευή και χρήση τους.
Όποιο και να είναι το αποτέλεσμα, το μόνο σίγουρο είναι ότι το Λιμάνι μας πρέπει να αναβαθμιστεί, πέρα απο πολιτικές και άλλες πρακτικές και να γίνει ένα σύγχρονο και φιλικό Λιμάνι που θα δώσει νέο αέρα και πνοή στην Πόλη μας και την καθημερινότητά μας.
Ας δούμε λοιπόν τα τμήματα που απαρτίζουν το Λιμάνι μας και θα ήθελα να ξεκινήσω με τον προβλήτα για τα Κρουαζιερόπλοια , μιας και αυτό είναι και το πεδίο της ειδικότητας μου.
Δεν νομίζω να υπάρχει κάποιος στην Πόλη μας που δεν έχει καταλάβει ότι η υπάρχουσα κατασκευή δεν επαρκή να δεχθεί τον όγκο αλλά και το μέγεθος των πλοίων που χρησιμοποιούν το Λιμάνι μας.
Το συνολικό μήκος του προβλήτα είναι μόλις 160 μέτρα και η χρήση των ναύδετων είναι επιτακτική για να προσδέσουν με ασφάλεια τα πλοία.
Το σχήμα του με την μορφή Τ δεν επιτρέπει την πρόσδεση πλοίων στην εσωτερική πλευρά του με αποτέλεσμα να χάνεται πολύτιμος χώρος.
Η κατεύθυνση του προβλήτα είναι σωστά προσανατολισμένη ΒΔ για καλύτερη διαχείρηση του ΒΔ ανέμου που κυριαρχεί στο Νησί μας.
Δυστυχώς, όσο και να επιθυμούμε ακόμα πιο πολλά αλλά και μεγαλύτερα πλοία, η πραγματικότητα είναι ότι το Λιμάνι μας δεν μπορεί να τα εξυπηρετήσει αλλά και ο Τόπος μας δεν μπορεί να διαχειριστεί κάτι τέτοιο.
Το πρώτο κομμάτι του προβλήματος της εξυπηρέτησης των πλοίων λύνεται με την αναβάθμιση του ήδη υπάρχοντος προβλήτα ή την κατασκευή νέου που κατά την γνώμη μου δεν ενδύκνειται.
Στο παρακάτω σκαρίφημα παραθέτω μια πολυ απλή και χρηστική πρόταση για την διαμόρφωση του όλου χώρου μιας και ο όλος σχεδιασμός πρέπει να έχει μια ολιστική προσέγγιση στο σύνολο της.
Το σκαρίφημα είναι με πραγματικές διαστάσεις και μπορείτε να διακρίνετε τις προτεινόμες αλλαγές δίνοντας μια απλή και κατανοητή εικόνα ενός ολοκληρωμένου σχεδίου διαχειρήσεως έτσι ώστε όλοι μας να μπορούμε να κατανοήσουμε το πως πρέπει να είναι ‘’στημένο’’ το Λιμάνι μας και να είναι ελκυστικό και ασφαλές.
Η προέκταση λοιπόν του προβλήτα είναι η πλέον εύκολη και οικονομική λύση αφού θα βασιστεί στις ήδη υπάρχουσες μελέτες και αδειοδοτήσεις.
Προσθέτουμε λοιπόν δυο τμήματα των 150 μέτρων εκαττέρωθεν του κυρίου σώματος του προβλήτα με την τμηματική χρήση νησίδων πρόσδεσης (mooring dolphins) έτσι ώστε να μειώσουμε τον όγκο σκυροδέματος και να επιτύχουμε το επιθυμητό μήκος για την ασφαλή πρόσδεση των μεγάλων πλοίων. Με την τακτική αυτή το ωφέλιμο μήκος ανεβαίνει στα 460 μέτρα το οποίο είναι ικανό να εξυπηρετήσει ακόμα και δυο πλοία ταυτόχρονα.
Επίσης δημιουργούνται και δύο νέες θέσεις στο εσωτερικό τμήμα των 230 και 210 μέτρων έκαστη.
Το εσωτερικό τμήμα του προβλήτα μπορεί εύκολα να χρησιμοποιείται όσο και δύσκολο και αν φαίνεται εκ πρώτης όψεως μιας και τα σημερινά πλοία έχουν τέτοιες ελικτικές ικανότητες που μπορούν σχετικά εύκολα ν΄ανταπεξέλθουν και στα πιο στενά λιμάνια, δεδομένου πάντα ότι θα εκβανθυνθεί το λιμάνι σε βάθος όχι μικρότερο των 12 μέτρων.
Έχουμε λοιπόν εξασφαλίσει 3-4 θέσεις πρόσδεσης μειώνοντας τις ανάγκες για tendering ( χρήση λέμβων ).
Το επόμενο που θα πρέπει να μεριμνήσουμε είναι η διαχείρηση των επιβατών και των αναγκών τους όσον αφορά πλέον τις εμπειρίες που αποκομίζει κανείς επισκεπτόμενος το λιμάνι μας και κατ΄επέκταση την Πόλη μας.
Τα δυο επόμενα έργα είναι η δημιουργία Terminal/Duty free και χώρου σταύθμεσης για τα παντώς είδους οχήματα.
Όπως μπορείτε να διακρίνετε και στο σκαρίφημα, (κίτρινο χρώμα) ο Τερματικός σταθμός μπορεί να ανεγερθεί στον ήδη διαμορφωμένο χώρο που φθάνει τα 1.600 τ.μ. Το έργο αυτό είναι κομβικής σημασίας γιατί θα προσφέρει όλες τι απαραίτητες υπηρεσίες υποδοχής των επιβατών με κατάστημα Duty Free, τουαλέτες, την ασφάλεια του λιμένα, τελωνεικό σταθμό, σταθμό πρώτων βοηθειών κλπ.
Ας μην ξεχνάμε ότι ο τερματικός σταθμός είναι η πρώτη και τελευταία εμπειρία που αποκομίζουν οι επιβάτες και μπορεί να είναι καθοριστικής σημασίας για την συνολική εντύπωση τους.
Ο χώρος της Σχολής Εμποροπλοιάρχων, (μπλε χρώμα) αν δύναται να χρησιμοποιηθεί, είναι ιδανικός για την δημιουργία χώρου προσωρινής σταύθμευσης για την εξυπηρέτηση του Λιμένα και είναι της τάξεως των 3.000 τ.μ.
Άλλες μικρές και άλλες μεγάλες παρεμβάσεις θα φέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα και το λιμάνι μας θα μπορεί να καταταχθεί στα πιο σύγχρονα λιμάνια της Ελλάδας.
Ένα άλλο ΄΄αγκάθι΄΄ που θα πρέπει να διαχειριστούμε είναι και το Εμπορικό Λιμάνι που κάθε άλλο απο χρηστικό και ασφαλές είναι.
Το Εμπορικό Λιμάνι ως έχει αποτελεί εστία ρυπάνσεως για την Πόλη μας και δημιουργεί έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα με τα βαρέα οχήματα να αναγκάζονατι να εισέλθουν στο κέντρο της πόλεως με όλες τις αρνητικές συνέπειες που αυτό συνεπάγεται.
Η ιδανικότερη λύση είναι το λιμάνι να μεταφερθεί απέναντι στις εγκαταστάσεις της παλιάς ΔΕΗ ώστε όλες οι δραστηριότητες του να μεταφερθούν εκτός πόλεως με αποτέλεσμα την διοχεύτευση της κυκλοφορίας στον Περιφεριακό, έξω απο το κέντρο και την μείωση της ρύπανσης στην πόλη.
Ο χώρος του υπάρχοντος λιμένα μπορεί να διαμορφωθεί σε χώρο σταθμευσης τους καλοκαιρινούς μήνες αλλά και για τόσες άλλες χρήσεις όπως πρόσδεση θαλαμηγών, υδατοδρόμιο κλπ.
Είναι σημαντικό όλοι μας να είμαστε ενεργοί και ανοικτοί σε νέες ιδέες και προτάσεις για την αναβάθμιση του τόπου μας κάνοντας χρήση όλων των διαθέσιμων πόρων σε άψυχο αλλά και σε έμψυχο δυναμικό που αυτός ο ευλογημένος τόπος διαθέτει.
Ευχαριστώ πολυ για το βήμα που μου δίνετε και παραμένω στην διάθεση σας για το μέλλον.
- Capt. Ηλίας Στεφανάτος
- Celebrity Cruises Inc.
[…] Capt. Ηλίας Στεφανάτος : Έτσι μπορεί να επεκταθεί ΑΜΕΣΑ ο&… […]
[…] κόσμο , για την επέκταση του λιμένα κρουαζιεροπλοίων (διάβασε εδω), ταυτίζονται απόλυτα με τίς εφικτές λύσεις […]
[…] Η αλήθεια είναι ότι η αρθρογραφία του στο kefaloniapress του για την αναβάθμιση των λιμανιών στο Αργοστόλι και την επέκταση του λιμένος κρουαζιερόπλοιων (μπαστούνι) έγινε το θέμα συζήτησης στην τοπική κοινωνία και οι προτάσεις του καπετάνιου φαίνεται να έχουν τη γενική αποδοχή των εμπλεκόμενων στην κρουαζιέρα. (Διάβασε εδω και εδω) […]