Καταποντίζεται και το ηλεκτρονικό εμπόριο

237

Σημαντικά λιγότερες παραγγελίες σε ποσοστό 74% συγκριτικά με το προηγούμενο διάστημα, λαμβάνουν τα ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα, ενώ το 84% των ιδιοκτητών αναμένει ότι θα καταγραφεί μείωση των πωλήσεων για το σύνολο της χρονιάς.

Γράφει η

Κι όσο κι αν έχει καλλιεργηθεί η εντύπωση ότι το online εμπόριο συνολικά κάνει «χρυσές δουλειές» αυτήν την εποχή, αυτό φαίνεται ότι ισχύει αποκλειστικά για τα ηλεκτρονικά φαρμακεία, τα σούπερ μάρκετ και όσα έχουν ως αντικείμενο τα παιχνίδια ή τα βιβλία.

Οπως προκύπτει από την έρευνα του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου, GR.EC.A για την αξιολόγηση των επιπτώσεων της επιδημίας του κορονοϊού στο ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα, η οποία διενεργήθηκε από τις 18 έως τις 21 Μαρτίου σε 307 επιχειρήσεις, οι επιπτώσεις είναι ήδη σημαντικές τόσο για το εγχώριο εμπόριο όσο και για τις διασυνοριακές πωλήσεις κυρίως εξαιτίας των περιορισμών σε αρκετές χώρες.

Επηρεάζονται πάνω από 9 στους 10

Συγκεκριμένα, το 92% των ερωτηθέντων ανέφεραν ότι οι τρέχουσες συνέπειες της πανδημίας έχουν ήδη επηρεάσει τις επιχειρήσεις τους, ενώ οι κλάδοι που φαίνεται να πλήττονται περισσότερο είναι τα είδη μόδας, τα αθλητικά είδη, τα κοσμήματα, τα είδη σπιτιού και οι λευκές συσκευές. Μάλιστα το 74% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι λαμβάνουν σημαντικά λιγότερες παραγγελίες σε σχέση με πριν.

Στον αντίποδα, οι κλάδοι που μέχρι στιγμής ευνοούνται απο την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί είναι τα τρόφιμα/Σούπερ Μάρκετ, τα φαρμακεία και η κατηγορία Παιχνίδια/Βιβλία. Αναλυτικά οι ηλεκτρονικοί έμποροι παρατηρούν:

  • 74% λιγότερες παραγγελίες πελατών
  • 15% περισσότερες παραγγελίες πελατών
  • 42% καθυστερήσεις παράδοσης ή διακοπή προμηθειών
  • 31% καθυστερήσεις σε σχέση με τους χρόνους παράδοσης των παραγγελιών / Courier 74% λιγότερες παραγγελίες πελατών
  • 27% θέμα με την ασφάλεια των εργαζομένων

Δυσοίωνες προβλέψεις

Αναφορικά με τις σημαντικότερες επιπτώσεις που αναμένουν από την πανδημία στην επιχείρηση τους για το 2020 είναι μείωση των πωλήσεων (84%), μείωση κερδών λόγω χαμηλότερων πωλήσεων (79%), μείωση της ζήτησης (67%), μείωση πωλήσεων λόγω χαμηλότερης ζήτησης (77%). προβλήματα χρηματοδότησης/ρευστότητας (64%), μείωση πωλήσεων λόγω έλλειψης αποθεμάτων (34%).

Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο ένα 3% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι δε θα υπάρξουν συνέπειες μέσα στη χρονιά.

Στις μεγαλύτερες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν αυτή τη στιγμή τα ηλεκτρονικά καταστήματα συγκαταλέγονται η παραλαβή προϊόντων με κύριο σημείο δυσκολίας την Κίνα αλλά και την Ευρώπη και ειδικά την Ιταλία για το 48% και η πώληση εκτός συνόρων με κύριο σημείο δυσκολίας την Ευρώπη, κυρίως σε Ιταλία και Κύπρο για το 22%.

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις