Είναι όλα τόσα μαύρα στον τουρισμό ? Ζούμε τη διάλυση των όσων με τόσο κόπο κτίσαμε ? Θα υπάρξει τουρισμός την επόμενη ημέρα (του τέλους της πανδημίας)? Μαύρα τα σύννεφα και στο νησί μας για το παρόν και το μέλλον του τουρισμού. Χάνονται αγορές παραδοσιακές? Σε ποιές καινούργιες θα απευθυνθούμε..
Με αυτές και άλλες τόσες σκέψεις το Kefaloniapress απευθύνθηκε σε έναν σπουδαίο άνθρωπο της ξενοδοχίας και του τουρισμού, σε έναν άνθρωπο που δεν είναι μόνο θεωρητικός του τουρισμού και της φιλοξενίας των υψηλών προδιαγραφών αλλά είναι μάχιμο στέλεχος στη διοίκηση μεγάλων ξενοδοχειακών αλυσίδων..
Ο Κωνσταντίνος Καλογεώργος , λάτρης της Κεφαλονιάς , εμπιστεύτηκε στο kefalonia press τις σκέψεις του για την “Επόμενη μέρα στον τουρισμό” .. Τον ευχαριστούμε θερμά!
“Η επόμενη ημέρα”
Πλησιάζοντας στην άρση των μέτρων περιορισμού της κυκλοφορίας και την σταδιακή επαναφορά της καθημερινότητας του πολίτη, των εργαζομένων, των επιχειρήσεων, αλλά και του συνόλου της οικονομίας, έρχεται και η αχτίδα της εξόδου του Ελληνικού Τουρισμού από τα μέτρα του κορονοϊού. Γιατί όπως ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΚΥΡΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΟΙΞΗ έτσι δεν θα ακυρώσουν και τον Τουρισμό !!
Η μέχρι τώρα η εκτίμηση είναι, οτι η περίοδος «πλήρους επαναφοράς» του Παγκόσμιου Τουρισμού στην προ της πανδημίας περίοδο και στις επιδόσεις του 2019,θα είναι μεγάλη και θα διαρκέσει τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2021.
Γράφει ο Κωνσταντίνος Καλογεώργος
Στο διάστημα αυτό αναμένεται να υπάρξει υστέρηση σε πολλούς κλάδους της τουριστικής βιομηχανίας παγκοσμίως, όπως είναι η κρουαζιέρα και τα μεγάλα συνέδρια, αλλά και ‘αλλαγές’ στον τρόπο που κινούνται και συμπεριφέρονται οι επισκέπτες, καθώς επίσης και οι εργαζόμενοι.
Η εκ νέου δραστηριοποίηση των τουριστικών επιχειρήσεων στη χώρα μας αναμένεται να ξεκινήσει σταδιακά από τα μέσα Μαΐου έως τα μέσα Ιουνίου, με το άνοιγμα των ξενοδοχείων στους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, ανάλογα προφανώς και με την εξέλιξη της πανδημίας στην χώρα μας.
Το βέβαιο είναι ότι έχει πληγεί το πρώτο τρίμηνο και έχει ήδη χαθεί το δεύτερο τρίμηνο της χρονιάς για τον τουρισμό. Η εκτίμηση είναι ότι την ουσιαστική επανεκκίνηση του Τουρισμού θα τη δούμε στο τρίτο τρίμηνο ,ενώ πλήρης ανάκαμψη υπολογίζεται ότι θα υπάρξει στο τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς-εκτός νέου απροόπτου (πολύ δε μάλλον, αν επιτευχθεί και μερική επέκταση της τουριστικής περιόδου, όχι δια μέσω των επαναλαμβανόμενων προθέσεων των ελληνικών τουριστικών ηγεσιών, αλλά ως Ευρωπαϊκή πολιτική, με την παροχή σχετικών κινήτρων από τα ίδια τα κράτη προέλευσης προς τους πολίτες τους).
Η εφετινή χρονιά θα καταγράψει προφανώς πολλές απώλειες.(Δεν θα αναφερθώ στο παρόν κείμενο ,στην επερχόμενη καταβαράθρωση των εργασιακών σχέσεων και τις ανυπολόγιστες επιπτώσεις στους εργαζόμενους και στην απασχόληση. Ούτε φυσικά στο ακόμη μεγαλύτερο και σημαντικότερο μέγεθος που είναι οι κοινωνικές επιπτώσεις και η διαμορφούμενη σχέση κράτους-εξουσίας με τον πολίτη, που εισήλθε, με αφορμή την πανδημία και όχημα την καραντίνα, σε απίστευτα ελεγκτικά επίπεδα, βοηθούντος του φόβου, της άγνοιας, της αβεβαιότητας και της απομόνωσης).
Οι ελπίδες λοιπόν των επιχειρηματιών για εφέτος στρέφονται και στον εσωτερικό τουρισμό, ο οποίος παρότι υστερεί σημαντικά έναντι του εισερχόμενου, βραχυπρόθεσμα μπορεί να δώσει προσωρινή τόνωση στην εγχώρια ζήτηση, χωρίς όμως ουσιαστική θετική συμβολή στο ΑΕΠ.
Σε ότι αφορά τον εισερχόμενο τουρισμό, η κατάσταση σίγουρα δεν διαγράφεται αισιόδοξη, καθώς όλες οι μεγάλες αγορές για την Ελλάδα, όπως είναι η Αγγλία, η Γερμανία, η Γαλλία, η Ιταλία και οι ΗΠΑ, αντιμετωπίζουν σοβαρές δυσκολίες με την πανδημία. Επίσης και η Σκανδιναβική αγορά δέχτηκε ισχυρό πλήγμα από την πανδημία, αλλά παραμένει πολύ ενδιαφέρουσα.
ΑΓΟΡΕΣ – ΣΤΟΧΟΙ
Δυνητικές αγορές για εφέτος είναι οι χώρες που είχαν ηπιότερη εξάπλωση του κορονοϊού και διατηρούν σταθερούς δεσμούς με την Ελλάδα, όπως το Ισραήλ, η Κύπρος, ο Λίβανος, οι Αραβικές χώρες και ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ οι χώρες των Βαλκανίων ,από όπου άλλωστε προέρχεται μεγάλο κομμάτι εισερχόμενου τουρισμού, μέσω οδικών αφίξεων. Να προσθέσουμε εδώ (σύμφωνα με την μέχρι τώρα επιδημική τους καμπύλη) και τις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης όπως Πολωνία ,Τσεχία, Σλοβακία και λιγότερο Ουγγαρία, οι οποίες τα τελευταία χρόνια είχαν αλματώδη αύξηση στον αριθμό των αφίξεων.
Σκόπιμα εξαιρώ επί του παρόντος, για μια επόμενη επικοινωνία μας, την Κίνα την Ιαπωνία και τις χώρες της Άπω Ανατολής, οι οποίες αποτελούν ένα ανεξάντλητο κεφάλαιο, αλλά πολύ ιδιαίτερο και προσεκτικό στην προσέγγισή του.
Μεγάλο ερωτηματικό παραμένει η Ρωσία ,αλλά και οι χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης. Δεδομένου ότι οι δημοφιλείς προορισμοί των Ρώσων ,η Τουρκία, η Ιταλία και η Ισπανία αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα εξάπλωσης του κορονοϊού επομένως μπορεί να υπάρξει αυξημένη ζήτηση για την Ελλάδα και θα πρέπει οπωσδήποτε να επενδύσουμε σοβαρά, αυτή τη φορά, σε αυτή την προοπτική.
Κωνσταντίνος Καλογεώργος
-Αντιπρόεδρος HotelBrain Group
-International Councilor SKAL Greece
-Σύμβουλος Διοίκησης και Τουρισμού
Απαγορεύεται ρητά η αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αντιγραφή, αποθήκευση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, «μεταφόρτωση» (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά χωρίς τη ρητή προηγούμενη έγγραφη συναίνεση του kefaloniapress.gr