Την πλήρη απουσία σχεδίου και ενημέρωσης για την λειτουργία των ξενοδοχείων, που σύμφωνα με τις εξαγγελίες της κυβέρνησης είναι προ των πυλών, επισημαίνει σε επιστολή της προς τον υπουργό Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη, η ηγεσία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, η οποία ερωτά με αγωνία, πως και με ποιες διαδικασίες θα λειτουργήσουν τα ξενοδοχεία.
Όπως αναφέρεται στην επιστολή, οι ξενοδόχοι δεν γνωρίζουν τίποτα, παρά μόνο ότι τα ξενοδοχεία θα είναι άδεια. «Το ερώτημα είναι πώς ακριβώς θα λειτουργήσουν;
Με ποιους υγειονομικούς όρους και με ποιους πελάτες;
Μέχρι σήμερα δεν έχουν τεθεί υπόψη μας τα υγειονομικά πρωτόκολλα που τα μέλη μας θα
πρέπει να εφαρμόζουν.
Μέχρι σήμερα δεν έχει διασφαλισθεί πως τα μέλη μας που θα επαναλειτουργήσουν δεν θα
είναι εκτεθειμένα σε αξιώσεις αποζημιώσεων πελατών τους ή και εργαζομένων τους σε
περίπτωση κρούσματος εντός του ξενοδοχείου.
Μέχρι σήμερα δεν γνωρίζουμε το καθεστώς που θα εφαρμοστεί για το προσωπικό μας, το
οποίο επι της ουσίας δε θα έχει αντικείμενο εργασιας.
Το μόνο που ξέρουμε σήμερα είναι πως τα ξενοδοχεία μας θα είναι ΑΔΕΙΑ από πελάτες’, αναφέρει χαρακτηριστικά η επιστολή.
Παράλληλα, η ΠΟΞ ζητά να δοθεί η δυνατότητα σε όσα ξενοδοχεία δεν θα είναι έτοιμα, να μην λειτουργήσουν μέχρι να είναι, ενώ θέτει και το μείζον θέμα των χρηματοοικονομικών εργαλείων, που θα επιτρέψουν στον ξενοδόχο, όταν το κρίνει, να επιχειρήσει την επανέναρξη της λειτουργίας του ξενοδοχείου του, ανάλογα με τις συνθήκες της αγοράς, λαμβανομένου υπόψη ότι το 90% των ξενοδοχείων εξαρτάται από τον εισερχόμενο τουρισμό.
Η επιστολή
Η επιστολή έχει ως εξής:
«Προς
κο. Χάρη Θεοχάρη
Υπουργό Τουρισμού
κο. Μάνο Κόνσολα
Υφυπουργό Τουρισμού
Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ,
Αξιότιμε Κύριε Υφυπουργέ,
Από την κυβέρνηση ανακοινώθηκε πως την 1η Ιουνίου, σε λιγότερο από ένα μήνα, θα
επαναλειτουργήσουν τα συνεχούς λειτουργίας ξενοδοχεία.
Το ερώτημα είναι πώς ακριβώς θα λειτουργήσουν;
Με ποιους υγειονομικούς όρους και με ποιους πελάτες;
Μέχρι σήμερα δεν έχουν τεθεί υπόψη μας τα υγειονομικά πρωτόκολλα που τα μέλη μας θα
πρέπει να εφαρμόζουν.
Μέχρι σήμερα δεν έχει διασφαλισθεί πως τα μέλη μας που θα επαναλειτουργήσουν δεν θα
είναι εκτεθειμένα σε αξιώσεις αποζημιώσεων πελατών τους ή και εργαζομένων τους σε
περίπτωση κρούσματος εντός του ξενοδοχείου.
Μέχρι σήμερα δεν γνωρίζουμε το καθεστώς που θα εφαρμοστεί για το προσωπικό μας, το
οποίο επι της ουσίας δε θα έχει αντικείμενο εργασιας.
Το μόνο που ξέρουμε σήμερα είναι πως τα ξενοδοχεία μας θα είναι ΑΔΕΙΑ από πελάτες.
Κύριε Υπουργέ,
Κύριε Υφυπουργέ,
Τα ξενοδοχεία πρέπει να επαναλειτουργήσουν όταν θα είναι σε θέση να το πράξουν με
ασφάλεια. Με ασφάλεια για την υγεία των πελατών τους και των εργαζομενων τους, με
ασφάλεια για την ίδια την βιωσιμότητα τους.
Το ότι η φετινή χρόνια είναι χαμένη για όλες σχεδόν τις επιχειρήσεις είναι βέβαιο. Το
ζητούμενο είναι να μη χαθεί πρόωρα και η επόμενη.
Αν θέλετε να ορίσετε την 1η Ιουνίου ως ημερομηνία επαναλειτουργίας των ξενοδοχείων,
δώστε τη δυνατότητα και τα απαραίτητα εργαλεία στις επιχειρήσεις που δεν είναι έτοιμες
να λειτουργήσουν από τη συγκεκριμένη ημερομηνία να παραμείνουν κλειστές για όσο
χρειαστεί, ώστε όταν τελικά θα ανοίξουν να μην είναι εκτεθειμενες σε ποινικές κυρώσεις
και αστικές αποζημιώσεις, να μη διατρέχουν κίνδυνο να διακόψουν πλέον οριστικά τη
λειτουργία τους.
Επομένως παράλληλα με την αποσαφήνιση των υγειονομικών και εργασιακών όρων
επαναλειτουργίας των ξενοδοχείων, θα πρέπει να δοθούν τα χρηματοοικονομικά εργαλεία
που θα επιτρέψουν στον ξενοδόχο, όταν το κρίνει, να επιχειρήσει την επανέναρξη της
λειτουργίας του ξενοδοχείου του, ανάλογα με τις συνθήκες της αγοράς, λαμβανομένου
υπόψη ότι το 90% των ξενοδοχείων εξαρτάται από τον εισερχόμενο τουρισμό.
Οι Έλληνες Ξενοδόχοι στα δύσκολα χρόνια της οικονομικής κρίσης μείναμε εδώ, παλέψαμε
και με προσωπικές θυσίες στήριξαμε την Ελληνική οικονομία και την απασχόληση.
Δυστυχώς σήμερα είμαστε αντιμέτωποι με έναν αντίπαλο που δεν μπορούμε να
υπερνικήσουμε.
Αν θέλετε η Ελληνική Ξενοδοχία να έχει αύριο πρέπει σήμερα να μας
βοηθήσετε.
Γρηγόρης Τάσιος, Πρόεδρος
Κώστας Χατζηκωνσταντίνου, Γενικός Γραμματέας».