της Αλεξάνδρας Γκίτση

Η πρεμιέρα  για την εστίαση έγινε στις 25 Μαίου, η οποία αν επαληθευθεί η έρευνα του ΙΕΛΚΑ θα περάσει δύσκολες ημέρες εν αντιθέσει με τον κλάδο των σούπερ μάρκετ που θα συνεχίσει να “κλέβει” μερίδιο από τα εστιατόρια.

Από την έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 1.050 ατόμων με θέμα τις καταναλωτικές συνήθειες και πως αυτές έχουν αλλάξει λόγω της εμφάνισης του ιού CODID-19, προκύπτει ότι σημαντικό ποσοστό του πληθυσμού θα διατηρήσει τις συνήθειες που υιοθέτησε λόγω της εμφάνισης του κορονοϊού.

Στην περίπτωση της εστίασης, μόλις 1 στους 3 δήλωσε ότι θα ξεκινήσει άμεσα τη συνήθεια του φαγητού σε εστιατόριο-ταβέρνα, ποσοστό 17% ανέφερε αργότερα μέσα στον χρόνο. ενώ 1 στους 2, δήλωσε πως δεν θα επιστρέψει στην οργανωμένη εστίαση μέσα στο 2020, κάτι φυσικά που μένει να φανεί στην πορεία. Όπως και αν 4 στους 10 που δήλωσαν ότι θα διατηρήσουν την τάση της αποφυγής εξόδου από το σπίτι ακόμα και το επόμενο έτος, ενδεικτικό της αίσθησης κινδύνου που υπάρχει ακόμα και σήμερα, θα το κάνουν πράξη.

Μη επιστροφή των καταναλωτών στην οργανωμένη εστίαση θα πριμοδοτήσει τα σούπερ μάρκετ τα οποία συνεχίζουν να καταγράφουν διψήφια ποσοστά ανάπτυξης. Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία σε διάστημα 11 εβδομάδων δηλαδή την περίοδο 24 Φεβρουαρίου έως 10 Μαΐου 2020, ο τζίρος τους ξεπέρασε το 1,5 δισ. ευρώ (σ.σ. στο ποσό αυτό δεν συμπεριλαμβάνονται τα επί ζυγίω προϊόντα). Με βάση τα στοιχεία της IRI οι πωλήσεις άγγιξαν τα 1,561 δισ. ευρώ για την περίοδο 24/02/2020-10/5/2020 σε σχέση με την περίοδο 25/02/2019-12/5/2019 οπότε και ανήλθαν σε 1,262 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 23,7%. Αντίστοιχα, την εβδομάδα που ολοκληρώθηκε στις 10/5/2020 οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή εβδομάδα (12/5/2019) ανήλθαν σε 132,68 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 19,4%. Ενώ την αρχή του 2020 μέχρι τις 10 Μαΐου η ανάπτυξη των πωλήσεων σε αξία ανήλθε σε 15,3%.

Αυτή όμως δεν είναι η μοναδική αλλαγή λόγω του κορονοϊού στις συνήθειες των καταναλωτών. Ένας στους 4 καταναλωτές (24%) δηλώνει ότι θα κάνει διακοπές όπως έκανε κάθε χρόνο και ποσοστό 17% ότι θα κάνει διακοπές, αλλά πιο περιορισμένα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.

Το 27% δεν θα κάνει διακοπές φέτος, ενώ ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό 32% (1 στους 3) δεν γνωρίζει ακόμα τι θα κάνει. Η πλειοψηφία σε ποσοστό 37% εκτιμά ότι θα έχει τη δυνατότητα να κάνει διακοπές τον Αύγουστο, το 16% νωρίτερα από τον Ιούλιο και το 15% αργότερα μετά το καλοκαίρι μέσα στο 2020. Το 30% θεωρεί ότι δεν θα μπορέσει φέτος να κάνει διακοπές, ενώ ένα 8% θεωρεί ότι δεν μπορέσει κάνει διακοπές ούτε το 2021.

Την ίδια στιγμή μία σειρά από συνηθειών που υιοθετήθηκαν λόγω της εμφάνισης της κρίσης του COVID-19 αναμένεται να διατηρηθούν από μεγάλες ομάδες των καταναλωτών. Συγκεκριμένα σε ότι αφορά τα γάντια 1 στους 3 θα συνεχίσει να τα φοράει και το επόμενο έτος. Τα ποσοστά για τις μάσκες είναι ακόμα μεγαλύτερα. Μόλις το 28% έχει σταματήσει να φοράει μάσκα στα καταστήματα, το 15% θα σταματήσει άμεσα, το 16% μέσα στο 2020 ενώ το 41% θα σταματήσει αργότερα. Μεγάλη διείσδυση στην καθημερινότητα καταγράφεται για τα αντισηπτικά με το 30% του κοινού να δηλώνει ότι δεν θα σταματήσει ποτέ να κουβαλάει μαζί του αντισηπτικά.

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις