Είναι ένα από τα μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια στον κόσμο και ανήκει στην κατηγορία των VLCC με χωρητικότητα άνω των 300.000 τόνων dw. Πρόκειται για το υπό ελληνική σημαία «Maran Taurus» της ναυτιλιακής εταιρείας Maran Tankers του Ομίλου Αγγελικούση. Έχει χωρητικότητα 326.000 τόνους και ταξιδεύει από τη δυτική Αφρική προς την Κίνα με ενδιάμεσα λιμάνια- σταθμούς.
Γράφει ο Μηνάς Τσαμόπουλος
Πριν από λίγες ημέρες βρέθηκε στο Καμερούν και πιο συγκεκριμένα στο μέρος Massongo για να φορτώσει πετρέλαιο. Το μέγεθος αυτών των πλοίων δεν τους πρέπει να πιάσουν λιμάνι. Η φόρτωση γίνεται μέσω μίας τεράστιας σε μέγεθος μάνικας όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες που μας έστειλε ο α’ μηχανικός Γιώργος Καναβός. Η μάνικα «έρχεται” από το πηγάδι και ανεβάζουν την άλλη άκρη της στο πλοίο για να φορτώσουν πετρέλαιο.
Το ρύγχος του ξιφία που «κάρφωσε» στον τεράστιο σωλήνα
Το αξιοσημείωτο στις φωτογραφίες είναι το ρύγχος ενός ξιφία που «κάρφωσε» τον τεράστιο αυτόν σωλήνα που έχει διάμετρο 26 ίντες ΙΙΙ ενδεικτικό του βάρους του και της ταχύτητας που είχε αναπτύξει. Τελικά, με την ανθρώπινη βοήθεια κατάφερε να απεμπλακεί, αφήνοντας όμως το ρύγχος του πάνω στο σωλήνα.
Κυνηγούσε τόνους και δεν πρόλαβε να ελιχθεί πέφτοντας πάνω στον σωλήνα. Στη θαλάσσια περιοχή του Καμερούν το βάθος είναι 2.800 μέτρα και τα ψάρια τεράστια. Η… πρόσκρουση ήταν τόσο δυνατή που έγινε αισθητή από μέλη του πληρώματος π[ου βρισκόντουσαν στο κατάστρωμα του υπερ-δεξαμενόπλοιου.
Στη φωτογραφία φαίνεται η κάτω πλευρά της μάνικας και η τρύπα που άνοιξε ο ξιφίας. Την φωτογραφία τράβηξε δύτης που έκανε το «pressure test» στη μάνικα για να αποκαταστήσει τη ζημιά.
Ο Ταύρος της Maran Tankers έχει 25μελες πλήρωμα εκ των οποίων 11 είναι Έλληνες. Να ευχηθούμε καλά ταξίδια.