Πραγματοποιήθηκε σήμερα νωρίς το μεσημέρι, για την ακρίβεια την ώρα που προσγειώθηκαν στο Αεροδρόμιο Κεφαλονιάς οι πρώτοι Βρετανοί τουρίστες, (δες εδω) η συνέντευξη τύπου της Τουριστικής Επιτροπής του Δήμου Αργοστολίου.
Το θέμα της συνέντευξης ήταν η παρουσίαση των δράσεων της Επιτροπής για τη διαφήμιση του Δήμου αλλά και όλης της Κεφαλονιάς σε συνεργασία με τους άλλους δυο δήμους.
H λειτουργία της επιτροπής ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2019 . με δράσεις κυρίως συνέχεια των υποχρεώσεων του πρώην Δήμου Κεφαλονιάς : συμμετοχή σε εκθέσεις του εξωτερικού, και μετά ήρθε ο ..κορονοϊός.
Η «φιλοσοφία» και το πνεύμα της Επιτροπής ήταν απαισιόδοξο “δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτε για εφέτος, χάθηκε η χρονιά, πάμε για το 2021.” Διπλα όμως Ζάκυνθος, Κέρκυρα το παλεύουν και το παλεύουν δυναμικά για το 2020..
Τους ρωτήσαμε ευθέως εάν η επιλογή τους είναι να μην γίνουν ενέργειες προσέλκυσης τουριστών προκειμένου να έχουμε την υγεία μας, αλλά το αρνήθηκαν. Όλα τα επιχειρήματά κατά την παρουσίαση των δράσεων ενέπνεαν αυτή την απογοήτευση .. «Θα καρπωθούμε του χρόνου αυτά που δεν κάναμε εφέτος».. Είναι και αυτό μια άποψη.. Εάν θα ξαναγυρίσει ο τουρίστας που επί χρόνια έκλεινε δωμάτιο στο τάδε ξενοδοχείο και εφέτος το βρήκε κλειστό.
Βέβαια και δεν αγνοούμε την παγκόσμια πραγματικότητα, την παγκόσμια κατάρρευση όχι μόνο του τουρισμού αλλά των οικονομιών γενικά. Δεν αγνοούμε ότι οι καταστάσεις ήταν και για πολύ καιρό ακόμα θα είναι πρωτόγνωρες και ανεξερεύνητες.
Δεν αγνοούμε επίσης ότι η τοπική κοινωνία στην πλειοψηφία της δεν θέλει τουρισμό, αισθάνεται ανασφάλεια λόγω και της κατάστασης των υποδομών και δομών υγείας του νησιού μας.
Αυτή η νοοτροπία φάνηκε και στη τουριστική επιτροπή. Πρώτα η υγεία και μετά ο τουρισμός. Αυτό έπραξαν και μεγάλα ξενοδοχεία του νησιού μας , που δέχονταν τον μεγαλύτερο αριθμό τουριστών . Προτίμησαν να μην λειτουργήσουν . Τόσο τα πρωτόκολλα υγείας και τα κενά που δημιουργούν, τόσο οι έλεγχοι, τόσο ο φόβος των συνεπειών και της αστικής ευθύνης , τόσο το ένα τόσο το άλλο «ναυαρχίδες» των τουριστικών υποδομών δεν άνοιξαν εφέτος.. Με ότι αυτό σημαίνει και για το 2021.
Είναι αλήθεια ότι επαγγελματίες όπως και όλος ο πληθυσμός του νησιού δέχτηκαν ένα μεγάλο σοκ – όπως υπενθύμισε ο Γεράσιμος Τιμοθεάτος-. Περιμέναμε το 2020 να είναι η σεζόν σταθμός για το νησί μας με πολλαπλασιασμό των charters αφίξεων στο αεροδρόμιο και 200 κορυαζιερόπλοια, και βρεθήκαμε στο απόλυτο μηδέν.
Δεν μπορείς να διαχειριστής εύκολα , δεν μπορείς να διαχειριστείς καν μια τέτοια κατάσταση.. Είναι ένα ψυχολογικό σοκ που κατέληξε πολύ γρήγορα σε ταμειακό σοκ στο σύνολο των επιχειρήσεων του νησιού μας.
Όσο αφορά τις δράσεις της Επιτροπής _ θα ακούσετε και στο video- οι περισσότερες γίνονται σε συνεργασία με την εταιρεία Marketing Greece που εργάζεται και για το Υπουργείο Τουρισμού με πολλές επιτυχίες στο παρελθόν της και τη μεγάλη αποτυχία στο παρόν της την προβολή της Ελλάδας σε συνθήκες κορωνοϊού με ένα απίστευτο video που κυριολεκτικά «πάτωσε». Αλλά όλοι έχουμε τις αποτυχίες μας … Είναι η εταιρεία που συνεργαζόταν και συνεχίζει να συνεργάζεται και η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων .
Στη συνέντευξη συμμετείχαν :
Νίκος Κουρκουμέλης αντιδήμαρχος Τουρισμού και πρόεδρος της Επιτροπής
Σταύρος Κορκός, υπηρεσιακό στέλεχος του δήμου Αργοστολίου
Μαρίνα Βεργωτή επιφορτισμένη με τις δημόσιες σχέσεις της επιτροπής
Σπύρος Κατσούρης τουριστικός πράκτορας επιφορτισμένος με την τουριστική προβολή στα social media.
Και ο Γεράσιμος Τιμοθεάτος, πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων που εκτός των άλλων λειτουργεί ως «συνέχεια» της προηγούμενης Τουριστικής Επιτροπής του πρώην Δήμου Αργοστολίου στην οποία συμμετείχε.
√ Στα πίσω έδρανα διακριτικά παρακολουθούσε ο δήμαρχος Αργοστολίου Θεόφιλος Μιχαλάτος.
Σε μια εποχή που ο τουρίστας αλλάζει προσανατολισμό, αλλάζει κριτήρια επιλογών και τα αλλάζει σαν τα «πουκάμισα» , τουλάχιστον από τις διεθνείς έρευνες που διαβάζουμε, είναι βαριά τα καθήκοντα μιας τουριστικής επιτροπής ενός νησιού κουκίδα στον πλανήτη. Ακόμα οι μεγάλες διαφημιστικές εταιρίες, οι εταιρίες κολοσσοί δεν έχουν καταλήξει στο τι θέλει ο μετα covid τουρίστας ή τι θα του προσφέρουν να επιλέξει.
Στην αρχή της πανδημίας φαινόταν ότι οι τουρίστες επιλέγουν τους ασφαλείς προορισμούς, αυτούς που δεν είχαν κρούσματα και πολλούς νεκρούς.. Αυτό ακυρώθηκε όπως βλέπουμε με τα αποτελέσματα των αφίξεων στην Ελλάδα..
Ο τουρίστας που μπήκε στο αεροπλάνο σήμερα πηγαίνει όπου δεν τηρούνται τα μέτρα , όπου νιώθει ελεύθερος , για αυτό και οι διαφημίσεις της Αιγύπτου και της Τουρκίας «σαρώνουν» ..
Δεν ξέρουμε ποιος θα είναι ο τουρίστας του Αυγούστου , ποιος του Σεπτέμβρη… ποιος αυτός που θα κάνει κράτηση τον Δεκέμβρη .. Τα πάντα ρει στον τουρισμό καθώς είναι απόλυτα εξαρτημένος από την πανδημία, το εμβόλιο, τα φάρμακα.. Μαζί του ρει και η τουριστική διαφήμιση…
Οι δράσεις που «τρέχει» η Επιτροπή Τουρισμού του Δήμου Αργοστολίου είναι :
- Δημιουργία και διαχείριση της τουριστικής παρουσίας της Κεφαλονιάς στο διαδίκτυο
- Μεγάλη έμφαση στη προβολή στα social media.
- Διαφημιστική προβολή στο National geographic
- Μοίρασμα 40.000 χαρτών της Κεφαλονιάς σε σημεία εισόδου.
- Εκδοση έντυπου υλικού
- Δημιουργία τηλεοπτικών spots
- Διαφημιστικές καταχωρήσεις σε περιφερειακά μέσα ενημέρωσης εκτός Αττικής και Θεσσαλονίκης έγινε αναφορά σε περιοχές της Βόρειας Ελλάδας.
- Προμήθεια 40.000 χαρτών για τους επισκέπτες Επικαιροποίηση του τουριστικής ιστοσελίδας της Κεφαλονιάς σε υλικό και κείμενα και φωτογραφίες
- Διαφημιστικές καταχωρήσεις σε περιοδικά της Μεγάλης Βρετανίας
- Συνεργασία με Ιόνιο Πανεπιστήμιο για έρευνα συμπεριφοράς καταναλωτή (τουρίστα).
- Προώθηση της Κεφαλονιάς στην πολυπόθητη αγορά της Γερμανίας
- Ανάδειξη πεζοπορικών διαδρομών
- Δράση « I love Kefalonia», το στήσιμο ενός πανό πλησίον της Γέφυρας με φόντο το Αργοστόλι που θα αναγράφει «I love Kefalonia» στο οποίο θα φωτογραφίζονται οι επισκέπτες αλλά και οι κάτοικοι και θα ανεβάζουν τις φωτογραφίες στα social media και έτσι θα έχουμε μια έμμεση προβολή.
- Και τα ..κλασσικά ! Συμμετοχή σε κορυφαίες εκθέσεις (όταν θα ξαναγίνουν βέβαια).
Τέλος η Επιτροπή ευχαρίστησε τους φωτογράφους που θα προσφέρουν το υλικό τους για την αναβάθμιση της εικόνας του νησιού μας μέσα από τα sites και το διαδίκτυο.
Ας ευχηθούμε να πιάσουμε καλύτερα λιμάνια το 2021, αφού για την Επιτροπή όπως και για πολλούς ξενοδόχους το 2020 έχει τελειώσε, για αυτό βάλανε λουκέτα στις μονάδες τους.
Ελένη Δ. Χιόνη
Υ.Γ. Ο προϋπολογισμός των δράσεων του 2020 ήταν 90.000 ευρώ