Ενας ακόμα νεκρός ναυτεργάτης

312

ΕΝΑΣ ΑΚΟΜΗ ΝΕΚΡΟΣ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΗΣ

Ενας ακόμη νεκρός ναυτεργάτης και τρεις τραυματίες – όλοι μηχανικοί – είναι ο τραγικός απολογισμός της έκρηξης που σημειώθηκε πριν τρεις ημέρες στις 9.30 το πρωί στο μηχανοστάσιο του υπερήλικου και, όπως αποδείχθηκε, υποσυντήρητου ακτοπλοϊκού πλοίου «Blue Horizon», όταν αυτό βρισκόταν στο λιμάνι του Ηρακλείου.Οπως επιβεβαιώνει και η πλοιοκτήτρια εταιρεία «Attica Group» με σχετικό δελτίο Τύπου, το εργατικό δυστύχημα έγινε όταν «εκδηλώθηκε διαρροή ατμού στο μηχανοστάσιο» κατά τη «διάρκεια εργασιών συντήρησης». Με άλλα λόγια, έσκασε ο λέβητας του μηχανοστασίου.

Οι τέσσερις ναυτεργάτες διακομίστηκαν στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Ηρακλείου (ΠΑΓΝΗ). Στη ΜΕΘ του Νοσοκομείου μεταφέρθηκε ο 30χρονος Γ’ μηχανικός, που έφερε πάνω από 85% εγκαύματα και τελικά έχασε τη ζωή του. Ενας ακόμα μηχανικός μεταφέρθηκε στη ΜΕΘ, κυρίως για προληπτικούς λόγους, ενώ συνολικά οι τρεις τραυματίες ναυτεργάτες φέρουν πιο ελαφριά εγκαύματα.Το πλοίο, με έτος κατασκευής το 1987, είχε δέσει τα ξημερώματα στο λιμάνι του Ηρακλείου προερχόμενο από Πειραιά.

Το νέο εργατικό δυστύχημα δεν έρχεται σαν κεραυνός εν αιθρία. Στα πρόσθετα προνόμια που συνέχισε και η κυβέρνηση της ΝΔ με Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου την περίοδο της πανδημίας, προς το εφοπλιστικό κεφάλαιο , ήταν και η παράταση του χρόνου λήξης των πιστοποιητικών ασφαλείας των πλοίων. Το αποτέλεσμα είναι στο βωμό της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας των εφοπλιστών να υπονομεύονται οι επιθεωρήσεις και οι έλεγχοι των πλοίων, να θυσιάζεται η ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα, ενώ η πλειοψηφία των καραβιών στην ακτοπλοΐα είναι υπερήλικα και υποσυντήρητα.
Να σημειωθεί ακόμα ότι κατά απαίτηση των εφοπλιστών, η κυβέρνηση με ΠΝΠ που εξέδωσε τον Απρίλη έδωσε το «OK» στις ακτοπλοϊκές εταιρείες να δρομολογήσουν τα πλοία τους με τη χειμερινή οργανική σύνθεση (αριθμός και ειδικότητες πληρώματος), που είναι μειωμένη σε σχέση με τη θερινή οργανική σύνθεση κατά 50%, κι αυτό παρά το γεγονός ότι αύξησε έως και στο 85% την πληρότητα των πλοίων, υπονομεύοντας έτσι ακόμα περισσότερο την προστασία της ζωής επιβατών και ναυτεργατών.

Ο σύλλογος Ιθακησίων Ναυτικών μαζί με τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία απαιτεί :
• την άμεση παρέμβαση του υπουργείου Ναυτιλίας και των υπηρεσιών του, για τη διερεύνηση των αιτιών που προκάλεσαν την έκρηξη του λέβητα στο πλοίο,
• την πλήρη ιατροφαρμακευτική κάλυψη και αποζημίωση των τραυματισμένων ναυτεργατών,
• την πλήρη αποζημίωση της οικογένειας του θανόντος συναδέλφου μας
• να εξασφαλιστούν πλήρως οι κανόνες ασφαλούς λειτουργίας των μηχανημάτων του μηχανοστασίου και γενικότερα του πλοίου πριν από τον απόπλου από το λιμάνι του Ηρακλείου.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΙΘΑΚΗΣΙΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ
26-8-2020

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Σχόλιο

  1. τό όνομα του συλλόγου είναι σωστό; δεν θα έπρεπε να ονομάζεται ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΏΝ αντί ΝΑΥΤΙΚΩΝ;

Comments are closed.