Μηδενική ζήτηση για ταξίδια, δεμένα πλοία, η απαξίωση του παγκόσμιου στόλου των 356 κρουαζιεροπλοίων που υπάρχουν στον πλανήτη λόγω COVID-19 είναι εντυπωσιακή – Στοιχεία και προοπτικές.

Γράφει ο Μηνάς Τσαμόπουλος

Από την ημέρα που ανακοινώθηκε το πρώτο κρούσμα κορωνοϊού στην κρουαζιέρα κκαι πιο συγκεκριμένα στο Diamond Princess Cruise άρχισε να κατεβάζει ρολά μία μία εταιρεία και να ακυρώνονται οι κρουαζιέρες.

Στις ΗΠΑ οι εταιρείες κολοσσοί αποφάσισαν μετά από μεταξύ τους συνεννόηση να παρατείνουν την ακύρωση των ταξιδιών έως τα τέλη Οκτωβρίου 2020.

Στην Ελλάδα η Celestyal Cruises θα ξεκινήσει κρουαζιέρες του χρόνου την άνοιξη – και αυτό, υπό προϋποθέσεις.

Σύμφωνα με την VesselsValues-Cruise η ζήτηση για κρουαζιέρα είναι μηδενική. Τα πλοία είναι δεμένα και έχουν πλέον μόνο προσωπικό ασφαλείας.

Η κατάρρευση της ζήτησης έχει προκαλέσει στις εταιρείες τεράστια οικονομικά και εμπορικά θέματα.

Κάποιες άρχισαν να πουλάνε τα πλοία τους στα διαλυτήρια για παλιοσίδερα αφού δεν συμφέρει να τα κρατούν δεμένα γιατί το κόστος είναι τεράστιο. Κάποιες πουλάνε τα μεγαλύτερης ηλικίας κρουαζιερόπλοια του στόλου τους σε πολύ χαμηλές τιμές με αποτέλεσμα οι αξίες να έχουν κατακρημνιστεί.

Επίσης, υπάρχει καθυστέρηση στην παράδοση νεότευκτων κρουαζιερόπλοιων μετά από συμφωνίες εταιρειών-ναυπηγείων. Τα σχέδια για τον εκσυγχρονισμό του παγκόσμιου στόλου αναβάλλονται.

Και μπορεί για το 2021 να υπάρχει μία αισιοδοξία για τις κρατήσεις όμως η αβεβαιότητα κυριαρχεί αφού κανείς δεν γνωρίζει τι θα γίνει στο μέτωπο με την πανδημία.

Το 2019 δραστηριοποιούνταν παγκοσμίως 346 κρουαζιερόπλοια. Το α΄ εξάμηνο του 2019 πραγματοποίησαν συνολικά 30.000 ταξίδια και κάλυψαν 13,5 εκατομμύρια ναυτικά μίλια.

Για το ίδιο χρονικό διάστημα το 2020 ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων αυξήθηκε κατά 10 συνολικά όμως τα ταξίδια μειώθηκαν κατά 53% και έφθασαν τα 14.048. Και τα περισσότερα από τα ταξίδια αυτά έγιναν εκτός προγράμματος, για να αποβιβαστούν οι επιβάτες και στη συνέχεια να πάνε τα πλοία σε ασφαλή λιμάνια για να δέσουν.

Σύμφωνα με την έρευνα ο μέσος όρος ταχύτητας των κρουαζιερόπλοιων παρέμεινε ίδιος, μεταξύ 13,5 και 15 κόμβους. Λόγω της πανδημίας όμως τα περισσότερα ταξίδια των κρουαζιερόπλοιων όπως προαναφέραμε δεν ήταν εμπορικά άρα δεν υπήρχαν έσοδα και για αυτό τον λόγο στο πλαίσιο της μείωσης του κόστους οι ταχύτητες μειώθηκαν στους 11 κόμβους.

Τον Μάρτιο του 2020 ο μισός στόλος ήταν ήδη δεμένος στις προβλήτες λιμανιών.

Η αξία του παγκόσμιου στόλου κρουαζερόπλοιων μειώθηκε κατά 33,4 δισεκατομμύρια δολάρια από τον Ιανουάριο του 2020.

Τα παλαιότερα πλοία πωλήθηκαν σε πολύ χαμηλές τιμές. Οι τιμές για πλοία 20ετίας κατέρρευσαν, συμπαρασύροντας και τις τιμές για νεότερο τονάζ.

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις