Μετά από μήνες σχεδόν ασταμάτητης δουλειάς κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορονοϊού, η γιατρός Φιόνα Ντάουνς λέει ότι η επιβίβασή της στην μετ’ επιστροφής πτήση της Qantas στο πουθενά ήταν «σαν να βρίσκομαι ξανά στο σπίτι».
Τακτική ταξιδιώτρια της Qantas, η Ντάουνς χρησιμοποίησε τους ανεκμετάλλευτους πόντους που είχε κερδίσει ως μπόνους και έκανε «δώρο» στον εαυτό της ένα εισιτήριο διακεκριμένης θέσης για την μοναδική στο είδος της πτήση της αυστραλιανής αεροπορικής εταιρείας.
«Ηταν μια ευκαιρία ζωής», είπε η ίδια στο CNN Travel.
Η πτήση QF787 αναχώρησε από το Σίδνεϋ το Σάββατο 10 Οκτωβρίου, πετώντας πάνω από την αυστραλιανή μητρόπολη προτού περάσει από περιοχές, από τον κόλπο Μπάιρον και τη Χρυσή Ακτή έως τον Μεγάλο Κοραλλιογενή Υφαλο και το Ουλουρού. Στη συνέχεια ολοκλήρωσε το ταξίδι φτάνοντας στο ίδιο ακριβώς σημείο από το οποίο απογειώθηκε.
Η πτήση οργανώθηκε από τον αυστραλιανό αερομεταφορέα για να αποφέρει έσοδα και να φιλοξενήσει επιβάτες «διψασμένους» για ταξίδια, αφού μεγάλο μέρος του στόλου παραμένει καθηλωμένο εν μέσω ακυρώσεων διεθνών πτήσεων λόγω της πανδημίας.
Τα εισιτήρια εξαντλήθηκαν σε λιγότερο από 10 λεπτά όταν έγιναν διαθέσιμα τον Σεπτέμβριο.
Υπήρχαν μόλις 150 θέσεις στο αεροπλάνο, με το κόστος τους να κυμαίνεται από 566 έως 2.734 δολάρια, ενώ ήταν διαθέσιμα μόνο σε κατοίκους Αυστραλίας, καθώς τα σύνορα της χώρας παραμένουν κλειστά από τον Μάρτιο.
Ωστόσο, η πτήση προκάλεσε αντιπαράθεση, με τους επικριτές να επισημαίνουν ότι δεν υπήρχε η παραμικρή δικαιολογία για την περιβαλλοντική βλάβη που προκάλεσε μια αχρείαστη πτήση.
Ωστόσο, όσοι βρέθηκαν μέσα στο Boeing 787 Dreamliner είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν τοπία – ορόσημα της Αυστραλίας από μια εντυπωσιακή οπτική γωνία, καθώς το αεροσκάφος κατέβαινε κατά διαστήματα περίπου στα 4.000 πόδια.
«Το να πετάς σε τόσο χαμηλό ύψος πάνω από αυτές τις τοποθεσίες ήταν πραγματικά μοναδικό», είπε ο Κε Χουάνγκ στο CNN.
Στους επιβάτες που επιβιβάστηκαν στην πτήση προσφέρθηκαν τσάντες με διάφορα αγαθά για να θυμούνται αυτή την ξεχωριστή εμπειρία. Τα μαξιλάρια στα καθίσματα ήταν κεντημένα με το όνομα της πτήσης. Οι ταξιδιώτες απόλαυσαν κλασικά τοπικά πιάτα.
Δεν υπήρχε η παραδοσιακή ψυχαγωγία κατά την διάρκεια της πτήσης στις οθόνες των καθισμάτων. Αντίθετα, το τοπίο που ξεπρόβαλε από τα παράθυρα ήταν στο επίκεντρο.
Μόλις η πτήση απογειώθηκε, με το Σίδνεϋ να φωτίζεται από τον ήλιο αργά το πρωί, οι επιβάτες άρχισαν να βγάζουν φωτογραφίες την πόλη από ψηλά.
Ηταν απλά μια πρόγευση από αυτό που επρόκειτο να ακολουθήσει.
Το 787, εξάλλου, είναι γνωστό για τα μεγάλα παράθυρά του, καθιστώντας το ιδανικό για εναέρια αξιοθέατα.
«Εχω πάει στον Μεγάλο Κοραλλιογενή Υφαλο και το Ουλουρού αρκετές φορές – αλλά το να πετάξω με ένα αεροσκάφος αυτού του μεγέθους, σε διακεκριμένη θέση και να κοιτάζω έξω από το παράθυρό αυτά τα ορόσημα που ένιωθα ότι ήταν ακριβώς δίπλα μου – δεν νομίζω ότι η εμπειρία θα μπορούσε να επαναληφθεί», εξηγεί η Ντάουνς.
Στην καμπίνα, τα μεσαία καθίσματα αφέθηκαν κενά για να υπάρχουν οι απαραίτητες κοινωνικές αποστάσεις ενώ τηρήθηκαν όλα τα προβλεπόμενα υγειονομικά μέτρα ασφάλειας, για την προστασία των επιβατών από την νόσο Covid-19.
Ο Κε Χουανγκ τονίζει ότι η Qantas έκανε καλή δουλειά για να διασφαλίσει ότι όλοι θα είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν τη θέα, ανεξάρτητα από το πού κάθονταν.
Η ατμόσφαιρα στο αεροσκάφος ήταν «θετική, χαρούμενη και συναρπαστική», προσθέτει.
«Υπήρχε μια πραγματική ατμόσφαιρα πάρτι», επιβεβαιώνει η Ντάουνς.
«Ολοι όσοι ήταν εκεί, θα μπορούσες να πεις ότι ήθελαν πραγματικά να είναι εκεί», διευκρινίζει, συμπληρώνοντας ότι το πλήρωμα ήταν εξίσου ενθουσιασμένο, καθώς και πολύ οργανωμένο.
Και δεν ήταν παράξενο, λένε οι επιβάτες, το ότι επέστρεψαν εκεί από όπου είχαν ξεκινήσει επτά ώρες μετά.
Εν μέσω της διαμάχης για την «αναγκαιότητα» της πτήσης με προορισμό το πουθενά σε μια εποχή κλιματικής κρίσης, η Qantas είπε ότι θα αντισταθμίσει το 100% των εκπομπών άνθρακα της εν λόγω πτήσης.
Η κίνηση αυτή δεν ήταν αρκετή για να καθησυχάσει ορισμένους επικριτές.
«Αυτή η πτήση μπορεί να μην πήγε πουθενά, αλλά οι εκπομπές που καταστρέφουν τον πλανήτη κάπου πηγαίνουν. Αυτό το κάπου είναι κατευθείαν στην ατμόσφαιρα, συμβάλλοντας στην καταστροφή του κλίματος», δήλωσε εκπρόσωπος του διεθνούς δικτύου περιβαλλοντικών οργανώσεων Friends of the Earth.
«Με μια τόσο σοβαρή κλιματική κρίση, πρέπει να διατηρήσουμε τον αριθμό των πτήσεων κάτω από αυτόν που ήταν πριν από την πανδημία του κορονοϊού, να μην προσθέσουμε ακόμη περισσότερες με κάτι σαν αυτό, που είναι ο ορισμός του άσκοπου ταξιδιού», πρόσθεσε.
Οι επιβάτες, από την πλευρά τους, έδειξαν να κατανοούν τις αντιδράσεις, διευκρινίζοντας ότι στην τιμή του εισιτηρίου συμπεριλαμβανόταν η συμβολή τους στο πρόγραμμα αντιστάθμισης άνθρακα της Qantas.
Καθώς τα διεθνή ταξίδια εξακολουθούν να περιορίζονται, οι πτήσεις προς το πουθενά γίνονται όλο και πιο συνηθισμένες.
Τον Αύγουστο, η EVA Air πραγματοποίησε πτήση από την Ταϊβάν χωρίς προορισμό, με ένα τζετ Α330 Dream Jet.
Εν τω μεταξύ, η All Nipon Airways (ANA) πραγματοποίησε, επίσης, μια μικρή πτήση στην Ιαπωνία τον Αύγουστο, με την οποία η αεροπορική εταιρεία είπε ότι προσπάθησε να αναπαραστήσει «την εμπειρία της Χαβάης», με 300 ταξιδιώτες να επιβιβάζονται στην πτήση διάρκειας 1,5 ώρας.
Και η Qantas σχεδιάζει τώρα ναυλωμένες πτήσεις στην Ανταρκτική, ξεκινώντας από το Νοέμβριο, η οποία θα επιτρέψει στους επιβάτες να απολαύσουν την παγωμένες θέα μεταξύ της απογείωσης και της προσγείωσης στο Σίδνεϋ.
Πηγή: CNN