της Εύας Οικονομάκη
Χαμηλές πτήσεις κατέγραψαν τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια (Άκτιο, Χανιά, Κέρκυρα, Καβάλα, Κεφαλλονιά, Θεσσαλονίκη, Ζάκυνθος, Κως, Μυτιλήνη, Μύκονος, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος) που διαχειρίζεται η Fraport Greece το δεκάμηνο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου, με τις επιπτώσεις της πανδημίας του κορωνοϊού να εξακολουθούν να είναι ορατές στην επιβατική κίνηση.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, φέτος το διάστημα Ιανουαρίου-Οκτωβρίου η επιβατική κίνηση στα 14 αεροδρόμια διαμορφώθηκε στα 8,4 εκατομμύρια, σημειώνοντας πτώση κατά 70,8% σε σχέση με το αντίστοιχο δεκάμηνο του 2019, όταν ο αριθμός των επιβατών είχε ανέλθει σε 28,7 εκατομμύρια.
Η μεγαλύτερη πτώση, σε ποσοστό 73,9%, καταγράφηκε στη διεθνή επιβατική κίνηση, με 5,9 εκατομμύρια ταξιδιώτες να διακινούνται στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, τη στιγμή που η εγχώρια κίνηση διαμορφώθηκε στα 2,5 εκατομμύρια, σημειώνοντας πτώση κατά 59,2%.
Τη μεγαλύτερη ποσοστιαία υστέρηση (80,1%) εμφάνισε η Σκιάθος, όπου ταξίδεψαν 88.112 επιβάτες για το διάστημα Ιανουαρίου-Οκτωβρίου έναντι 443.786 το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Την ίδια στιγμή, τον μεγαλύτερο αριθμό επιβατών κατέγραψε το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, όπου ταξίδεψαν 2.233.329 επιβάτες, αριθμός μειωμένος κατά 62,9% σε σχέση με το διάστημα Ιανουαρίου-Οκτωβρίου του 2019.
Κερδισμένοι και χαμένοι
Υποτονική ήταν και η επιβατική κίνηση και στους δύο top προορισμούς των Κυκλάδων, στη Μύκονο και στη Σαντορίνη, με μείωση 73,1% και 74,5% αντίστοιχα. Στα ίδια ποσοστιαία επίπεδα διαμορφώθηκε η κίνηση και για την Κω και τη Ρόδο, με τους δύο προορισμούς των Δωδεκανήσων να καταγράφουν πτώση σε ποσοστό 70,2% και 72,1% αντίστοιχα.
Αντίστοιχους ρυθμούς σημείωσαν και τα δύο δημοφιλή νησιά του Ιουνίου, η Κέρκυρα και η Κεφαλονιά, όπου η πτώση ξεπέρασε το 70% και το 75% αντίστοιχα.
Η μικρότερη ποσοστιαία μείωση (56,4%) παρατηρήθηκε στο αεροδρόμιο της Μυτιλήνης, όπου ο αριθμός των ταξιδιωτών, πάντως, παρέμεινε σε πολύ χαμηλά επίπεδα.
Αντίστοιχη είναι και η εικόνα που διαμορφώθηκε σε επίπεδο πτήσεων, με τον συνολικό αριθμό διεθνών και εγχώριων πτήσεων να ανέρχεται στις 94.931 έναντι 231.340, καταγράφοντας πτώση σε ποσοστό 59%.
Επέδειξε αντοχές ο Οκτώβριος
Χαμηλές επιδόσεις σε επίπεδο επιβατικής κίνησης, ωστόσο λίγο καλύτερες σε σχέση με τον Σεπτέμβριο, κατέγραψαν τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport και τον Οκτώβριο, με τον αριθμό των ταξιδιωτών να ανέρχεται σε 1,1 εκατομμύρια έναντι 2,5 εκατομμυρίων περίπου τον αντίστοιχο μήνα του 2019, καταγράφοντας πτώση σε ποσοστό 55,3% και μειώνοντας την ψαλίδα των προηγούμενων μηνών.
Αναλυτικά, η διεθνής επιβατική κίνηση κατέγραψε μείωση της τάξης του 53,7% συγκριτικά με τον Οκτώβριο του 2019, ενώ η εγχώρια διαμορφώθηκε σε 230.729 από 582.857, με πτώση 60,4% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019.
Τη μεγαλύτερη μείωση παρουσίασε το αεροδρόμιο της Ζακύνθου με πτώση 78,6%, ενώ ακολουθεί το αεροδρόμιο της Μυκόνου με 72,9% και εκείνο της Καβάλας με 71,6%. Τη μικρότερη ποσοστιαία μείωση κατέγραψε το αεροδρόμιο της Κω, με πτώση 34,7%, επιδεικνύοντας ισχυρές αντοχές, ενώ ακολούθησε εκείνο της Ρόδου με την μείωση να διαμορφώνεται στο 40,4.
Όσον αφορά τις πτήσεις, ο αριθμός τους ανήλθε σε 11.789 έναντι 20.785 τον περσινό Οκτώβριο, με τη μείωση να διαμορφώνεται στο 43,3%.
Ποιοι επέλεξαν την Ελλάδα
Στην κορυφή των αγορών που «ψήφισαν» Ελλάδα τον φετινό Οκτώβριο βρέθηκαν οι δύο κύριες πηγές εισερχόμενου τουρισμού της χώρας, η Γερμανία και η Βρετανία. Μόνο τον Οκτώβριο στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας που διαχειρίζεται η Fraport έφτασαν 144.385 Βρετανοί και 151.227 Γερμανοί τουρίστες.
Στην τρίτη θέση με τις κύριες τροφοδότριες αγορές του ελληνικού τουρισμού βρέθηκε η Δανία, ενώ την πεντάδα συμπληρώνουν η Γαλλία και η Ελβετία.