Η διάρρηξη των θυρίδων στην τράπεζα του Νέου Ψυχικού ίσως σχετίζεται με άλλο τραπεζικό κατάστημα που έχει κλείσει!

Γράφει ο Βασίλης Λαμπρόπουλος

Οι θυρίδες του παραρτήματος στο Νέο Ψυχικό που έγιναν στόχος των άγνωστων «διαρρηκτών» την περίοδο 5 Αυγούστου έως 13 Νοεμβρίου 2020, ήταν όλες στην ίδια οριζόντια σειρά κι ήταν τμήμα ενός φοριαμού που μεταφέρθηκε από άλλο γειτονικό υποκατάστημα της ίδιας τράπεζας που έκλεισε στα τέλη του 2019.

Οι τέσσερις θυρίδες (σ.σ. από ένα σύνολο επτά στην ίδια οριζόντια σειρά του φοριαμού αυτού) είχαν παραβιασθεί με χειρουργικό τρόπο μόνο στην κλειδαριά που αντιστοιχεί στο κλειδί του ιδιοκτήτη της θυρίδας, ενώ εκείνη που εισέρχεται –για λόγους ασφαλείας- το κλειδί του αρμόδιου τραπεζικού υπαλλήλου δεν είχε το οποιοδήποτε ίχνος διάρρηξης.

Με βάση αυτή την ένδειξη τα στελέχη της ΕΛΑΣ δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο στον σχεδιασμό της αρπαγής του περιεχομένου των τεσσάρων θυρίδων να εμπλέκονται άτομα που σχετίζονται με το προαναφερθέντα παράρτημα τράπεζας ή κι ιδιώτες. Με γνωριμία ίσως πρώην τραπεζικών υπαλλήλων με κάποιον από τους ιδιοκτήτες μιας θυρίδας από τον ίδιο φοριαμό ή άλλης θυρίδας στην κλεισμένη τράπεζα. Προκειμένου να ανοίξουν την κλειδαριά που αντιστοιχεί στον τραπεζικό υπάλληλο χρησιμοποίησαν το παλιό κλειδί ή αντίγραφό του που διέθεταν υπάλληλοι της κλεισμένης τράπεζας. Ετσι εξετάζεται το ενδεχόμενο τη διάρρηξη να έκανε κάποιος από τους κατόχους άλλων θυρίδων στον ίδιο φοριαμό ή άλλος που ήξερε αυτό το «μυστικό». Κι αυτό, στον χρόνο που παρέχεται συνήθως – τουλάχιστον μισή ώρα – από τον τραπεζοϋπάλληλο – υπεύθυνο των θυρίδων, ώστε ο πελάτης του καταστήματος να τακτοποιήσει χρήματα, τιμαλφή, έγγραφα κι άλλα αντικείμενα στις θυρίδες, να προχωρήσει στην καταμέτρησή τους κλπ.

Αυτές είναι οι πρώτες ενδείξεις κι υπόνοιες – όπως αποκαλύπτει «Το Βήμα» – στελεχών της ΕΛΑΣ και υπευθύνων ασφαλείας που γνωρίζουν τα δεδομένα της μυστηριώδους αρπαγής του περιεχομένου των εν λόγω θυρίδων της τράπεζας στο Νέο Ψυχικό.

Αποκαλυπτικά στοιχεία

Η αρπαγή των θυρίδων ανακαλύφθηκε στις 13 Νοεμβρίου από μία από τις κατόχους των τεσσάρων θυρίδων, η οποία φέρεται να έχει καταθέσει από την ΕΛΑΣ ότι όταν ανακάλυψε το άδειο τραπεζικό «συρτάρι» ο αρμόδιος υπάλληλος την επέκρινε και της ανέφερε περιέργως ότι «κι άλλη φορά είχε καταγγείλει κλοπή κοσμημάτων». Κάτι ωστόσο που ουδέποτε είχε  καταγγείλει, όπως ανέφερε η ίδια.

Επιπλέον, φέρεται να έχει αναφέρει ότι τις προηγούμενες φορές που είχε μεταβεί στον χώρο με τις θυρίδες – η τελευταία στις αρχές Αυγούστου – την εξυπηρετούσε ο ίδιος υπάλληλος . Ωστόσο την ημέρα που διαπιστώθηκε η διάρρηξη λόγω άλλης απασχόλησής του, την συνόδευσε στο υπόγειο του καταστήματος μία ανώτερη υπάλληλος της τράπεζας.

Από την περαιτέρω έρευνα των αστυνομικών διαπιστώθηκε ότι οι άλλοι τρεις κάτοχοι των θυρίδων που βρέθηκαν με παραβιασμένες τις κλειδαριές είχαν επισκεφθεί προ πολλών μηνών τον συγκεκριμένο χώρο. Κάτι που οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η διάρρηξη των θυρίδων υπήρξε σε μία ή περισσότερες φάσεις το τελευταίο τετράμηνο με πιο πιθανό χρόνο την καλοκαιρινή περίοδο λόγω διακοπών ή μειωμένου προσωπικού λόγω των μέτρων για Covid-19.

Η διαδικασία

Σημειώνεται ότι όταν ένας κάτοχος θυρίδας εισέρχεται στο τραπεζικό κατάστημα, τον αναλαμβάνει συγκεκριμένος αρμόδιος υπάλληλος, καταχωρεί τα στοιχεία του (με επίδειξη ταυτότητας), διασταυρώνει τον αριθμό της θυρίδας. Ετσι ώστε ο συγκεκριμένος τραπεζοϋπάλληλος να πάρει από ειδικό χώρο το αντίστοιχο κλειδί για να ανοίξει κι αυτός την μία από τις δύο κλειδαριές.

Ακολούθως, ανοίγει την κεντρική θύρα εισόδου στον υπόγειο χώρο των θυρίδων, αφήνει τον πελάτη για αρκετή ώρα εκεί κι εκείνος περιμένει σε χώρος εκτός. Όμως δεν μπορεί ν αποκλεισθεί ότι λόγω ειδικών καταστάσεων με τον κοροναϊό ο υπάλληλος αυτός να αποχωρεί για άλλη εργασία και να περιμένει την κλήση του κατόχου της θυρίδας ότι τελείωσε την εργασία του. Στον κάθε πελάτη η τράπεζα δίνει δύο κλειδιά κι αν αυτός τα απωλέσει τότε μπορεί με έξοδά του και κλειδαρά που θα εισέλθει στον χώρο – υπό την επίβλεψη υπαλλήλων – να φτιάξει νέα κλειδαριά. Ετσι λοιπόν τα στελέχη των διωκτικών αρχών εξετάζουν τους δεκάδες κατόχους 100  θυρίδων που είχαν εισέλθει στον εν λόγω χώρο από τις αρχές Αυγούστου κι ιδίως αυτούς που είχαν θυρίδες στον ίδιο φοριαμό ή στο παλιό υποκατάστημα της ίδια τράπεζας. Ακόμη εξετάζεται αν στον χώρο είχαν εισέλθει μέλη τεχνικού συνεργείου για κάποια επισκευή ή τρίτα πρόσωπα.

Όπως σημείωνε πάντως μιλώντας προς «Το Βήμα» ο δικηγόρος Αθηνών Ιωάννης Μαρακάκης που εκπροσωπεί νομικά ένα από τα θύματα της διάρρηξης «είναι μία σύνθετη υπόθεση με προσεκτικό νομικό χειρισμό ώστε σύντομα να αποκαλυφθεί η αλήθεια».

Η ληστεία στη Θεσσαλονίκη

Αξίζει να σημειωθεί ότι παρεμφερή υπόθεση με αρπαγή 16 τραπεζικών θυρίδων από κεντρικό κατάστημα τράπεζας της Θεσσαλονίκης είχε διαλευκάνει η Ασφάλεια της συμπρωτεύουσας στις αρχές του 2018. Όμως η ειδοποιός διαφορά με την τωρινή υπόθεση του Ν. Ψυχικού είναι ότι τότε δεν υπήρχαν ίχνη παραβίασης των θυρίδων, ενώ αυτές είχαν να ανοιχτούν για χρόνια από τους κατόχους τους.

Ετσι λοιπόν με βάση αυτά τα δεδομένα όπως κι από τις παρακολουθήσεις κλήσεων κινητών τηλεφώνων οδηγήθηκαν στο συμπέρασμα ότι εμπλεκόμενοι ήταν τουλάχιστον 4-5 υπάλληλοι της εν λόγω τράπεζας που ήξεραν τον τρόπο πρόσβασης, γνώριζαν ποιες θυρίδες ήταν «αδρανείς» κι είχαν αντικλείδια λόγω και της παλαιότητας του εν λόγω καταστήματος.

Ενας εκ των κατηγορουμένων αυτοκτόνησε όταν στις δικαστικές αρχές κατέθεσε ένας από τους κατόχους των θυρίδων ότι «ο εν λόγω τραπεζοϋπάλληλος με τον οποίο συνδεόταν φιλικά τον βρήκε μεταγενέστερα και προσφέρθηκε να του επιστρέψει ορισμένα από τα κλεμμένα τιμαλφή, λόγω της πολυετούς γνωριμίας τους».

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις