Βοηθούν οι travel bloggers στο digital και social media marketing του ξενοδοχείου;

26

Σίγουρα έχετε λάβει ή σας έχουν προωθήσει ένα email πρόσκλησης συνεργασίας με έναν ή μία travel blogger. Ανάλογα με το βαθμό εξοικείωσης με την ιδέα του να χρησιμοποιήσετε έναν travel blogger για την προώθηση του ξενοδοχείου σας διαμορφώνονται οι αντιδράσεις σας. Εάν είναι η πρώτη φορά που λαμβάνετε μια τέτοια πρόταση, σίγουρα θα αναρωτηθείτε εάν αξίζει να προχωρήσετε και πως θα σας βοηθήσει. Οι ξενοδόχοι ή τμήματα μάρκετινγκ που έχει τύχει να έχουν συνεργαστεί στο παρελθόν συνήθως διακατέχονται από την αμφιβολία εάν ο εν δυνάμει συνεργάτης τους θα αποδώσει τα μέγιστα ή μη στην προβολή του ξενοδοχείου.  Σκοπός του άρθρου μας είναι να σας δώσουμε χρήσιμες και χρηστικές οδηγίες που αποτελούν αποτέλεσμα της εμπειρίας μας.

Σε τι θα βοηθήσει το ξενοδοχείο η συνεργασία με έναν travel blogger;

Η συνεργασία με έναν σωστό blogger μπορεί να αποφέρει τα μέγιστα για το ξενοδοχείο σας. Ας εξηγήσουμε το γιατί:
εικόνα σπίρτων για διάδοση του website

  1. Θα διαδώσει το brand του ξενοδοχείο σας σε μεγαλύτερο κοινό. Σε πρώτη φάση θα μάθουν για εσάς οι χρήστες που ακολουθούν τον ή την blogger. Σε δεύτερη φάση οι χρήστες που ακολουθούν αυτούς που πιθανόν να “μοιράσουν” μέσω social media ή κάποιο άλλο τρόπο (βλ. email) το αρχικό περιεχόμενο που θα έχουν δημιουργήσει οι travel blogger.seo για το website του ξενοδοχείου σας
  2. Θα βελτιώσει το SEO (Search Engine Optimization) του ξενοδοχείου σας στην Google και άλλες μηχανές αναζήτησης. Αυτό θα συμβεί για τους εξής λόγους:
    • Το website του ξενοδοχείο θα γίνει backlinking από κάποιο σχετικό με τον τουρισμό website (αυτό του blogger δηλαδή). Αυτό αποτελεί ένα βάσιμο στοιχείο για τις μηχανές αναζήτησης ότι συνδέεστε (γίνετε backlinking) με άλλα websites.
    • θα αυξηθεί ο αριθμός των επισκεπτών του website σας. Αυτό είναι στοιχείο μέτρησης που ενδιαφέρει και εσάς ‘άλλα και τις μηχανές αναζήτησης.

Τι θα συμβεί σε περίπτωση συνεργασίας με έναν κακό travel blogger;

Η πιο σημαντική αρνητική επίπτωση είναι ότι η επένδυση σας ή της ομάδας σας σε χρόνο και ενδεχομένως χρήμα. δεν θα αποδώσει τα μέγιστα. Το βασικότερο είναι όμως οτι δεν θα επιτύχετε τους στόχους σας που είναι η αύξηση απευθείας πωλήσεων ή άλλων στόχων που πιθανόν έχετε θέσει.

Μια ακόμα αρνητική συνέπεια μπορεί να σχετίζεται με την δημοσίευση κακής ή χαμηλής ποιότητας φωτογραφιών ή video σχετικά με το ξενοδοχείο ή την τουριστική επιχείρηση σας, μεταφέροντας μια άσχημη εικόνα προς τους χρήστες καθώς και μια φτωχής περιγραφής του τόπου διαμονής.

επιλογή travel blogger για συνεργασία με το ξενοδοχείο

Πως επιλέγουμε έναν travel blogger για συνεργασία;

Η επιλογή ενός travel blogger δεν είναι μια απλή διαδικασία. Απαιτείται η χρήση κατάλληλων εργαλείων που μπορούν να μετρήσουν την ιντερνετική δημοφιλία, την κατάλληλη εμπειρία στην αναζήτηση travel bloggers άλλα το κυριότερο να είναι ξεκάθαρα ποιά είναι τα προσδοκόμενα αποτελέσματα. Ας εξετάσουμε όμως με μεγαλύτερη λεπτομέρεια τα κριτήρια και τον τρόπο επιλογής ενός travel blogger.

#1 Καθορισμός στόχου

Ο στόχος που θα θέσετε θα επηρεάσει και ποιόν ή ποιούς travel bloggers θα πρέπει επιλέξετε. Παραθέτουμε μια λίστα των πιθανών στόχων που μπορεί να έχετε ως ξενοδοχείο και ποια κριτήρια θα πρέπει να τηρούν.

  • Αύξηση απευθείας κρατήσεων. Στη περίπτωση αυτή, θα πρέπει να αναζητήσετε έναν travel blogger ο οποίος να διαθέτει ένα πάρα πολύ καλό blog με μεγάλη επισκεψιμότητα. Εάν διαθέτει ένα τέτοιο blog είναι πολύ πιθανό να διαθέτει και μια πάρα πολύ καλή social media παρουσία.
  • Αύξηση αναγνωρισιμότητας. Ο travel blogger που αναζητάτε θα πρέπει να έχει μεγάλο αριθμό από followers. Χρειάζεται προσοχή να αναγνωρίσετε εάν οι followers του είναι αληθινοί ή ψεύτικοι.
  • Βελτίωση εικόνας ξενοδοχείου. Εάν αναζητάτε να παρουσιάσετε τις αλλαγές που έχετε εφαρμόσει στο ξενοδοχείο σας, τότε προτείνεται η συνεργασία με ένα travel blogger όπως αναφέραμε παραπάνω στην περίπτωση αύξησης των direct bookings.

#2 Τι θα πρέπει να διαθέτει ο travel blogger

Ποιά είναι τα σημεία που θα σας βοηθήσουν να ξεχωρίσετε τον καλό από τον κακό travel blogger.

  • Media Kit Ο υποψήφιος συνεργάτης σας θα πρέπει να διαθέτει μια ενημερωμένη παρουσίαση στην οποία θα παρουσιάζει εν συντομία:
    • το προφίλ του
    • τα social media στα οποία έχει ενεργή παρουσία
    • τα στατιστικά επισκεψιμότητας του blog του
    • τα στατιστικά των social media λογαριασμών του με ολοκληρωμένα δημογραφικά στοιχεία των followers τους
    • παρουσιάση παλαιότερων συνεργασιών μέσα από παραδείγματα

Ένα υπόδειγμα ολοκληρωμένου και επαγγελματικού media kit είναι αυτό της travel blogger Travelpassionate που μπορείτε να δείτε εδώ.

  • Social Media λογαριασμούς οι οποίοι:
    • να έχουν παρουσία στα πλέον δημοφιλή κοινωνικά δίκτυα (Facebook, Instagram, Pinterest και Twitter)
    • να ενημερώνονται τακτικά
    • να διαθέτουν καλής ποιότητας φωτογραφίες και video
    • να κάνουν tag τους πελάτες τους καθώς και να χρησιμοποιούν hastags που τους έχουν υποδείξει οι πελάτες τους. Αυτό θα μπορέσετε να διαπιστώσετε διαβάζοντας τα κείμενα που συνοδεύουν τις φωτογραφίες τους.
    • να απαντάνε στα σχόλια των followers τους. Έτσι μπορούμε να διαπιστώσουμε και το βαθμό του engagement που διαθέτουν με το κοινό τους (εάν δεν γνωρίζεται τι είναι το engagment, σας προτείνουμε να διαβάσετε αυτό το άρθρο που εξηγεί τον όρο).
    • να έχουν πραγματικούς followers και όχι ψεύτικους.
  • Το blog τους θα πρέπει:
    • να διαθέτει επαγγελματική εμφάνιση
    • χρησιμοποιεί υψηλής ποιότητας φωτογραφίες και video (εάν διαθέτουν)
    • να έχει ολοκληρωμένα κείμενα και περιγραφές. Το review των ξενοδοχείων να ξεπερνάει τους 400 χαρακτήρες και να μεταφέρει την πλήρη εμπειρία διαμονής στο ξενοδοχείο σας. Ένα σωστό άρθρο σχετικά με το ξενοδοχείο σας θα πρέπει να αναφέρει δραστηρίοτητες και αξιοθέατα της περιοχής ώστε ο αναγνώστης να λαμβάνει μια ολοκληρωμένη εικόνα
    • να έχει απευθείας links στο website του ξενοδοχείου που έχουν κάνει review

Κάποιες πληροφορίες και συμβουλές από την δική μας εμπειρία…

  1. Οι επαγγελματίες bloggers δεν θα ζητήσουν να συνεργαστούν με το ξενοδοχείο σας την υψηλή περίοδο. Κατανοούν και σέβονται. Δεν αναζητούν δωρεάν διακοπές
  2. Να Προτιμάτε να συνεργαζόσαστε αποκλειστικά με travel bloggers και όχι bloggers άλλων τομέων (π.χ. fashion). Ο travel blogger αγαπάει το αντικείμενο του και θα προσπαθήσει να αναδείξει τον προορισμό και την διαμονή σε αντίθεση με κάποιους άλλους που ενδεχομένως να “χρησιμοποιήσουν” το ξενοδοχείο για να προβάλουν άλλα προϊόντα. Θα σας προτείναμε να διαβάσετε το άρθρο μας με τίτλο κράχτες ή πρεσβευτές στα social media στο οποίο αναλύουμε τι είναι καλύτερο για την επιχείρηση σας.
  3. Να ελέγχετε και διασταυρώνετε την ορθότητα των στοιχείων που αναφέρουν οι bloggers στο media kit τους. Για το λόγο αυτό μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διάφορα online εργαλεία όπως το similarweb που θα σας δώσει μια καλη εικόνα σχετικά με το blog του υποψήφιου συνεργάτη σας. Για την μέτρηση των social media επιδόσεων μπορείτε να εμπιστευτείτε μια πληθώρα online εργαλείων όπως το agora pulse, buzzsumo κ.α.

Εάν χρειαστείτε κάποια βοήθεια σχετικά με την επιλογή ή εύρεση συνεργατών travel bloggers ελάτε σε επαφή μαζί μας μέσω της φόρμας επικοινωνίας.

Αυτο που θα θέλαμε να τονίσουμε είναι οτι η συνεργασία με travel bloggers μπορεί να φέρει πάρα πολλά οφέλη για το ξενοδοχείο σας αρκεί η επιλογή αυτών να γίνει με σωστά κριτήρια. Το έργο αυτό απαιτεί εμπειρία και γνώσεις και δεν μπορούν να καλύφθούν μόνο με την χρήση αυτοματοποιημένων προγράμματων αξιολόγησης βασισμένα σε συγκεκριμένες μετρήσεις (καθώς αναφέραμε πιο πάνω πως θα πρέπει να αξιολογηθεί και ο τρόπος γραφής του blogger).

Τα Nea Mesa η παραπάνω υπηρεσία προσφέρεται ως μέρος των συνολικών υπηρεσιών digital marketing που προσφέρουμε στους πελάτες μας.

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις