Αποτέλεσαν το (με διαφορά) πιο κομψό ζευγάρι στην ελληνική πολιτική σκηνή μέχρι σήμερα. Εκείνος ψηλός, αγέρωχος, με μια σχεδόν ασκητική και λακωνική αρρενωπότητα κι εκείνη ο ορισμός της σικάτης γυναίκας. Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής και η Αμαλία Κανελλοπούλου προκαλούσαν τον θαυμασμό σε κάθε δημόσια εμφάνισή τους, παρά το γεγονός ότι ελάχιστα στοιχεία γνωρίζουμε ακόμη και σήμερα για την σχέση τους την οποία προστάτεψαν και οι δύο όσο κανένας άλλος.
Πολλοί είναι σήμερα αυτοί που αποκαλούν τον ηγέτη της «Δεξιάς» ως «Εθνάρχη» και στέκονται με σεβασμό απέναντι στην πολιτική σταδιοδρομία του. Άλλοι βρίσκουν «σκιές» στην πορεία του, υποστηρίζοντας ότι κατά την διάρκεια της διαδρομής του χρησιμοποίησε οτιδήποτε βρήκε διαθέσιμο, παίζοντας σωστά τους όρους του πολιτικού παιχνιδιού.
Και σε αυτό το πλαίσιο εντάσσουν και την σχέση του με την Αμαλία Κανελλοπούλου, χρησιμοποιώντας ως επιχείρημα όλη αυτή την μυστικοπάθεια που συνόδευε το ζευγάρι, αλλά και το γεγονός ότι δεν άφησαν πίσω τους απογόνους, κάτι που για την εποχή υπήρξε μέγα θέμα.
Την αλήθεια, την πραγματική αλήθεια πέρα από τις θεωρίες και τις κακόβουλες φήμες, την ήξεραν μόνο οι δύο τους. Γνωρίστηκαν στις αρχές της δεκαετίας του ’50 και μόλις το 1951 αποφάσισαν να παντρευτούν. Η Αμαλία, το γένος Κανελλοπούλου, γεννημένη το 1929, ήταν η κόρη του Αναστάσιου Κανελλόπουλου, αδερφού του πολιτικού, ευπατρίδη και φιλοσόφου Παναγιώτη Κανελλόπουλου. Μέλος της λεγόμενης κοσμικής Αθήνας (αν και γεννήθηκε στην Πάτρα), διέθετε ομορφιά, λάμψη και γοητεία που την καθιστούσαν μια γυναίκα περιζήτητη, οπότε για τον νεαρό και ανερχόμενο πολιτικό θεωρήθηκε ως «τρόπαιο» και αιτία να τον ζηλέψουν οι αντίπαλοί του.
Έμεινε δίπλα του την εποχή που εκείνος ανέβαινε στην πολιτική σκηνή του τόπου και βρέθηκε να διαχειρίζεται τα υπουργεία που του είχαν ανατεθεί, την αρχηγία της ΕΡΕ, την κόντρα του με το Παλάτι και τον βασιλιά (αλλά κυρίως την βασιλομήτορα Φρειδερίκη), αργότερα την σφοδρή πολιτική αντιπαράθεσή του με τον Παπανδρέου και την Ένωση Κέντρου, ενώ τον ακολούθησε και στο Παρίσι όταν εκείνος έφυγε από την Ελλάδα η οποία ετοιμαζόταν λίγο αργότερα να μπει στον γύψο εξαιτίας της επταετούς Χούντας.
Ακόμη και στην πατρίδα της μόδας και του σικ, στην Γαλλία, η Αμαλία παρέμενε εκτυφλωτική και σαγηνευτική και είχε καταφέρει να επισκιάσει μέχρι και την Τζάκι Κένεντι- Ωνάση, όταν το πρωθυπουργικό ζεύγος της Ελλάδας πραγματοποιούσε επίσημη επίσκεψη στον Λευκό Οίκο των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής!
Ωστόσο εκείνο που θυμάται ο κόσμος και αυτό που έμεινε στην ιστορία για τους δυο τους, πέρα από την κομψότητά τους ήταν ένα περιστατικό που συνέβη κατά την διάρκεια προεκλογικής ομιλίας του Καραμανλή, παραμονές εκλογών. Έχοντας πάρει την θέση του στο μικρόφωνο, απευθύνθηκε στην σύζυγό του η οποία ως συνήθως βρισκόταν λίγο πίσω του. Κανείς δεν άκουσε ή γνωρίζει τι ακριβώς του είπε, αλλά όλοι οι παρευρισκόμενοι έμαθαν τι της απάντησε εκείνος. Χωρίς να αντιληφθεί ότι το μικρόφωνο ήταν ανοιχτό, ο Καραμανλής ξεστόμισε το περίφημο «Σκάσε Αμαλία», που σόκαρε τους πάντες.
Πάντως, το ζευγάρι κατάφερε να ξεπεράσει αυτή την κακοτοπιά, αλλά βέβαια θεωρείται σίγουρο ότι αν κάτι τέτοιο είχε συμβεί σήμερα με τα social media, δεν θα τα είχαν καταφέρει το ίδιο καλά.
Ενώ οι δυο τους βρίσκονταν ακόμη στο Παρίσι, το 1970, πέφτει ως κεραυνός εν αιθρία η είδηση πως η Αμαλία είχε καταθέσει αίτηση διαζυγίου. Στο κείμενο που κατατέθηκε στην Αρχιεπισκοπή Αθηνών ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ζητά: «…χωρισμόν από κοίτης και τραπέζης διότι ορισμένοι λόγοι έκαναν αδύνατη τη συμβίωση του ζεύγους». Το θέμα έφτασε να γίνει πρωτοσέλιδο στον «Οικογενειακό Θησαυρό» και οι οπαδοί του Καραμανλή σοκαρίστηκαν χριστουγεννιάτικα.
Το διαζύγιο βγήκε τελικά μετά από δύο χρόνια και κανείς τους δεν αναφέρθηκε ποτέ ξανά στο ζήτημα. Ο Καραμανλής δεν ρωτήθηκε ποτέ σε καμία συνέντευξή του για αυτόν τον γάμο, ενώ η Αμαλία παντρεύτηκε αργότερα τον μαιευτήρα Επαμεινώνδα Μεγαπάνο και άφησε το δικό της στίγμα ως συγγραφέας με το όνομα Αμαλία Μεγαπάνου, κρατώντας επίσης για τον εαυτό της όλες τις λεπτομέρειες της κοινής ζωής της με τον «Εθνάρχη». Μπορεί να μην ήταν πια η “Πρώτη” αλλά παρέμεινε για πάντα “Κυρία”…