Η χρήση ψηφιακών πλατφορμών άλλαξε σημαντικά κατά τη διάρκεια του 2020. Το lockdown και οι προσπάθειες μετριασμού του COVID-19 ανάγκασαν τους ανθρώπους να βρουν εναλλακτικούς τρόπους κοινωνικοποίησης.
Κάτι που προκάλεσε νέες τάσεις στον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις συνδέονται στα social media με τις αγορές-στόχους τους.
Τις νέες αυτές τάσεις της ψηφιακού μάρκετινγκ στα social media, αποκαλύπτει η ομάδα του tech.co.
1. Οι baby boomers αποκτούν δυναμική στην ψηφιακή αγορά
Για μεγάλο χρονικό διάστημα, οι baby boomers αγνοήθηκαν σε μεγάλο βαθμό στον κόσμο του ψηφιακού μάρκετινγκ, αφού δεν είχαν ιδιαίτερη παρουσία στο διαδίκτυο.
Ωστόσο, με την πάροδο των ετών, μπήκαν στον κόσμο των social media και του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Και τώρα, λόγω της πανδημίας που τους κρατά στο σπίτι, ξοδεύουν περισσότερο χρόνο στο διαδίκτυο από ποτέ.
2. Η άνοδος του TikTok
Το TikTok είναι η νεότερη εφαρμογή social media στο διαδίκτυο από καταιγίδα. Πρωτοεμφανίστηκε το 2016, στην Κίνα (με το όνομα Douyin) και βγήκε στην παγκόσμια αγορά τον Αύγουστο του 2018.
Από τότε, γνώρισε μια εκρηκτική άνοδο στην κορυφή. Με συνολικά δύο δισεκατομμύρια λήψεις και πάνω από ένα δισεκατομμύριο βίντεο να παρακολουθούνται κάθε μέρα.
Εάν ψάχνετε να πάρετε ένα βήμα στο μυαλό της νεότερης γενιάς, απλά δεν μπορείτε να αγνοήσετε αυτήν την εφαρμογή.
Ωστόσο, αφορά και άλλες ηλικίες. Το 60% των χρηστών είναι κάτω των 24 ετών, αλλά αυτό αφήνει ένα τεράστιο 40% των χρηστών που είναι ενήλικες.
Το TikTok έχει καταλάβει την ελκυστικότητα των σύντομων βίντεο. Και σας επιτρέπει να τα μοιραστείτε με άλλες πλατφόρμες όπως το Instagram.
Αυτά μπορεί να είναι κωμικά, εκπαιδευτικά, ή οποιοδήποτε άλλο είδος κατηγορίας.
3. Οι πλατφόρμες social media ενοποιούνται με το ηλεκτρονικό εμπόριο
Το μεγάλο μέρος της διαδικτυακής αγοράς που καταλαμβάνει η Amazon, επιβεβαιώνει την ανοδική “έκρηξη” τους τον τελευταίο χρόνο.
Μελέτη που έγινε στο Ηνωμένο Βασίλειο έδειξε ότι 17,2 εκατομμύρια Βρετανοί σχεδίαζαν να ψωνίζουν στο διαδίκτυο αποκλειστικά και μόνιμα μετά την πανδημία, μετά τα 4,5 δις λιρών που δαπανήθηκαν σε διαδικτυακές πωλήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2020.
Επιπλέον, το 57% των ανθρώπων σε 9 χώρες δηλώνουν ότι στο εξής θα ψωνίζουν πιο συχνά από ποτέ στο διαδίκτυο.
- Το 55% αγόρασαν ένα προϊόν μέσω ενός λογαριασμού social media της εταιρείας.
- Το 87% των αγοραστών ισχυρίζονται ότι τα social media τους βοήθησαν να πάρουν μια απόφαση για μια αγορά.
4. Το περιεχόμενο βίντεο συνεχίζει να κερδίζει έλξη
Δεν είναι μόνο το TikTok που παρακολουθούν οι άνθρωποι. Με την πάροδο του χρόνου, οι άνθρωποι βλέπουν όλο και περισσότερο περιεχόμενο βίντεο.
Όταν λέμε βίντεο, δεν εννοούμε βίντεο του YouTube που συνεχίζονται για μερικά λεπτά. Μιλάμε για βίντεο που διαρκούν για λίγα δευτερόλεπτα.
Για μεγάλο χρονικό διάστημα, το Snapchat είχε ένα χαρακτηριστικό γνωστό ως «ιστορίες», το οποίο υιοθετήθηκε γρήγορα από Instagram, Facebook, Twitter και άλλα.
Οι εταιρείες χρησιμοποιούν αυτά τα σύντομα βίντεο για να αναδείξουν ή να διαφημίσουν τα προϊόντα τους στα social media.
Τα σύντομα βίντεο συγκεντρώνουν αρκετές πληροφορίες, χωρίς να είναι αρκετά μεγάλα για να κουράσουν τον θεατή.
Το 84% των ατόμων σε μια μελέτη δήλωσαν ότι έχουν αγοράσει ένα προϊόν μιας εταιρείας αφού είδαν ένα από τα βίντεο τους στα social media.
5. VR και AR αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αλληλεπιδρούν με το περιεχόμενο
Η εικονική πραγματικότητα (VR) και η επαυξημένη πραγματικότητα (AR) είναι δύο από τις πιο συναρπαστικές εξελίξεις στον τομέα της τεχνολογίας κατά την τελευταία δεκαετία.
Και οι δύο αυτές τεχνολογίες έχουν αρχίσει να εφαρμόζονται τα τελευταία χρόνια στο μάρκετινγκ των social media.
AR και VR είναι πολύ αναπτυσσόμενα πεδία, με νέες και πιο προηγμένες τεχνολογίες, να βγαίνουν συνεχώς.
Μην μπείτε απλά χωρίς να γνωρίζετε ακριβώς τι κάνετε, καθώς αυτές οι τεχνολογίες είναι ακριβές (ειδικά VR) και ενδέχεται να μην ταιριάζουν στη μέθοδο μάρκετινγκ ή στα δημογραφικά σας στοιχεία.
Το Facebook είναι ιδιοκτήτης της πολύ μεγάλης μάρκας VR, του Oculus. Το Oculus δημιουργήθηκε αρχικά ως πλατφόρμα τυχερών παιχνιδιών.
Το Facebook το αγόρασε για 2 δισεκατομμύρια δολάρια, καθώς είδε δυνατότητες στο VR πέρα από μια πλατφόρμα παιχνιδιών.
Η ιδέα τους είναι να το χρησιμοποιήσουν για να προσφέρουν εμπειρίες, όπως εικονικά πάρτι ή περιοδείες σε απομακρυσμένες χώρες.
Αυτό θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για σκοπούς μάρκετινγκ, όπως το να δείξουν από πρώτο χέρι πώς είναι ορισμένα προϊόντα ή εμπειρίες. Ενώ το προϊόν Oculus είναι διαθέσιμο στην αγορά, δεν έχει απογειωθεί πλήρως ως εργαλείο μάρκετινγκ.
6. Αύξηση του ανθρώπινου στοιχείου
Ο καλύτερος τρόπος για να προσελκύσετε τους θαυμαστές και οπαδούς στα social media, είναι να ξεκινήσετε και να συμμετέχετε σε πραγματικές συζητήσεις.
Με τα σχόλια και τις απαντήσεις, οι άνθρωποι μπορούν να αλληλεπιδράσουν στα social media με τις αγαπημένες τους εταιρείες από πρώτο χέρι. Κάτι που δεν μπορούσε να φανταστεί κανείς τη δεκαετία του ’90. Και με αυτήν την εξέλιξη ήρθε η ευκαιρία για κάποιο…παιχνιδιάρικο μπρος-πίσω μεταξύ πελάτη και εταιρείας.
Μάρκες που έχουν μια αυθεντική, ανθρώπινη φωνή στα social media, είναι αυτές που θα κερδίσουν περισσότερο το ενδιαφέρον των χρηστών, το 2021.
Στατιστικά social media ανά πλατφόρμα
Τι πρέπει να κάνει μια επιχείρηση το 2021
Αν δεν έχετε κανένα είδος παρουσίας στα social media, πρέπει να το κάνετε το συντομότερο δυνατό, συνιστά το tech.co.
Προφανώς, υπάρχουν πολλά κανάλια social media. Αναζητήστε πια είναι η πλατφόρμα των κοινωνικών μέσων που ταιριάζει καλύτερα στην επωνυμία σας.
Για παράδειγμα, εάν είστε μια επωνυμία που εστιάζει περισσότερο σε νεανικό κοινό, το TikTok θα ήταν μια καλή κίνηση.
Αν είστε μια πιο σοβαρή μάρκα B2B, τότε το LinkedIn είναι η καλύτερη κίνηση.
Υπάρχει ένα κοινωνικό δίκτυο για όλους, οπότε αφιερώστε χρόνο για να βρείτε το δικό σας.
Ρίξτε μια ματιά στους λογαριασμούς social media των ανταγωνιστών σας. Μην το δείτε ως αντιγραφή, αλλά ως έμπνευση. Για να πάρετε μια ιδέα.