Αναφορικά με το δημοσίευμα του PREVEZANEWS το ΥΠΕΝ δεν διαψεύδει τις εταιρείες των Υδατοδρομίων αλλά αντιθέτως επιβεβαιώνει την άποψη τους. Το Υπουργείο Περιβάλλοντος ανέθεσε στην εταιρία AMBRUS IKE την Μελέτη Πρότυπων Περιβαλλοντικών Δεσμεύσεων (ΠΠΔ) Υδατοδρομίων που θα συντάξει συλλέγοντας στοιχεία από υφιστάμενες μελέτες ΜΠΕ το οποίο είναι κάτι εντελώς διαφορετικό από την απαιτούμενη εμπειρία αδειοδότησης υδατοδρομίου.
Η ανάληψη αδειοδότησης ενός Υδατοδρόμιου είναι μια απολύτως εξειδικευμένη παροχή Υπηρεσίας που αφορά την επιλογή σωστών θαλασσοδιαδρόμων, ασφαλούς σημείου ελλιμενισμού υδροπλάνων, εκπόνηση εγχειριδίων, αποτύπωση χαρτών Γεωγραφικής Υπηρεσίας Στρατού και Υδρογραφικής Υπηρεσίας Πολεμικού Ναυτικού, Τοπογραφικά Διαγράμματα κ.λ.π.
Όλα τα ανωτέρω απαιτούν την ύπαρξη έμπειρου προσωπικού (επαγγελματία πιλότου υδροπλάνων, υπεύθυνου χωροθέτησης υδατοδρομίων, υπεύθυνων εκπόνησης εγχειριδίων υδατοδρομίου, κ.λ.π)
Από την άλλη πλευρά μια συμπερασματική Μελέτη Πρότυπων Περιβαλλοντικών Δεσμεύσεων (ΠΠΔ) απλά αξιοποιεί και ομαδοποιεί τα στοιχεία των εγκεκριμένων Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων το οποίο είναι ένα εντελώς ξεχωριστό αντικείμενο. Δεν μπορεί, δηλαδή, ο μελετητής της Μελέτη Πρότυπων Περιβαλλοντικών Δεσμεύσεων (ΠΠΔ) να επιλέξει την κατεύθυνση που θα έχουν οι θαλασσοδιάδρομοι του Υδατοδρομίου ώστε τα υδροπλάνα να προσθαλασσώνονται με ασφάλεια. Αυτή είναι δουλειά του πιλότου ο οποίος πρέπει να κάνει αυτοψία του θαλάσσιου χώρου του Υδατοδρομίου και να ελέγξει με συγκεκριμένο αεροπορικό τύπο κατά πόσο οι θαλασσοδιάδρομοι είναι ελεύθεροι εμποδίων (όπως λέγεται στην αεροπορική ορολογία) που σημαίνει ότι σε περίπτωση προβλήματος του υδροπλάνου θα έχει προϋπολογισθεί η ικανότητά του για συνέχιση της πτήσης, με τον απαιτούμενο βαθμό ανόδου, χωρίς να κινδυνεύει το υδροπλάνο να συγκρουσθεί με οποιοδήποτε εμπόδιο (βουνά, κτίσματα, κ.λ.π). Επίσης, ο υπεύθυνος χωροθέτησης του Υδατοδρομίου προκειμένου να επιλέξει το σωστό σημείο ελλιμενισμού των υδροπλάνων, θα πρέπει να υπολογίσει τα κατασκευαστικά και επιχειρησιακά χαρακτηριστικά των υδροπλάνων στις διαδικασίες προσέγγισης ώστε με απόλυτη ασφάλεια να προσδένονται για να αποβιβάσουν και να επιβιβάσουν τους επιβάτες. Επιπρόσθετα, ειδική εξειδίκευση απαιτείται για την υπόλοιπη χωροθέτηση ενός Υδατοδρομίου ( ανεμούριο, φανός αεροπορικής δραστηριότητας, εξοπλισμός ασφαλείας, κ.λ.π)
Προφανώς όλα τα ανωτέρω δεν μπορούν να υλοποιηθούν από μια εταιρεία που συντάσσει Μελέτη Πρότυπων Περιβαλλοντικών Δεσμεύσεων (ΠΠΔ).
Επίσης γίνεται αναφορά ότι 5 χρόνια πίσω η διοίκηση του ΔΛΤ Πρέβεζας είχε αναθέσει σε άλλη εταιρεία την αδειοδότηση του υδατοδρομίου και μέχρι σήμερα δεν έχει ούτε καν υποβληθεί τεχνικός φάκελος του Υδατοδρομίου στο αρμόδιο Υπουργείο για να ξεκινήσουν οι έλεγχοι αδειοδότησης.
Κλείνοντας την στοιχειοθέτηση των απόψεών μας θα θέλαμε να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν έχουμε καμία διάθεση αντιπαλότητας με οποιαδήποτε Τοπική Αρχή ή άλλο Φορέα που ενδιαφέρεται για την αδειοδότηση του Υδατοδρομίου Πρέβεζας.
Το μόνο μας μέλημα είναι να χωροθετηθεί και να αδειοδοτηθεί ένα απολύτως ασφαλές Υδατοδρόμιο καθώς η Πρέβεζα βρίσκεται γεωγραφικά σε στρατηγικό σημείο και μπορεί να συνδεθεί με το δίκτυο Υδατοδρομίων του Ιονίου και ευρύτερα.
Με εκτίμηση, Με εκτίμηση,
Για την «Hellenic Seaplanes S.A.» Για τα «Ελληνικά Υδατοδρόμια Ι.Κ.Ε.»
Νικόλας Χαραλάμπους Τάσος Γκόβας
Πρόεδρος & Δ/νων Σύμβουλος Πρόεδρος