Συγκρατημένα αισιόδοξοι εμφανίζονται οι τουριστικοί παράγοντες για την επανεκκίνηση του τουρισμού για το 2021, με την πορεία των εμβολιασμών και την υιοθέτηση ενός κοινού πιστοποιητικού σε επίπεδο Ευρώπης να εκτιμάται ότι θα κρίνουν εν πολλοίς τη φετινή σεζόν.
Ο διευθυντής λειτουργικού της Grecotel Δημήτρης Καλαϊτζιδάκης, μιλώντας σε ραδιοφωνικό σταθμό, τόνισε πως -όπως ανέφερε πρόσφατα και η διευθύνουσα σύμβουλος της Grecotel Μάρι Δασκαλαντωνάκη- είναι πολύ σημαντικό να προχωρήσει η χώρα σε διμερείς συμφωνίες με κράτη για να ανοίξει ουσιαστικά η σεζόν.
«Πολύ σωστά και η κα Μάρι Δασκαλαντωνάκη τόνισε πως εμείς δεν έχουμε πλέον το περιθώριο να περιμένουμε να κυλήσουν τα πράγματα, όπως τα σχεδιάζει “στρατηγικά” η Ευρώπη. Θα πρέπει εμείς σαν τουριστική Ελλάδα να προλάβουμε τις εξελίξεις ξεκινώντας με διμερείς συμφωνίες με τις αγορές προτεραιότητας. Ήδη έχει γίνει η κίνηση από τον κ. Μητσοτάκη με το Ισραήλ και θα πρέπει να προχωρήσουμε τάχιστα με τις υπόλοιπες αγορές, όπως είναι η Αγγλία, η Ρωσία, η Αμερική», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Ενίσχυση αεροπορικών συνδέσεων
Σημείωσε δε πως είναι σημαντικό ότι οι αεροπορικές εταιρείες της χώρας μας, πέραν των μεγάλων tour operators, έχουν φροντίσει να ενισχύσουν τις αεροπορικές συνδέσεις προς την Κρήτη.
«Ευτυχώς έχουμε εμπνευσμένους επιχειρηματίες. Ας είναι καλά η Aegean, ο κ. Βασιλάκης, που μέσα σε όλη αυτή την κρίση, όχι μόνο με την ανανέωση του στόλου των αεροσκαφών, αλλά έβαλε και από το Ηράκλειο κατευθείαν πτήσεις προς πολλές πόλεις σε όλη την Ευρώπη, στα δε Χανιά περισσότερες προς την Σκανδιναβία λόγω των προτιμήσεων. Επίσης και η Sky express με τα έξι αεροπλάνα σίγουρα θα βελτιώσει πολύ τα δεδομένα των κατευθείαν πτήσεων προς την Κρήτη και είναι μία δικλείδα ασφαλείας μέχρι να ξεκαθαρίσει το τοπίο με την αεροπορία», συνέχισε.
Η γερμανική αγορά
Το θετικό, σύμφωνα με τον κ. Καλαϊτζιδάκη, είναι το μήνυμα που προκύπτει από τη διαδικτυακή έκθεση του Βερολίνου, που έστω και υπό αυτές τις συνθήκες παραμένει έκθεση-ορόσημο για τη χρονιά.
«Το 70% των Γερμανών θα ταξιδέψουν και το 37% εξ αυτών θα ταξιδέψει μία και πιθανόν και δεύτερη φορά. Επίσης ένα 25% των Γερμανών είναι διατεθειμένο ξοδέψει περισσότερα χρήματα, ίσως λόγω του εγκλεισμού, ίσως λόγω ότι θέλει να ξεσκάσει. Το 50% από αυτούς που δεν αποφασίζουν να ταξιδέψουν έχουν κάποιες επιφυλάξεις σε σχέση με τον κορωνοϊό. Οι περιορισμοί της Γερμανίας θα επηρεάσουν μόνο ένα 23% των Γερμανών.
Όλες αυτές οι συνθήκες συγκλίνουν ότι ο κόσμος είναι κουρασμένος και μην ξεχνάμε ότι θα τους Ευρωπαίους οι διακοπές είναι βιολογική ανάγκη. Είναι πολύ ευχάριστο ότι η μελέτη δείχνει πως το 34% των Γερμανών θα συνεχίσουν να προτιμούν τα παραλιακά θέρετρα, δηλαδή τα resorts, που τόσα καλά έχουμε στην Κρήτη και ένα 37% θα συνεχίσει να πηγαίνει σε φίλους και συγγενείς. Ο ίδιος ο πρόεδρος της TUI χαρακτηρίζει το 2021 σαν ένα έτος μετάβασης για να πάμε στο 2022 σε πολύ καλύτερα επίπεδα», επεσήμανε, εκτιμώντας ότι το δεύτερο εξάμηνο η κίνηση προς την Κρήτη θα είναι πολύ καλύτερη.