Mε θέμα “Τι λιμάνια έχει ανάγκη η Κεφαλονιά σήμερα και στο μέλλον; Υποδομές, Χρηματοδότηση, Ασφάλεια” , το kefaloniapress διοργανώνει στις 20 Απριλίου στις 18.00μμ δημόσιο live forum με την συμμετοχή του κ. Ευάγγελου Κυριαζόπουλου Γενικού Γραμματέας Λιμένων Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής,
Στο forum έχουν κληθεί οι Δήμαρχοι της Κεφαλονιάς, Αντιπεριφερειάρχες, Επιμελητήριο , εκπρόσωποι Ακτοπλοϊκών Εταιρειών, μελετητές λιμένων, καθηγητές Πανεπιστημίων , εκπρόσωποι του yachting, εκπρόσωποι των αλιέων και άλλοι.
Ο πλήρης κατάλογος των καλεσμένων θα ανακοινωθεί τις επόμενες ώρες.
Οι άξονες της συζήτησης
Μετά τους σεισμούς του 2014 και τις καταστροφές του 2020 από τον ΙΑΝΟ, τα λιμάνια της Κεφαλονιάς έχουν υποστεί σοβαρές ζημιές στις ήδη προβληματικές, ελλιπείς και παμπάλαιες υποδομές τους..
Τα λιμάνια αποτελούν την βασική αρτηρία για την ανάπτυξη και τη διασύνδεση της νησιωτικής Ελλάδας. Από τα λιμάνια γίνεται διακίνηση ανθρώπων , οχημάτων και εμπορευμάτων. Εάν τα ράφια των Super Markets είναι γεμάτα με αγαθά , εάν τα φαρμακεία είναι πλήρως εφοδιασμένα, εάν ασθενείς διακομίζονται, εάν επιβάτες μεταφέρονται για χαρές και λύπες, εάν τουρίστες επισκέπτονται έναν τόπο, ένα νησί , εξαρτάται από τα λιμάνια του. Όπως και από τα αεροδρόμιά του φυσικά.
Η ανάγκη ύπαρξης και λειτουργίας σύγχρονων λιμανιών πως μεταφράζεται το 2021 για το νησί της Κεφαλονιάς; Αρκεί μια προβλήτα, ένας ντόκος και δυο δέστρες για τον ορισμό του λιμένος;
Oπωσδήποτε όχι! Τα σύγχρονα λιμάνια πρέπει να λειτουργούν ως ένα αρμονικό «οικοσύστημα» στο οποίο εμπλέκονται πλοία, επιβάτες, αλιείς, ναυτικοί, λιμενικοί. Ένα σύστημα που πρέπει να λειτουργεί με ασφάλεια, με αποτελεσματικότητα και αναπτυξιακά προς όφελος όλων.
Εδώ και χρόνια γίνονται διαρκώς- και ορθώς γίνονται- τεράστιες επενδύσεις στην κατασκευή νέων οδικών αξόνων της χώρας οι οποίοι βελτιώνουν πολύ και εκσυγχρονίζουν το επίπεδο της μετακίνησης επιβατών και φορτίων. Την ίδια στιγμή συμβάλουν και στην καλύτερη διασύνδεση της χώρας με γειτονικές της. Το ίδιο συμβαίνει και στα αεροδρόμια. Αναρωτιόμαστε όμως. Γιατί οι Ελληνικές Κυβερνήσεις διαχρονικά έδωσαν βάρος στην ανάπτυξη μόνο των οδικών αξόνων και των αεροδρομίων ενώ τα λιμάνια, παρότι είμαστε μια αμιγώς νησιωτική χώρα, παραμένουν ως έχουν εδώ και δεκαετίες και διαρκώς υποβαθμίζονται;
Τα ερωτήματά μας προς τους καλεσμένους μας:
Σήμερα και στο άμεσο μέλλον , τι λιμάνια χρειάζεται η Κεφαλονιά όπως και κάθε νησί , τελικά;
Ποια είναι η στρατηγική ανάπτυξής των λιμανιών και ποιος ο φορέας που την καθορίζει και την υλοποιεί;
Πως θα λειτουργήσουν τα λιμάνια σαν κυψέλες ανάπτυξης για όλους τους εμπλεκόμενους;
Από που μπορούν να αντληθούν πόροι και χρηματοδοτήσεις;
Πως θα διοικηθούν σωστά με γνώμονα την ανάπτυξη τους και την ανάπτυξη των νησιών και όχι σαν πάρεργο ενός ΔΣ που δεν έχει και καμία ουσιαστική λογοδοσία τελικά;
Πως συγκρίνονται τα λιμάνια μας με άλλα αντίστοιχα Ευρωπαϊκά λιμάνια;
Είναι τελικά μόνο θέμα υποδομών ή και θέμα διαχείρισης λειτουργίας;
Ποιο είναι το επίπεδο συνεργασίας εξειδικευμένων ακαδημαϊκών τμημάτων με τους φορείς διαχείρισης των λιμανιών;