Βοηθώντας την εμπειρία των επισκεπτών, μετριάζοντας τις επιπτώσεις του υπερτουρισμού και οδηγώντας σε πιο βιώσιμη διαχείριση, οι έξυπνες πόλεις είναι ο δρόμος προς τα εμπρός στα ταξίδια μετά την πανδημία.
Στενά ευθυγραμμισμένες με την τεχνολογία του Διαδικτύου των Πραγμάτων (IoT), οι έξυπνες πόλεις βελτιώνουν την παροχή και την ανάπτυξη αστικών υπηρεσιών μέσω της τεχνολογίας.
Η συμμετοχή των έξυπνων τεχνολογιών φέρνει μαζί της μια σειρά από οφέλη τόσο για προορισμούς όσο και για αξιοθέατα. Οι τρεις βασικοί τομείς που μπορεί να επηρεάσει είναι: ο εμπλουτισμός της τουριστικής εμπειρίας (έξυπνες εφαρμογές και IoT με εξατομικευμένο περιβάλλον), ο βελτιωμένος σχεδιασμός και διαχείριση χωρητικότητας (τεχνολογία μεγάλων δεδομένων και έξυπνων φάρων) και η διαχείριση και υποδομή (ανάλυση μεταφορών και βελτιστοποίηση ταξιδιών).
Το 78% των ερωτηθέντων από τη δημοσκόπηση της GlobalData αναμένουν ότι η τεχνολογία θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο θα κάνουν τη δουλειά τους τα επόμενα τρία χρόνια. Επιπλέον, θα επηρεάσει τώρα και τον τρόπο με τον οποίο τα άτομα ταξιδεύουν και επηρεάζουν τις εμπειρίες τους σε έναν προορισμό ή αξιοθέατο.
Τα ψηφιακά «διαβατήρια εμβολίων» συνεχίζουν να δημιουργούν πρωτοσέλιδα παγκοσμίως και αποσκοπούν στη διασφάλιση της ασφαλούς ανάκτησης των διεθνών ταξιδιών μετά την πανδημία. Αυτή η έννοια ανοίγει το δρόμο για μια στενότερη σχέση μεταξύ τεχνολογίας και ταξιδιών στο εγγύς μέλλον, και οι έξυπνες πόλεις θα ενισχύσουν σίγουρα αυτόν τον δεσμό.
Ο Covid-19 έχει φέρει περισσότερες ευκαιρίες για έξυπνες πόλεις
Οι έξυπνες πόλεις έχουν αναφερθεί συχνά στο παρελθόν, αλλά η πραγματικότητα είναι ότι υπάρχουν μόνο λίγοι προορισμοί που εργάζονται ενεργά προς αυτήν την κατεύθυνση. Πολλοί Οργανισμοί Διαχείρισης Προορισμών (DMOs) έχουν μείνει πίσω, αλλά με τις επιχειρήσεις να επικεντρώνονται πλέον σε μεγάλο βαθμό στην ενσωμάτωση της τεχνολογίας για τη βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών και της διαχείρισης μετά την πανδημία, υπάρχουν σαφώς περισσότερες ευκαιρίες.
Οι ταξιδιωτικές εταιρείες σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού του τουρισμού έχουν ήδη κάνει σαρωτικές αλλαγές, προσαρμόζοντας στις προτιμήσεις των καταναλωτών ανέπαφη τεχνολογία.
Το 49% των ερωτηθέντων στη δημοσκόπηση της GlobalData (Aug-Nov 2020) δήλωσαν ότι επενδύουν σε τεχνολογίες χωρίς επαφή για να καθησυχάσουν τους πελάτες κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Δεν είναι πλέον ασυνήθιστο για τους παρόχους καταλυμάτων και τις αεροπορικές εταιρείες να προσφέρουν στα άτομα την ευκαιρία να κάνουν check-in ψηφιακά, να ελέγξουν πτυχές του ταξιδιού και της εμπειρίας τους μέσω της έξυπνης αφοσίωσης εφαρμογών.
Η ανάπτυξη αυτών των υπηρεσιών σε ταξιδιωτικές εταιρείες, δίνει μεγαλύτερη μόχλευση στους DMOs για χρήση στη μελλοντική διαχείριση.
Με τις επιχειρήσεις να προσαρμόζονται στις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών μετά την πανδημία, αυτό προσφέρει περαιτέρω ευκαιρίες στους ΜΚΟ να συνεργαστούν με τους τοπικούς ενδιαφερόμενους φορείς για να επανεφεύρουν και να ανοικοδομήσουν πιο υπεύθυνες και αποτελεσματικές τουριστικές στρατηγικές μετά την πανδημία.