Το χθεσινό μούδιασμα των καταστημάτων εστίασης διαδέχτηκε η σημερινή ψυχραιμία. Περάσαμε από καταστήματα εστίασης και συνομιλήσαμε με ιδιοκτήτες για τις εκτιμήσεις τους από το πρώτο 24ωρο επαναλειτουργίας των επιχειρήσεών τους.
Το πρώτο πρωινό της επανεκκίνησης της εστίασης, χθες Νέα Δευτέρα, δεν ήταν το αναμενόμενο και σε τίποτε δεν έμοιαζε με τις εικόνες από στέκια των Αθηνών ή της Θεσσαλονίκης. Βεβαίως τα πρωινά η εστίαση του εμπορικού κέντρου του Αργοστολίου δουλεύει με τους καφέδες και τα αναψυκτικά των πολιτών που κατεβαίνουν από τα χωριά για τις δουλειές τους : ψώνια, τράπεζες, φαρμακεία… Χθες όπως και σήμερα είναι αργία.
Το βράδυ όμως οι οργανωμένες επιχειρήσεις πήραν το αίμα τους πίσω. Τα μαγαζιά που προσφέρουν ποτά είχαν κλείσει όλα τα τραπέζια τους από μέρες πριν . Ο άξονας Λιθόστρωτο- Πλατεία δούλεψε πολύ καλά το βράδυ της Δευτέρας , δεκάδες φορές καλύτερα από την παραλία όπου ο δυνατός αέρας δεν επέτρεψε την πλήρη αξιοποίηση των εξωτερικών χώρων.
Η Πλατεία δούλεψε καλά, αλλά το «κόκκινο» κτύπησε στον πεζόδρομο της Π. Βαλλιάνου και στον πεζόδρομο των Ριζοσπαστών και όχι , δεν είναι τυχαίο , είναι αποτέλεσμα οργάνωσης και καλής προετοιμασίας αυτών των επιχειρήσεων με τους πελάτες τους.
Συμπέρασμα: Η εστίαση από δω και πέρα και για όσο κρατάνε τα μέτρα θα δουλέψει με νέα δεδομένα. Ο πελάτης θα κλείνει ραντεβού.15 μήνες κάνει τα πάντα από το κινητό και τον υπολογιστή του και θα συνεχίσει να το κάνει. Κανείς «σοβαρός» πελάτης δεν θα ξεκινάει από το σπίτι του χύμα στο κύμα χωρίς κλεισμένο τραπέζι αφού τα τραπέζια και οι θέσεις είναι περιορισμένα.
Οι επιχειρηματίες της εστίασης θα πρέπει να αναπτύξουν νέες σχέσεις επικοινωνίας με τους πελάτες τους με έξυπνες κρατήσεις. Όσο και να σας φαίνεται περίεργο , ο Αργοστολιώτης πελάτης κλείνει ήδη τραπέζι για το στέκι του ή για το όποιο μαγαζί επιλέξει.
Η επόμενη ημέρα της πανδημίας θα βρει ανοικτά και «όρθια» εκείνα τα καταστήματα εστίασης που ήδη έχουν αναπτύξει νέα συστήματα προσέλκυσης πελατών , κρατήσεων , ασφάλειας, και σχέσης ποιότητας – τιμής.
Μη τα βάζετε με τους πελάτες πως δεν βγαίνουν, δεν ξοδεύουν, δεν έχουν λεφτά. Αυτοί που έχουν λεφτά βγαίνουν , όσοι δεν έχουν κάθονται σπίτι τους. Και όσοι βγαίνουν ξοδεύουν, αν αυτό που τους προσφέρεται σέβεται την τσέπη τους.
Καλή επανεκκίνηση!
Ε.Χ.