Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.
Διονύσης Θανάσουλας
Ενώ την ίδια ώρα έχει ξεσπάσει κατακραυγή εναντίον της Βάνας Μπάρμπα για τα σχόλιά της υπέρ του ηθοποιού – Ανατριχίλα προκαλούν οι καταγγελίες των γυναικών για τις σεξουαλικές επιθέσεις του αλλά και τον τρόπο που εκφραζόταν
Η ρήση του Αμερικανού κωμικού Μπίλι Κρίσταλ ότι «οι γυναίκες χρειάζονται πάντα ένα λόγο για να κάνουν σεξ, ενώ οι άντρες χρειάζονται απλά ένα μέρος» ταιριάζει γάντι στον Πέτρο Φιλιππίδη, ειδικά μετά τα αποκαλυπτήρια των πεπραγμένων του και το βαρύ κατηγορητήριο που αντιμετωπίζει.
Με όλα όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας ο γνωστός ηθοποιός-σκηνοθέτης το μόνο που χρειαζόταν για να εκδηλώσει τις άρρωστες ορέξεις του ήταν ένα μέρος, όπως το καμαρίνι του ή το αυτοκίνητό του. Οι καταγγελίες τριών γυναικών για το πώς εκδήλωσε πάνω τους τις άρρωστες ορέξεις του το 2008, το 2010 και το 2014 και η έρευνα που διενήργησε ο εισαγγελέας Κώστας Σπυρόπουλος τον έχρισαν κατηγορούμενο με τη βούλα.
Ο άνθρωπος που έλεγε ότι το θέμα του θα κλείσει χωρίς να έχει συνέπειες αντιμετωπίζει πλέον κακουργηματικές κατηγορίες για βιασμό και απόπειρες βιασμού κατά συρροή. Υπέρ του από τους 54 μάρτυρες υπεράσπισης που διατεινόταν ότι είχε κατέθεσαν τελικά μόλις επτά, ένας εκ των οποίων ήταν η σύζυγός του Ελπίδα.
Μετά την απαγγελία των κακουργηματικών κατηγοριών η ηθοποιός Αννα Παντζέλη έκανε μια ανάρτηση με νόημα για την υπόθεσή του: «Να δω τώρα με τέτοια βαριά δικογραφία που διώκεται για έναν βιασμό και δύο απόπειρες βιασμού εις βάρος συναδέλφων του, ποιοι άραγε θα πάνε μάρτυρες υπεράσπισης του, που τρεις μήνες τώρα διαρρέει πως έχει πολλούς….. {βιαστής} και ποιος άραγε θα πάει να καταθέσει “ήμουν κι εγώ εκεί και δεν την βίασε…” #MeToo για όλους εκείνους που επειδή έχουν εξουσία νομίζουν πως μπορούν να μην σέβονται τον εργαζόμενο, τη γυναίκα και γενικά την αξιοπρέπεια κάθε μη ισχυρού ανθρώπου».
Τις επόμενες εβδομάδες ο ανακριτής που θα αναλάβει την υπόθεση θα καλέσει αρχικά τις καταγγέλλουσες, ακολούθως τους μάρτυρες και τέλος τον κατηγορούμενο ηθοποιό-σκηνοθέτη σε απολογία. Κατόπιν, από κοινού με τον εισαγγελέα θα αποφασίσουν αν θα προφυλακιστεί ή αν θα αφεθεί ελεύθερος με περιοριστικούς όρους ο άνθρωπος που έστειλε εξώδικο στα ΜΜΕ απαγορεύοντας την αναφορά του ονόματός του όταν ακόμη αυτό δεν είχε καν ακουστεί.
Και έπειτα ήρθαν οι πρώτες καταγγελίες της Αννας-Μαρίας Παπαχαραλάμπους, της Λένας Δροσάκη και της Πηνελόπης Αναστασοπούλου που άνοιξαν τον ασκό του Αιόλου για τον πάλαι ποτέ «Λάκη τον Γλυκούλη», που μόνο γλυκούλης δεν ήταν.
Το καμαρίνι του τρόμου
Η πιο σοβαρή κατηγορία, αυτή του βιασμού, αφορά περίπτωση ηθοποιού η οποία πήγε για ραντεβού στο καμαρίνι του Φιλιππίδη προκειμένου να συζητήσουν ενδεχόμενη συνεργασία τους. Τα στοιχεία της δεν έχουν δημοσιοποιηθεί, ούτε και η κατάθεσή της για τα όσα φέρεται να βίωσε κατά τη διάρκεια της υποτιθέμενης επαγγελματικής της συνάντησης με τον ηθοποιό.
Η καταγγελία της για απόπειρα βιασμού αναβαθμίστηκε από τον εισαγγελικό λειτουργό, ο οποίος μετά την κατάθεσή της έκρινε ότι πρόκειται για τετελεσμένη πράξη του συγκεκριμένου αδικήματος από τον Πέτρο Φιλιππίδη.
Δύο χρόνια μετά, τον Φεβρουάριο του 2010, μια νεαρή ηθοποιός που επίσης έψαχνε δουλειά καλείται να συναντήσει τον Πέτρο Φιλιππίδη στο Θέατρο Μουσούρη, όπου πρωταγωνιστεί στο έργο «Ο Μπακαλόγατος».
Την είχαν ενημερώσει ότι είχε διαβάσει το βιογραφικό της και όταν πήγε να τον συναντήσει μετά το τέλος της παράστασης της είπε ότι έψαχνε την αντικαταστάτρια μιας ηθοποιού στο συγκεκριμένο έργο. Η πρώτη συνάντηση έφερε τη δεύτερη, ο Φιλιππίδης άρχισε να γίνεται πιο διαχυτικός μαζί της, μέχρι που ήρθε η μέρα που βίωσε τον εφιάλτη της. Ο σταρ την κάλεσε στο καμαρίνι του και όταν η νεαρή κοπέλα μπήκε, αντίκρισε τον πρωταγωνιστή μόνο με το εσώρουχό του.
«Ημουν παγωμένη, είχα αρχίσει να μην αισθάνομαι καλά, αλλά ντρεπόμουν να φύγω. Μου έδειξε κάτι φωτογραφίες που βρίσκονταν πάνω στο μπουντουάρ του και με το χέρι του μου έπιασε τον πισινό και με κάθισε στα πόδια του χαϊδεύοντάς με. Σηκώθηκα αμέσως και πήγα προς τον καναπέ προσποιούμενη ότι χτυπάει η δόνηση του κινητού μου. Εκανα ψέματα ότι μιλάω με τη μητέρα μου και ότι έπρεπε να φύγω ξαφνικά. Δεν πτοήθηκε καθόλου, σαν να μην είχε συμβεί αυτό το τηλεφώνημα. Απλωσε πάνω μου τα χέρια του και με στρίμωξε στη γωνία. Μου όρμησε, με φιλούσε στον λαιμό και ήθελε να φτάσει στα χείλη μου. Προσπαθώντας να ξεφύγω του έλεγα “σας παρακαλώ, σταματήστε, δεν θέλω να το κάνουμε αυτό, δεν αισθάνομαι καλά, αφήστε με, με πονάτε” και μου έλεγε “είσαι πολύ όμορφη, τι μ… είσαι εσύ, σε θέλω, θα σε γ…, δεν θα μου ξεφύγεις, θα δεις, θα περάσουμε ωραία…».
Η άτυχη κοπέλα, σύμφωνα με την καταγγελία της, αντιστάθηκε σθεναρά και προσπάθησε να αποτρέψει τον βιασμό της με κάθε ικμάδα δύναμης που διέθετε, αλλά ο Φιλιππίδης ήταν απτόητος και εκμεταλλευόμενος τη σωματική του υπεροχή προσπάθησε να ικανοποιήσει τις ορέξεις του: «Τον έσπρωχνα με τα χέρια μου, αλλά δεν είχα τη δύναμη να τον κερδίσω. Θυμάμαι ότι ήταν βαρύς, σκληρόπετσος και ιδρωμένος. Eδινα μια άνιση μάχη, όμως δεν σταμάτησα ούτε στιγμή να κουνιέμαι παλεύοντας να σωθώ, ενώ εκείνος ασελγούσε με τη γλώσσα και τα χέρια του στον λαιμό, στο πρόσωπο και το κορμί μου και ετοιμαζόταν να προχωρήσει ανοίγοντας τα πόδια μου».
«Με πίεζε στα χέρια, με είχε εγκλωβίσει στη γωνία του καναπέ και ωστόσο είχε κατεβάσει το παντελόνι του και είχε βγάλει έξω τα γεννητικά του όργανα. Μου έλεγε ότι ήθελε να του γλείψω και να του χαϊδέψω το πέος του κι εγώ φώναζα ότι θέλω να σταματήσω», συνεχίζει η κοπέλα.
Επιστρατεύοντας όση δύναμη της είχε απομείνει κατάφερε να τον απωθήσει και να ελευθερωθεί. Eτρεξε στην πόρτα, αλλά ήταν κλειδωμένη. Ο εφιάλτης έδειχνε να μην έχει τέλος και εκείνη άρχισε να ουρλιάζει. Τότε ο Φιλιππίδης τής είπε ειρωνικά: «Μη φωνάζεις τσάμπα, δεν είναι κανείς στο θέατρο». Κατόπιν η νεαρή κοπέλα πήρε το παλτό και την τσάντα της και άρχισε να χτυπάει την πόρτα σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά από την καταγγελία της. Ο Φιλιππίδης πήγε κοντά της και με αυστηρό ύφος την απείλησε ότι θα την καταστρέψει. «Αν βγεις από αυτή την πόρτα, δεν υπάρχει επιστροφή! Να ξέρεις ότι όσο εύκολα μπορώ να φτιάξω την καριέρα κάποιου, τόσο πιο εύκολα μπορώ και να την γκρεμίσω! Θα σε καταστρέψω! Θα με βρεις μπροστά σου».
Επίθεση μέσα στο αυτοκίνητό του
Οπερ και εγένετο σύμφωνα με τα όσα αποκαλύφθηκαν μέσω της καταγγελίας της αφού τελικά κατάφερε να φύγει από το θέατρο: «Με έπαιρνε συνέχεια από απόκρυψη ή από διαφορετικά νούμερα και μου έλεγε βρωμόλογα, μου έλεγε τι ήθελε να του λέω και εκείνος παράλληλα αυνανιζόταν, όπως μου έλεγε. Μου έλεγε: “Μην τολμήσεις να το κλείσεις, ξέρω πού μένεις, θα με βρεις μπροστά σου, θα κάνεις ό,τι σου λέω”. Μου μίλαγε χυδαία και βρώμικα! Ζήταγε να βρεθούμε και του έλεγα ξανά και ξανά ότι αυτό αποκλείεται και τον ικέτευα να μη με ξαναπάρει. Πάθαινα κρίσεις πανικού και με πονούσε συνέχεια η κοιλιά μου. Φοβόμουν να βγω έξω μόνη μου… Eτρεμα κάθε φορά που χτυπούσε το κινητό μου ότι θα είναι πάλι αυτός και θα πρέπει να το σηκώσω. Λόγω των απειλών του ένιωθα ότι δεν είχα άλλη επιλογή. Hμουν σε πανικό». Oπως επισήμανε η ηθοποιός, ο Φιλιππίδης φέρεται να ήταν αυτός που μεσολάβησε ώστε να απορριφθεί έναν χρόνο μετά σε οντισιόν που έκανε για να συμμετάσχει σε μεγάλη τηλεοπτική παραγωγή.
Η τρίτη καταγγελία κατά του Πέτρου Φιλιππίδη, η οποία όμως δεν είχε κατατεθεί στο ΣΕΗ αλλά δημοσιοποιήθηκε μέσω γνωστής ιστοσελίδας, αφορά γνωστή ηθοποιό με τα αρχικά Α.Γ.
Σύμφωνα με αυτήν, έλαβε χώρα τον Αύγουστο του 2014 στην Αθήνα, όταν συναντήθηκε αρχικά σε ένα καφέ με τον Πέτρο Φιλιππίδη για να συζητήσουν επικείμενη συνεργασία τους.
Το δικό της δράμα άρχισε όταν ο διάσημος ηθοποιός προσφέρθηκε να τη γυρίσει σπίτι της με το αυτοκίνητό του, ένα SUV στο οποίο η νεαρή κοπέλα μπήκε ανυποψίαστη για τη φρίκη που θα βίωνε. Αντί να την πάει σπίτι της, χώνεται στα στενάκια του Ψυχικού, παρκάρει κάποια στιγμή σε ένα ερημικό δρομάκι και αμέσως, σύμφωνα με όσα κατήγγειλε η ηθοποιός, αρχίζει να τη θωπεύει. Το απόσπασμα που ακολουθεί από τη δημοσιοποίησή της είναι χαρακτηριστικά ανατριχιαστικό:
«Του άρπαξα τα χέρια και του είπα να σταματήσει. «Κόφ’ το! Θα σε βγάλω στα κανάλια». Γέλαγε και χαϊδευόταν! “Τα @@ θα μου κλάσουν τα κανάλια!’’ είπε.
Τον έβλεπα να ξεφεύγει. Ανοιξε το παντελόνι και άρχισε να αυνανίζεται.
Είχε ιδρώσει και ήταν απαίσιος!
Του φώναζα να ανοίξει τις πόρτες. Με έπιασε από το σβέρκο και με τράβηξε πάνω του. Ο σιχαμένος!
Δεν ξέρω… ίσως θα έπρεπε να τον δαγκώσω με λύσσα και να του κάνω ζημιά. Ούτε αυτό όμως άντεχα να κάνω εκείνη τη στιγμή.
Εκανα πως παθαίνω κρίση. Χτυπιόμουν! Χέρια… πόδια… γόνατα… αγκώνες… Υστερία. Σοκ. Κρίση!
Στην αρχή του άρεσε. Εβαζε περισσότερη δύναμη και πόθο. “Πάρ’ τον! Πάρ’ τον στο στόμα”, μου έλεγε σχεδόν αυτιστικά. Μετά από λίγα λεπτά και αφού είχε δίπλα του ένα αγρίμι, άνοιξε την πόρτα και με πέταξε έξω από το αυτοκίνητο. Eπεσα με τα γόνατα. “Άντε γαμ…υ!.. που θες και ρόλο!”».
Οταν ο Οσκαρ Γουάιλντ έγραφε ότι «Ολα σε αυτό τον κόσμο έχουν να κάνουν με το σεξ, εκτός από το σεξ. Το σεξ έχει να κάνει με την εξουσία» μάλλον δεν φανταζόταν ότι η συγκεκριμένη φράση του θα ηχούσε τόσο επίκαιρη στην Ελλάδα του 2021, ειδικά για τον Πέτρο Φιλιππίδη τις τελευταίες ημέρες.
Βάνα Μπάρμπα: Γενική κατακραυγή εναντίον της για «ξέπλυμα» του Πέτρου Φιλιππίδη
Ως το μεγαλύτερο «φάουλ» της καριέρας της χαρακτηρίζεται από την συντριπτική πλειοψηφία του κοινού αλλά και των συναδέλφων της η επιλογή της Βάνας Μπάρμπα να λάβει σαφέσταση θέση υπέρ του συναδέλφου της Πέτρου Φιλιππίδη, ο οποίος κατηγορείται για έναν βιασμό και δύο απόπειρες βιασμού, χρησιμοποιώντας μάλιστα ως ικανή απόδειξη της αθωότητάς του το… ταλέντο του!
Το γεγονός ότι θέλησε να δημοσιοποιήσει την προσωπική της ετυμηγορία, αγνοώντας επί της ουσίας το έργο της δικαιοσύνης αλλά και διαψεύδοντας τις καταγγελίες γυναικών συναδέλφων της, έχει κάνει έξαλλους ακόμη και πολλούς θαυμαστές της οι οποίοι τής επιτίθενται σκληρά μέσα από σχόλιά τους στα social media.
Από την αρχή του ξεσπάσματος του σκανδάλου του ελληνικού #MeToo η ηθοποιός είχε κρατήσει επιεική στάση απέναντι στους κατηγορούμενους καλλιτέχνες δηλώνοντας, μεταξύ άλλων: «Το αρνητικό της κατάστασης είναι ότι λοιδορούνται άνθρωποι μέσα στο χώρο που δεν ξέρουμε κατά πόσο φταίνε. Με ενοχλεί ότι μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχει γίνει ένα μεγάλο τηλεδικαστήριο από τον κόσμο και ίσως αύριο να είμαστε και εμείς θύματα». Λίγες ημέρες αργότερα, κι έπειτα από μια σειρά αρνητικών σχολίων που εισέπραξε, θα σπεύσει να διευκρυνίσει: «Παρέλειψα να πω στα θύματα ότι είμαστεόλοι μαζί τους καταρχάς. Και δεύτερον να παροτρύνουμε κι άλλους να μιλήσουν». Μέχρι εκεί όλα καλά.
Ωστόσο η πρόσφατη, αγανακτησμένη, δημόσια κορώνα της «Κάτω τα χέρια από τον Φιλιππίδη… αρκετά πια» και η ακόμη χειρότερη επεξηγηματική δήλωσή της πως «τόσο ταλαντούχοι άνθρωποι δεν είναι δυνατόν να τελέσουν αδικήματα όπως ο βιασμός», ξεσήκωσαν, δικαίως, θύελλα αντιδράσεων εναντίον της με ανθιρώπους κάθε ηλικίας και φύλου να την εγκαλούν, με αγανάκτηση οι περισσότεροι, για τις απόψεις της.
Οι περισσότεροι, ακόμη και άνθρωποι που την γνωρίζουν, δυσκολεύονται να κατανοήσουν πως μία γυναίκα και μητέρα μιας κόρης – «Στην κόρη σας τί θα λέγατε εάν της την έπεφτε; Κάτσε έχει σπουδαίο ταλεντο;Έλεος!» διερωτάται κάποιος μέσα από ένα σχόλια – είναι δυνατόν να υπερασπίζεται με τόσο πάθος άτομα που κατηγορούνται για κακουργήγματα και να μην στέκεται στο πλευρό γυναικών συναδέλφων της που βρήκαν το θάρρος να τον καταγγείλουν. Αναμενόμενη η έκπληξη καθώς στα μάτια των περισσότερων η πληθωρική Βάνα Μπάρμπα ήταν πάντα εκείνη που δεν σήκωνε μύγα στο σπαθί της, δεν μάσαγε τα λόγια της και τολμούσε να υψώσει το ανάστημά της όταν θεωρούσε πως βρισκόταν απέναντι σε μια κατάσταση παραβατική ή άδικη.
Δεν γνωρίζουμε ποια θα είναι η στάση της ηθοποιού από δω και πέρα μετά τις έντονες επιθέσεις που δέχτηκε. Το μόνο σίγουρο είναι ότι αν διαβάσει με προσοχή όλα όσα της γράφουν στα σχόλια οι χρήστες των social media, θα ανακαλύψει ανάμεσά τους πολλές και μεγάλες αλήθειες οι οποίες συνοψίζονται σε μια σύντομη αλλά ιδιαίτερα εύστοχη φράση: «Οι βιαστές είναι βιαστές…. Δεν μας ενδιαφέρει το βιογραφικό τους…»