ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ – ΙΘΑΚΗΣ (ΕΛΜΕ-ΚΙ)
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Για την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής
Η κυβέρνηση αφού και μετά το νέο (για τρίτη φορά φέτος), άνοιγμα των σχολείων δεν πήρε κανένα ουσιαστικό μέτρο προστασίας εκπαιδευτικών και μαθητών απέναντι στην εξάπλωση του ιού στα σχολεία, προχωρεί τώρα ακάθεκτη στην εφαρμογή σκληρών αντιεκπαιδευτικών μέτρων και συγκεκριμένα της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στα Πανεπιστήμια, υποθηκεύοντας το μέλλον χιλιάδων μαθητών.
Συγκεκριμένα αφού έκανε λάστιχο τα υγειονομικά πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ (χαρακτηρίζονται πλέον συρροή τα 4 κρούσματα και πάνω από 3 που ήταν πριν και με την «σύσταση» ότι ο εντοπισμός τους «δεν πρέπει να οδηγεί αυτόματα και με ευκολία στην αναστολή της λειτουργίας όλης της σχολικής μονάδας»!), αφού ακόμα κι αυτά τα πολυδιαφημισμένα δωρεάν self tests τα μείωσε από δύο σε ένα τη βδομάδα αλλά και τις ημέρες καραντίνας στις 10 (από 14 που ήταν πριν), τώρα, χωρίς να υπολογίζει ούτε καν τις ιδιαίτερες συνθήκες της φετινής χρονιάς, προσπαθεί να εφαρμόσει την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής στα Πανεπιστήμια που ψήφισε το Γενάρη του 2021 κόντρα στην ομόθυμη διαφωνία εκπαιδευτικών, μαθητών και γονιών, πετώντας ουσιαστικά εκτός τριτοβάθμιας εκπαίδευσης πάνω από 20.000 μαθητές!
Δεν υπολογίζει ότι οι συνθήκες που καλούνται αυτοί οι μαθητές της φετινής τρίτης λυκείου να δώσουν εξετάσεις, είναι οι χειρότερες δυνατές σε γνωστικό και ψυχολογικό επίπεδο. Πολλά λύκεια σε όλη την χώρα έχουν κάνει μάθημα με πλήρη σύνθεση και δια ζώσης ελάχιστες εβδομάδες και αυτό μόνο στην περίπτωση που δεν υπήρχε κρούσμα σε κάποιο τμήμα.
Η κυβέρνηση αντί να διευκολύνει και να στηρίξει τους μαθητές της τρίτης Λυκείου, υψώνει νέους φραγμούς. Με μία ματιά στο μέσο όρο που γράφουν οι μαθητές σε κάθε κατεύθυνση και έναν απλό πολλαπλασιασμό με το 80% για κάθε τμήμα, μπορεί εύκολα να καταλάβει κανένας γιατί πάνω από 20.000 μαθητές θα μείνουν εκτός τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπως φαίνεται στον παρακάτω πίνακα.
Επιστημονικά πεδία | 1ο πεδίο | 2ο πεδίο | 3ο πεδίο | 4ο πεδίο |
Μ.Ο | 11,11 | 11,4 | 11,63 | 9,82 |
80% του Μ.Ο. | 8,88 | 9,12 | 9,30 | 7,56 |
Μαθητές που θα αποκλειστούν με βάση τις περσινές επιδόσεις με βάση το 80% | 7.700 | 4,650 | 3,400 | 8,750 |
Στην πραγματικότητα οι απώλειες θα είναι ακόμα μεγαλύτερες αφού μόνο 188 σχολές έχουν επιλέξει την ελάχιστη βάση εισαγωγής (80%). Σε μερικές ειδικές κατηγορίες μαθητών όπως τα νυχτερινά λύκεια είναι πλέον απαγορευτική η είσοδος στο πανεπιστήμιο.
Δε δικαιούται η κυβέρνηση και τα διάφορα παπαγαλάκια της, να κουνούν το δάχτυλο σε μαθητές και εκπαιδευτικούς για τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών εξετάσεων. Αλήθεια ποιος πρέπει να απολογηθεί για το γεγονός ότι οι Πανελλαδικές εξετάσεις είναι μια ακριβοπληρωμένη άκρως ανταγωνιστική δοκιμασία που απομακρύνεται όλο και περισσότερο από την εκπαιδευτική διαδικασία του Λυκείου. Ποιος ευθύνεται, αν όχι οι διαχρονικές πολιτικές απαξίωσης του Λυκείου, για το γεγονός ότι τα ποσοστά αποτυχίας των μαθητών σε κάποια μαθήματα όπως τα Μαθηματικά, τα Αρχαία Ελληνικά, τη Φυσική, τη Χημεία προσεγγίζουν το 40%. Αλήθεια δεν γνωρίζουν ότι σε πολλά μαθήματα τα θέματα των Πανελλαδικών δεν έχουν καμία σχέση με το ασκησιολόγιο του σχολικού βιβλίου, πολλές φορές ακόμα και με τη διδακτέα ύλη, όπως καταγγέλλουν κάθε χρόνο επιστημονικές ενώσεις; Είναι ή δεν είναι κοινό μυστικό ότι σε αρκετά μαθήματα αν ο μαθητής μείνει στο σχολικό βιβλίο δεν γράφει πάνω από 12;
Τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας, τα επαγγελματικά δικαιώματα των εκπαιδευτικών βρίσκονται στην απέναντι όχθη από τις επιλογές της κυβέρνησης. Ο ρόλος του σχολείου θα έπρεπε να είναι η ολόπλευρη διαπαιδαγώγηση και η ανάπτυξη της προσωπικότητας του κάθε μαθητή, ο εξοπλισμός του με τις απαραίτητες γνώσεις ώστε να μπορεί να εξηγεί τη φυσική και κοινωνική πραγματικότητα. Το αν θα συνεχίσει τις σπουδές του ή όχι και σε ποια κατεύθυνση ένα νέος άνθρωπος δεν μπορεί να εξαρτάται από την «τσέπη» της οικογένειάς του. Αυτό το σχολείο είναι σε πλήρη αντίθεση τόσο στο περιεχόμενο όσο και στη δομή του με τους σχεδιασμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των ελληνικών κυβερνήσεων την τελευταία εικοσιπενταετία. Στο σχολείο αυτό χτίζει και η σημερινή κυβέρνησης της Ν.Δ. όπως και η προηγούμενη του ΣΥΡΙΖΑ με το Λύκειο – εξεταστικό κέντρο του Γαβρόγλου.
Δυναμώνουμε τον αγώνα μας για σχολείο που θα μορφώνει ολόπλευρα, που δεν κοιτάει τους μαθητές στην «τσέπη», που δε βάζει «κόφτη» στα όνειρα των νέων ανθρώπων.
Διεκδικούμε εδώ και τώρα:
- Κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και του νέου συστήματος εισαγωγής στα πανεπιστήμια.
- Αναπροσαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων και της σχολική ύλης. Εντοπισμός των μαθησιακών κενών που έχουν προκύψει τα δύο τελευταία χρόνια και επιστημονικός – παιδαγωγικός σχεδιασμός για την αντιμετώπισή τους.
- Να λειτουργήσουν από την αρχή της χρονιάς τα προγράμματα Ενισχυτικής Διδασκαλίας και Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης (ΠΔΣ) με προσλήψεις εκπαιδευτικών.
- Να λειτουργήσουν Τμήματα Ένταξης και στα Λύκεια με βάση παλαιότερες αλλά και νέες αξιολογήσεις.
- Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων
- Μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη.
- Ουσιαστικά μέτρα προστασίας της υγείας εκπαιδευτικών και μαθητών: Με μαζικά τεστ στα σχολεία με ευθύνη του ΕΟΔΥ, αραίωση μαθητών, με μέγιστο αριθμό 15 μαθητές/τμήμα. Ιδιαίτερα κατά τη διεξαγωγή των Πανελλαδικών εξετάσεων πρέπει να ληφθούν πρόσθετα μέτρα προστασίας, αποστάσεις αεριζόμενες αίθουσες, μέσα προστασίας κ.α.
Αργοστόλι 26-5-2021
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ ΚΙ