ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ
ΣΤΟΝ ΜΥΡΤΟ, ΧΕΙΜΩΝΙΚΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΙΘΑΚΗΣ
Έχοντας περάσει 8 ½ μήνες από τις καταστροφές που δημιούργησε ο « ΙΑΝΟΣ» στην Κεφαλονιά και την Ιθάκη, επανερχόμαστε ως Λαϊκή Συσπείρωση σήμερα για πολλοστή φορά, με την μορφή Επερώτησης να ζητήσουμε ενημέρωση, προκειμένου να ολοκληρωθούν τα έργα αποκατάστασης του Μύρτου, της γέφυρας Χειμωνικού και του Οδικού δικτύου της Ιθάκης.
Όλο αυτό το διάστημα η κυβέρνηση της ΝΔ και η Περιφερειακή Αρχή (ΝΔ-ΚΙΝΑΛ) συνεργάστηκαν στενά και άψογα για τον αποπροσανατολισμό, τον εφησυχασμό. Προσάρμοσαν τα αναγκαία έργα στον «στενό κορσέ» του κρατικού προϋπολογισμού και των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων που ενώ δίνουν άμεσα και απλόχερα εκατοντάδες εκατομμύρια σε μεγάλες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, εμπορικούς, βιομηχανικούς ομίλους και εφοπλιστές για την ανάπτυξη της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας τους, από την άλλη για τα έργα αποκατάστασης από τις καταστροφές του «ΙΑΝΟΥ» προβλέπουν τα ελάχιστα.
Κυβέρνηση και Περιφερειακή αρχή, στηρίζοντας αυτές τις ιεραρχήσεις, δεν βρίσκουν τις απαραίτητες και αναγκαίες χρηματοδοτήσεις, δεν στελεχώνουν τις υπηρεσίες, επικαλούνται παθογένειες και γραφειοκρατία ξεχνώντας ακόμα και την έκτακτη ανάγκη που είναι κηρυγμένες αυτές οι περιοχές. Αποτέλεσμα αυτών είναι να μην έχει προχωρήσει κανένα ουσιαστικό έργο αποκατάστασης, πέρα της επιχωμάτωσης των κατεστραμμένων δρόμων για την προσπελασιμότητα τους και το άνοιγμα κάποιων χωμάτινων λεκανών.
Πέρασε το φθινόπωρο, ο χειμώνας, η άνοιξη και έρχεται το καλοκαίρι, έχει ανοίξει η τουριστική σεζόν με τους εργαζόμενους και μικροεπαγγελματίες να περνάνε ένα γολγοθά, αφού η κίνηση είναι περιορισμένη, η παρατεταμένη ανεργία σε χιλιάδες εργαζόμενους τους οδηγεί στην εξαθλίωση και τους μικρούς επαγγελματίες του τουρισμού και του εμπορίου σε οικονομική ασφυξία και πολλούς στο κλείσιμο. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, ενώ οι αποζημιώσεις δεν έχουν ακόμα δοθεί σε όλους, οι κάτοικοι του νησιού ζουν με το βλέμμα στραμμένο στο Φθινόπωρο.
Ενδεικτικά θα αναφέρουμε ορισμένες υποδομές -που είναι ευθύνη της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων- και σημεία που έχουν πληγεί και δεν έχουν αποκατασταθεί μέχρι σήμερα, ενώ είναι απαραίτητα για την ομαλή, γρήγορη και ασφαλή κυκλοφορία των κατοίκων, αλλά και των επισκεπτών της Κεφαλονιάς και της Ιθάκης.
ΜΥΡΤΟΣ
Ενώ έγιναν τεράστιες καταπτώσεις χωμάτινων όγκων και άλλων υλικών από τα ρέματα πάνω από τον Μύρτο που έφθασαν στην παραλία καταστρέφοντας όλες τις υποδομές, δρόμο, εγκαταστάσεις, βραχοπροστασία, δεν έχει γίνει κανένα έργο για τον καθαρισμό των ρεμάτων, την βραχοπροστασία και αντιστήριξη στην περιοχή.
ΧΕΙΜΩΝΙΚΟ
Είναι το σημείο που έχει κόψει την Κεφαλονιά στα δύο. Πέρα από την επικινδυνότητα του κατεστραμμένου σημείου που έμενε αφύλακτο όλο αυτό το διάστημα, είναι πρόκληση η πάνω από 9 φορές εξαγγελίες ότι έρχεται η προσωρινή γέφυρα του στρατού για εγκατάσταση. Είναι πρόκληση ότι δεν έχει προχωρήσει η μελέτη και το έργο για την οριστική αποκατάσταση. Είναι εμπαιγμός να μην χρηματοδοτείται άμεσα και η κυβέρνηση μαζί με την Περιφερειακή Αρχή να προτείνουν να πάρουν χρήματα από τα έργα αποκατάστασης από τους σεισμούς του 2014 που βρίσκονται ακόμα σε εξέλιξη και με ήδη προβληματική χρηματοδότηση.
ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΙΘΑΚΗΣ
Πέρα από την παλαιότητα και την χρόνια εγκατάλειψη του, είναι κτυπημένο από τον «ΙΑΝΟ». Στον επαρχιακό δρόμο Φρίκες προς Κιόνι δεν παρέχει καμιά ασφάλεια και το κατεστραμμένο σημείο -δεν έχει γίνει καμιά παρέμβαση έως σήμερα-υποχωρεί συνεχώς προς την θάλασσα και οι πτώσεις βράχων απειλούν τους περαστικούς καθημερινά. Επικουρικά θα αναφερθούμε στην κατάρρευση του λιμενοβραχίονα στις Φρίκες και στις ρωγμές που έχουν δημιουργηθεί στον λιμενοβραχίονα του Κιονίου, αλλά και τα σημαντικά προβλήματα στην προβλήτα ελλιμενισμού σκαφών που έχει «κουφώσει».
Στον «Μπρος Αετό» η Ιθάκη παραμένει κομμένη στα δυο από τις αρχές του χρόνου (4 Ιανουαρίου), παρά τις εξαγγελίες για αποκατάσταση τέλος του Ιανουαρίου. Το μόνο που έχει γίνει είναι η βραχοπροστασία προς την θάλασσα. Δεν έχουν αποκατασταθεί ακόμη οι ζημιές στον κύριο δρόμο και βέβαια ούτε λόγος για το κύριο έργο της αποκατάστασης και της δημιουργίας του εναλλακτικού δρόμου που βρίσκονται στο μηδέν.
Ο δρόμος προς το λιμάνι του Πίσω Αετού παρουσίασε καθιζήσεις από τον περασμένο μήνα-ενώ ακόμα δεν έχει παραδοθεί το έργο- ο κίνδυνος της πτώσης βράχων στο σημείο είναι μια καθημερινή αγωνία για τους κατοίκους.
Τέλος με Ειδική διαταγή (07.05.2021/αρ. πρωτ.:29593/7518 & ΑΔΑ:96207ΛΕ-ΗΟ2) που έκδωσε η Δ.Τ.Ε. της Π.Ε. Κεφαλονιάς & Ιθάκης επιβάλει περικοπή εργολαβικού ανταλλάγματος (περικοπή χρημάτων) στον ανάδοχο του έργου του λιμανιού στον Πίσω Αετό Ιθάκης, λόγω ελαττωμάτων που εντοπίστηκαν από δειγματοληπτικό επιτόπιο και εργαστηριακό έλεγχο του Ε.Σ.Π.Ε.Λ. και παραλείψεων-αποκλίσεων-παραβάσεων σε σχέση με τις συμβατικές υποχρεώσεις του αναδόχου.
Με βάση τα παραπάνω Επερωτάται η κ. Περιφερειάρχης:
- Γιατί δεν έχουν προχωρήσει οι εργασίες αποκατάστασης των ρεμάτων στον Μύρτο και πότε προβλέπεται να γίνουν αυτές;
- Πότε θα ολοκληρωθούν οι εργασίες εγκατάστασης της γέφυρας του στρατού στο Χειμωνικό και τα απαραίτητα συνοδά έργα ώστε να δοθεί στην κυκλοφορία η επαρχιακή οδός;
- Πότε θα ξεκινήσουν τα έργα για οριστική αποκατάσταση της γέφυρας του Χειμωνικού με ολοκληρωμένο, ασφαλή τρόπο;
- Πότε θα αποκατασταθεί ο επαρχιακός δρόμος στην περιοχή Φρίκες προς Κιόνη της Βόρειας Ιθάκης;
- Πότε θα ολοκληρωθούν τα έργα στον «Μπρός Αετό» για να δοθεί ξανά με ασφάλεια ο δρόμος σε κυκλοφορία;
- Πότε θα ξεκινήσει το κύριο έργο στον «Μπρός Αετό» και η διάνοιξη του εναλλακτικού δρόμου;
- Πότε θα αποκατασταθεί ο δρόμος προς το λιμάνι του «Πίσω Αετού» και πότε θα παρθούν μέτρα βραχοπροστασίας του;
- Θα ελέγξετε το έργο του λιμανιού στον «Πίσω Αετό» Ιθάκης και για άλλα προβλήματα που πιθανόν να υπάρχουν πέρα από τους συγκεκριμένους δειγματοληπτικούς ελέγχους;
9.Θα επιβάλλεται στην ανάδοχο εταιρεία για την αποκατάσταση τους πριν την παράδοση του έργου;
27.05.2021
Οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης
Ν.Γκισγκίνης, Ε.Κολυβά, Δ.Κεφαλληνός, Α.Μπαλού, Χ.Χαραλάμπους