GlobalData: Τα “αργά ταξίδια”, η νέα, αναδυόμενη ταξιδιωτική τάση

60

Μία νέα μορφή ταξιδιού, τα “αργά ταξίδια” αναμένεται να αποτελέσει τη νέα τάση στα ταξίδια, η οποία θα μπορούσε να ανταγωνιστεί τον μαζικό τουρισμό στην μετά-κορωνοϊού εποχή. Αυτή η εξειδικευμένη τάση αντικατοπτρίζει την αυξανόμενη επιθυμία των καταναλωτών για πιο βιωματικές μορφές ταξιδιού, που υπερβαίνουν τις ορδές των τουριστών, οι οποίοι ταξιδεύουν για ήλιο και θάλασσα. Αυτό υποστηρίζει η κορυφαία εταιρία αναλύσεων, GlobalData.

Η δυνητική ανάπτυξή του θα μπορούσε να ανταγωνιστεί περαιτέρω την ιδέα του μαζικού τουρισμού και την ολοκληρωμένη φιλοσοφία των πακέτων διακοπών στην ανάκτηση των ταξιδιών την μετά COVID-19 εποχή.

Η αυξημένη ζήτηση για συναρπαστικές ταξιδιωτικές εμπειρίες χωρίς καθορισμένο χρονικό όριο, θα μπορούσε, σύμφωνα με την GlobalData, να βοηθήσει τα “αργά ταξίδια” να αποτελέσουν την επόμενη, μεγάλη, τουριστική τάση.

Με τους τουρίστες να επιλέγουν διαμονή μεγαλύτερης διάρκειας, λόγω του γεγονότος ότι πολλοί πλέον είναι σε θέση να εργάζονται εξ αποστάσεως και τη βιωσιμότητα να χαρακτηρίζει περισσότερο τις ταξιδιωτικές αποφάσεις, είναι σαφές ότι τα “αργά ταξίδια” θα μπορούσαν να είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο τα επόμενα χρόνια.

Σύμφωνα με την εταιρία, ο όρος “αργά ταξίδια” σχετίζεται κυρίως με την ταχύτητα με την οποία πραγματοποιείται ένα ταξίδι. Για παράδειγμα οι ταξιδιώτες χρησιμοποιούν πλέον για κάποιο ταξίδι τους στην Ευρώπη το τρένο αντί το αεροπλάνο. Έχει, επίσης, μια ευρύτερη έννοια και σχετίζεται με τους ταξιδιώτες, οι οποίοι διαμένουν σε προορισμούς για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, δίνοντας έμφαση στη σύνδεσή τους με τον τοπικό πληθυσμό, τον πολιτισμό, τη γαστρονομία και τη μουσική. Αυτό σημαίνει ότι τα “αργά ταξίδια” είναι επίσης πιο βιώσιμα για τις τοπικές κοινότητες και το περιβάλλον.

“Διάφορες τάσεις των καταναλωτών υποδηλώνουν ήδη ότι τα ‘αργά ταξίδια’ θα μπορούσαν να ‘απογειωθούν’ μετά την πανδημία. Ένα ταξίδι μεγαλύτερο των δέκα διανυκτερεύσεων είναι πιο επιθυμητό (22%) από μια ημερήσια επίσκεψη (10%) ή μια σύντομη απόδραση από μία έως τρεις νύχτες (14%), σύμφωνα με μια ζωντανή δημοσκόπηση της GlobalData.

Η ταλαιπωρία και το κόστος των πρόσθετων ταξιδιωτικών απαιτήσεων που σχετίζονται με τον COVID-19, όπως τα τεστ PCR και οι πιθανές καραντίνες, έχουν σαν αποτέλεσμα τα σύντομα ταξίδια να χάνουν αξία και να αντικαθίστανται από τα ταξίδια μεγαλύτερης διάρκειας”, υποστηρίζει η Johanna Bonhill-Smith, αναλύτρια Ταξιδιών και Τουρισμού στην GlobalData.
Υπάρχει επίσης ένας ολοένα αυξανόμενος αριθμός εργατικού δυναμικού, που εργάζεται μακριά από τον τόπο κατοικίας του, σε όλο τον κόσμο, λόγω της πανδημίας. Πάνω από το 70% των ερωτηθέντων παγκοσμίως επέλεξαν να εργαστούν εξ αποστάσεως ως εργαζόμενοι πλήρους απασχόλησης ή να συνδυάζουν την εξ αποστάσεως εργασία με τη φυσική τους παρουσία στον χώρο εργασίας τους, σύμφωνα με άλλη δημοσκόπηση. Άλλωστε, πολλές επιχειρήσεις είναι πλέον πιο ευέλικτες όσον αφορά τις ώρες εργασίας και την τοποθεσία που βρίσκεται ένας υπάλληλος εξαιτίας της πανδημίας, πράγμα που σημαίνει ότι ο συνδυασμός εργασίας και αναψυχής γίνεται ευκολότερη για τους εργαζόμενους.
Η βιωσιμότητα βρίσκεται, επίσης, στην πρώτη γραμμή των αποφάσεων των καταναλωτών. Η “υποστήριξη κοινωνικών αιτιών” αναγνωρίστηκε ως βασικός παράγοντας στις αγορές προϊόντων για το 25% των ερωτηθέντων παγκοσμίως στην έρευνα καταναλωτών της GlobalData για το πρώτο τρίμηνο του 2021 και για το 45% αυτό ήταν “ωραίο να συμβαίνει”. Η προτίμηση σε κάποια προϊόντα μπορεί να αντικατοπτρίζει τις τάσεις που διαφαίνονται στις υπηρεσίες και αυτό προσδιορίζει ότι οι καταναλωτές μπορεί να είναι περισσότερο διατεθειμένοι να υποστηρίξουν τις τοπικές κοινότητες, μετά την πανδημία, γεγονός το οποίο μπορούν να καλύψουν τα “αργά ταξίδια”.

“Ο ανταγωνισμός έχει ήδη εντατικοποιηθεί τόσο μεταξύ εξειδικευμένων, όσο και μεγάλων ταξιδιωτικών διαμεσολαβητών, υποδηλώνοντας ότι το ‘αργό ταξίδι’ είναι σίγουρο ότι θα κάνει αισθητή την παρουσία του στα μετα-πανδημικά ταξίδια. Ταξιδιωτικοί διαμεσολαβητές που προσφέρουν διακοπές ‘αργών ταξιδιών’ κυμαίνονται από εξειδικευμένους οoperators, όπως το Intrepid Travel και το Responsible Travel έως περισσότερους βασικούς πάροχους, όπως η Airbnb και η Expedia Group”, σημειώνει η Bonhill-Smith.

Αυτή η εξειδικευμένη τάση, σύμφωνα με την GlobalData, αντικατοπτρίζει την αυξανόμενη επιθυμία των καταναλωτών για πιο βιωματικές μορφές ταξιδιού, που υπερβαίνουν τις ορδές των μαζικών τουριστών. Ενώ, η δυνητική ανάπτυξή του θα μπορούσε να ανταγωνιστεί περαιτέρω την ιδέα του μαζικού τουρισμού και την ολοκληρωμένη φιλοσοφία των πακέτων διακοπών στην ανάκτηση των ταξιδιών, στην μετά COVID-19 εποχή.

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις