ΤΟ «ΓΙΟΦΥΡΙ» ΤΟΥ «ΧΕΙΜΩΝΙΚΟΥ» ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ ΚΑΙ Ο ΕΜΠΑΙΓΜΟΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ & ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΡΧΗΣ
10/6/2021
Η γέφυρα του «Χειμωνικού» που βρίσκεται στον Αγκώνα της Κεφαλονιάς. Πέρα από την συγκοινωνιακή της σημασία αφού συνδέει την περιοχή του Αργοστολίου (παραλιακός), αλλά και την περιοχή της Παλικής με την βόρεια Κεφαλονιά (Μύρτο, Ασο, Φισκάρδο και μέσω αυτού την Λευκάδα, την Αγία Ευφημία και την Σάμη και μέσω αυτού την Πάτρα, τον Αστακό και την Ιθάκη) έχει και την αξία της στην σύγχρονη ιστορία της Κεφαλονιάς. Η παλιά πέτρινη γέφυρα η οποία υπάρχει ως σήμερα, θυμίζει την παρουσία της Γερμανικής κατοχής στο νησί, (κατασκευάστηκε από τους Γερμανούς κατακτητές) αλλά και την αντιστασιακή δράση του λαού.
Η γέφυρα που κατέρρευσε με τον «ΙΑΝΟ» τον Σεπτέμβρη του 2020, είχε κατασκευαστεί το 1972 και παρέμενε για 50 χρόνια ασυντήρητη, τοποθετημένη σε μια δύσκολη μορφολογικά περιοχή με μεγάλες «πιέσεις» από τα καιρικά φαινόμενα.
Το πλήγμα για την συγκοινωνία και την επικοινωνία από και προς την Παλική είναι μεγάλο. Το αντιμετωπίζουν το τοπικό ΚΤΕΛ που δεν έχει την δυνατότητα σύνδεσης για Σάμη και Πόρο Κεφαλονιάς, το αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι των περιοχών αυτών που θέλουν να ταξιδέψουν προς Λευκάδα, Αστακό, Ιθάκη ή Κυλλήνη. Τα οχήματα που πρέπει να πάνε στον ΧΥΤΑ της Παλοστής, τα τουριστικά λεωφορεία και οι επισκέπτες για την πρόσβαση τους προς τον Μύρτο και τα Σπήλαια της Σάμης αλλά και προς την Ιθάκη. Και φυσικά όλοι οι κάτοικοι που χρειάζονται να μεταβούν προς τις περιοχές αυτές.
Αυτό το σοβαρό πρόβλημα που προκαλεί οργή και αγανάκτηση στους κατοίκους και εγκυμονεί κινδύνους, η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στο σημείο αυτό επί 9 μήνες, αντιμετωπίζεται από την κυβέρνηση της ΝΔ και την Περιφερειακή Αρχή (ΝΔ και παραγόντων του ΚΙΝΑΛ) με απαράδεκτο τρόπο, αφού από τις 17 Σεπτέμβρη του 2020 δεν έχει δοθεί σε κυκλοφορία, έστω με την πρόχειρη λύση της στρατιωτικής γέφυρας. Δεν μιλάμε για την πλήρη αποκατάσταση με την κατασκευή της κανονικής γέφυρας, γιατί αυτό φαντάζει σενάριο επιστημονικής φαντασίας, αφού χρειάζεται πλήρη χρηματοδότηση, μελέτες και κατασκευή κάτι που δεν είναι στις άμεσες προτεραιότητες της κυβέρνησης και της Περιφερειακής Αρχής.
Σήμερα μετά την τοποθέτηση της στρατιωτικής γέφυρας δεν δίνεται στην κυκλοφορία γιατί διαπιστώθηκε υψομετρική διαφορά 70 cm με αποτέλεσμα να χρειάζονται συμπληρωματικά έργα που δεν είχαν προβλεφθεί. Επίσης από την επιτόπια επίσκεψή μας, προκύπτουν ερωτηματικά που χρειάζονται απάντησης σε σχέση με την ποιότητα της μεταλλικής γέφυρας λόγω της παλαιότητας και της μη συντήρησης της.
Με βάση τα παραπάνω ζητάμε να πάρει θέση η Περιφερειακή Αρχή, να δώσει απαντήσεις και να δεσμευθεί για την ασφάλεια και τον χρόνο απόδοσης της στην κυκλοφορία. Να μας πει τι χρηματοδότηση υπάρχει και ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα της κατασκευής της καινούργιας, «κανονικής» και σύγχρονης γέφυρας.