√ Αναδημοσιεύουμε απο το facebook του ΜΑΡΙΟΥ ΑΝΤΩΝΑΤΟΥ :
Εκεί που φαινόταν ότι όλα θα έβαιναν καλώς για την ίδρυση του, τελευταία στιγμή έγινε η ανατροπή και τελικά το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Σάμης έλαβε απόφαση ΜΟΝΟ για το Λύκειο Σάμης.
Την απόφαση μπορείτε να την δείτε εδώ: https://diavgeia.gov.gr/doc/Ψ5ΓΔ46ΜΓ3Ι-ΙΔΒ?inline=true
Οι εμπλεκόμενοι φορείς αποφάνθηκαν ότι το Γυμνάσιο Μεσοβουνίων δεν μπορεί να βρίσκεται στην λίστα των προτεινόμενων σχολείων που ζητούν την ίδρυση του συγκεκριμένου τμήματος.
Για όσους δεν γνωρίζουν, το Τμήμα Ένταξης (Τ.Ε) είναι μια δομή της Ειδικής Αγωγής μέσα στα Γενικά Σχολεία που στόχο έχει την εκπαιδευτική παρέμβαση με εξατομικευμένα προγράμματα στους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Λειτουργεί μέσα στο Γενικό Σχολείο ως ξεχωριστό τμήμα και δέχεται παιδιά από όλες τις τάξεις.
Το Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις Μεσοβουνίων είναι ένα σχολείο απομονωμένο και απομακρυσμένο από οποιαδήποτε άλλη εκπαιδευτική δομή του νησιού.
Ουδέποτε στο παρελθόν έχει ιδρυθεί Τ.Ε σε οποιοδήποτε σχολείο της περιοχής μας.
Εν ολίγοις, ο γονέας του μαθητή που δύναται να επωφεληθεί από την ίδρυση Τ.Ε και κατοικεί στην Έρισσο, μέχρι στιγμής έχει τις εξής επιλογές:
Α) την αλλαγή κατοικίας Β) εγγραφή του παιδιού του σε άλλο σχολείο, έστω και απομακρυσμένο Γ) ενίσχυση της εκπαίδευσης του παιδιού του με την βοήθεια ειδικών επιστημόνων και με συχνές μεταβάσεις στο Αργοστόλι (οι οποίες σαν έξοδο δεν καλύπτονται) Δ) συνδυασμό των ανωτέρω ή …να αδρανήσει!
Ευτυχώς και ότι αφορά το Δημοτικό Μεσοβουνίων καταχωρήθηκε εμπρόθεσμα η οριστική πρόταση από την Διεύθυνση Α’ βάθμιας Εκπαίδευσης στην εφαρμογή του πληροφοριακού συστήματος του Υπουργείου και πλέον αναμένεται μόνο η απόφαση της Υπουργού.
Σε περίπτωση θετικής έκβασης, ο γονέας θα κληθεί να κάνει την τελική επιλογή για το παιδί του. Ο γονέας του μαθητή στο Γυμνάσιο Μεσοβουνίων δεν θα έχει αυτή την επιλογή. Του στερήθηκε το δικαίωμα να λάβει την όποια απόφαση, μαζί με το παιδί του.
Τι μπορούσε να γίνει και δεν έγινε ή τι πρέπει να αλλάξει στο μέλλον;
Για αρχή, ο Δήμος πρέπει να αρχίσει να σέβεται τους θεσμούς που επιτελούν συγκεκριμένο ρόλο στα θέματα της Παιδείας με τον γνωμοδοτικό χαρακτήρα των εισηγήσεων/προτάσεων τους σε κάθε θέμα που αφορά τα παιδιά μας και τα σχολεία τους για τα οποία πρέπει να μεριμνά για την εύρυθμη λειτουργία τους.
Στην προκειμένη περίπτωση αναφέρομαι στην Δημοτική Επιτροπή Παιδείας, στο Σχολικό Συμβούλιο (που ο ρόλος του αναμορφώνεται με το νέο νομοσχέδιο) και στα Σωματεία Γονέων και Κηδεμόνων των σχολείων που βρίσκονται στην χωρική αρμοδιότητά του.