Πέρα από τα καινούρια αυτοκίνητα, οι οικογενειακοί προϋπολογισμοί καλούνται να αντέξουν το βάρος και των ανταλλακτικών που έχουν υψηλότερη τιμολόγηση.
Δεν είναι μόνο τα καινούρια ΙΧ που βλέπουν τις τιμές τους να εκτοξεύονται, εξαιτίας των πρόσθετων σύγχρονων τεχνολογιών και –προσφάτως- της αδυναμίας των κατασκευαστών να παράγουν νέα αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με έρευνα της Γερμανικής Ένωσης Ασφαλιστών την ανιούσα έχουν πάρει και τα ανταλλακτικά, με τι τιμές τους συγκριτικά με το 2013 να έχουν αυξηθεί κατά 44%.
Η εν λόγω αγορά χαρακτηρίζεται ως ολιγοπωλιακή, μιας και μόλις λίγες εταιρείες ελέγχουν ολόκληρη την προσφορά του προϊόντος και ως εκ τούτου δεν βρίσκουν λόγο να μειώσουν τις τιμές.
Παράλληλα, οι κατασκευαστές έχουν κατοχυρώσει διπλώματα ευρεσιτεχνίας για το εξωτερικό design των μοντέλων τους, μ’ αποτέλεσμα να απαγορεύεται σε τρίτες εταιρείας να παράγουν φθηνότερα υποκατάστατα.
Σύμφωνα με το ειδησεογραφικό Μέσο Automobilwoche, η Ένωση Γερμανών Ασφαλιστών ισχυρίζεται ότι η κατά μέσο όρο η ετήσια αύξηση στις τιμές είναι 6%. Ειδικότερα, το κόστος απόκτησης μιας μάσκας κάθε χρόνο αυξάνεται κατά 9% όταν, όταν η τιμή μιας πόρτας για το πορτμπαγκάζ, σήμερα κοστιζει 67% ακριβότερα συγκριτικά με το 2013.
Τέλος, το μέσο κόστος που κάλυψαν το 2020 οι ασφαλιστικές εταιρείες ήταν 3.100 ευρώ, όταν το 2013 περιοριζόταν στα 2.400 ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι προς τα πάνω κινούνται και οι τιμές των καινούριων ΙΧ, εξαιτίας της αδυναμίας των κατασκευαστών να ισοσκελίσουν την προσφορά με τη ζήτηση. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το VW Polo που κοστίζει 15.850 ευρώ, όταν το 2020 η ίδια έκδοση δεν ξεπερνούσε τα 13.950 ευρώ.
Προβλήματα ενδέχεται να σημειωθούν και στην αγορά των ηλεκτρικών, δεδομένου ότι παρατηρείται έλλειψη λιθίου, που αποτελεί βασική πρώτη ύλη για την κατασκευή των μπαταριών.