ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΛΑ.ΣΥ. στο Π.Σ. για ρέματα , οδικό δίκτυο και πολιτική προστασία στα Ιόνια Νησιά

160

 

ΜΗΤΡΩΟ ΚΑΙ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΡΕΜΑΤΩΝ

https://lsionionnison.com/

 Έλλειψη αποτελεσματικού σχεδίου και απουσία ουσιαστικής πρόληψης

Άλλη μια αρμοδιότητα, αυτή του καθαρισμού και της αστυνόμευσης όλων των ρεμάτων της χώρας, που έρχεται στην επικαιρότητα με απώλειες ανθρώπινων ζωών και περιουσιών, με καταστροφές υποδομών και του φυσικού πλούτου αρκετών περιοχών, έχει περάσει σχεδόν εξ ολοκλήρου στις Περιφέρειες.

Το άρθρο 224 του «Κλεισθένη» (ν. 4555/2018)ήρθε για να «κουκουλώσει» τις πολιτικές ευθύνες, κυβερνήσεων, υπουργείων και Ε.Ε. Στο όνομα της αποκέντρωσης να μειώσει τη διάθεση κονδυλίων του κρατικού προϋπολογισμού για λαϊκές ανάγκες. Να μεταφέρει την ευθύνη μέσω της ΤΔ ανταποδοτικά το λαό. Στα διάφορα χρηματοδοτικά εργαλεία τέτοιου είδους έργα δεν είναι επιλέξιμα αφού στη ζυγαριά «κόστους – οφέλους» δεν παράγουν υψηλή κερδοφορία.

Ο ρόλος της Τοπικής Διοίκησης ισχυροποιείται για να προωθήσει απρόσκοπτα όλους τους επιχειρηματικούς σχεδιασμούς και προτεραιότητες θυσιάζοντας τις ανάγκες και την προστασία της λαϊκής οικογένειας. Παράλληλα οι κυβερνήσεις διασπώντας ευθύνες και αρμοδιότητες (η διαχείριση στα ορεινά των ρεμάτων ανήκει στο Δασαρχείο, διαχρονικά υποστελεχωμένο και υποχρηματοδοτούμενο) επιβεβαιώνει ότι η “επιτελικότητα” του αστικού κράτους αρχίζει και τελειώνει εκεί που αρχίζουν και τελειώνουν τα επιχειρηματικά συμφέροντα.

Είναι πρόσφατο το παρελθόν, που λόγω της απουσίας ενός ολοκληρωμένου σχεδίου και των αντίστοιχων έργων αντιπλημμυρικής θωράκισης της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων, από τις κυβερνήσεις και την Περιφέρεια προκάλεσαν τεράστιες υλικές καταστροφές αλλά και απώλεια ζωικού και φυτικού κεφαλαίου.

Οι επεμβάσεις παράνομες ή και «νόμιμες» που έχουν γίνει στις φυσικές κοίτες των ρεμάτων, έχουν ως αποτέλεσμα την μείωσή ή την κατάργησή τους. Οι διευθετήσεις με κλειστούς αγωγούς ανεπαρκούς διατομής, τα ανεξέλεγκτα έργα των ανεμογεννητριών, τα μπαζώματα, η εναπόθεση σκουπιδιών κ. α είναι μερικά από όσα υπάρχουν στα διάφορα ρέματα των νησιών μας. Σε συνδυασμό με τα αντιπλημμυρικά έργα που λείπουν ή είναι αποσπασματικά ή δεν συντηρούνται με επάρκεια, οξύνουν το ζήτημα της αντιπλημμυρικής προστασίας και γενικότερα της προστασίας από τα φυσικά φαινόμενα.

Μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει ουσιαστική συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο για την υπάρχουσα κατάσταση και την εξασφάλιση των προϋποθέσεων που απαιτούνται για την προστασία της ζωής και του κόπου του λαού. Για την ύπαρξη ή μη, μελετών οριοθέτησης και διευθέτησης των ρεμάτων σε κρίσιμες περιοχές και ιδιαίτερα σε περιοχές με οικιστική ανάπτυξη.

Για την τεράστια υποστελέχωση των Τεχνικών Υπηρεσιών από προσωπικό, την έλλειψη μέσων και εξοπλισμού των υπηρεσιών.

Η ευθύνη καθαρισμού των ρεμάτων με σεβασμό στην περιβαλλοντική τους λειτουργία, όση απόμεινε, και την προστασία του λαού έχει γίνει μπαλάκι μεταξύ κυβέρνησης, Περιφέρειας και Δήμων. Πίσω από το “ποιος έχει την ευθύνη”, επιχειρείται να κρυφτεί η πολιτική επιλογή της εγκληματικής υστέρησης στην πραγματοποίηση αντιπλημμυρικών έργων, αφού εντάσσονται στην λογική του κόστους – οφέλους και στην ουσία τα νησιά μας παραμένουν απροστάτευτα σε οποιοδήποτε πλημμυρικό φαινόμενο που μπορεί να αποβεί πολύ χειρότερο από τα προηγούμενα. Οι τελευταίες βροχοπτώσεις επιβεβαίωσαν την έλλειψη αποτελεσματικού σχεδίου και την απουσία ουσιαστικής πρόληψης. 

Με βάση τα παραπάνω επερωτάται η κ. Περιφερειάρχης:

  • Τι έχει γίνει μέχρι σήμερα για την καταγραφή και δημιουργία Μητρώου ρεμάτων σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα;
  • Υπάρχει προγραμματισμός και προϋπολογισμός ώστε να καθαρίζονται τα ρέματα κάθε χρόνο και μετά από κάθε πλημμύρα;
  • Θα προσλάβετε μόνιμο προσωπικό και θα προμηθευτείτε τα απαραίτητα μηχανήματα ώστε να δημιουργηθεί υποδομή για τον με αυτεπιστασία καθαρισμό των ρεμάτων;
  • Πόσα και ποια ρέματα έχουν καθαριστεί μέχρι σήμερα,
  • Πόσα και ποια δεν έχουν καθαριστεί ανά Π. Ε ποια είναι η πρόβλεψη για τον καθαρισμό τους.
  • Πότε θα δημιουργηθούν στην Κεφαλονιά λεκάνες ανάσχεσης στην θέση Παλιά Μακρυώτικων (δύο), στην θέση Μαρδάρι (μια), στην Φάλαρη (δυο), στην Ασσο (μια);

Οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης

Ν. Γκισγκίνης, Δ. Κεφαλληνός, Ε. Κολυβά, Α. Μπαλού, M. Χαραλάμπους

ΘΕΜΑ: ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ

 ΑΝΟΧΥΡΩΤΕΣ ΠΟΛΕΙΣ & ΧΩΡΙΑ, ΕΚΤΕΘΕΙΜΕΝΗ Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΛΑΟΥ!

https://lsionionnison.com/

Η πρόληψη και η προστασία του λαού από τα φυσικά φαινόμενα δεν είναι πολυτέλεια. Η ανησυχία, των εργαζομένων και των άλλων λαϊκών στρωμάτων των νησιών μας είναι έκδηλη και εύλογη.

Οι μνήμες νωπές από τις καταστροφές που έχουν βιώσει, ως αποτέλεσμα της πολιτικής «κόστους-οφέλους», της υποχρηματοδότησης έργων αναγκαίων για την ίδια τη ζωή του λαού. Είναι ολοφάνερη η επικαιρότητα του θέματος που έρχεται στο Περιφερειακό Συμβούλιο με βάση και τα πρόσφατα καιρικά φαινόμενα στα νησιά μας και μάλιστα στην μέση του Φθινοπώρου. Στην “ναυαρχίδα του τουρισμού” Κέρκυρα, πλημμύρισε η πόλη, προβλήματα υπήρξαν στα χωριά, στους δρόμους κ. α. σε όλα τα νησιά. Αποτελεί πρόκληση και προσβολή του λαού η όποια σύγκριση με τις καταστροφές που προηγήθηκαν από τον ΙΑΝΟ!

Αντί η βροχή και το νερό να είναι πηγή ζωής, δημιουργίας και ανάπτυξης σε όφελος του λαού για να καλύπτει τις ανάγκες του, έχει γίνει εφιάλτης σε μια σειρά πόλεις και χωριά των νησιών μας. Η πρόγνωση του καιρού για βροχές αφήνει άυπνους τους κατοίκους και με αναμμένα φώτα την νύχτα, γεμάτους αγωνία για το τι πρόκειται να συμβεί.

Οι αυτοσχέδιες οχυρώσεις π.χ. τσουβάλια με άμμο που προσπαθούν να προφυλάξουν τα νοικοκυριά τους είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της Ελλάδας των 40 χρόνων στην Ε.Ε. και του Ευρωπαϊκού κατεκτημένου. Μία ακόμα εικόνα που αποκαλύπτει την γύμνια του αστικού κράτους και στον τομέα της πολιτικής προστασίας.

Δεν είναι σημερινά, ούτε χθεσινά τα φαινόμενα των φυσικών καταστροφών, αλλά εδώ και δεκαετίες ο λαός μας βιώνει τις απώλειες ανθρώπινων ζωών, καταστροφές των περιουσιών, ζωικού και φυτικού κεφαλαίου, την ίδια ώρα που η επιστήμη και η τεχνολογία δίνει δυνατότητα στην πρόληψη και στην προστασία (άμβλυνση- -ελαχιστοποίηση) από τις συνέπειες έντονων φυσικών φαινομένων.

Τα σχέδια αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών της σημερινής κυβέρνησης, με τις κωδικές ονομασίες «Δάρδανος», «Ιόλαος» κ.α., αποδεικνύονται σχέδια επί χάρτου.

Οι καταστροφές που εξελίσσονται διαχρονικά σε όλη την Ελλάδα, οι ανθρώπινες ζωές που χάνονται και οι κατεστραμμένες περιουσίες φανερώνουν ότι η αιτία είναι η προώθηση μιας πολιτικής ανάπτυξης στην οποία μοναδικό κριτήριο είναι η συνεχής αύξηση του κέρδους. Κριτήριο που οδηγεί στις συνεχείς εκπτώσεις των αναγκαίων μέτρων προστασίας του περιβάλλοντος. Αυτό το κριτήριο αποκλείει μέτρα προστασίας από τους κινδύνους, αποκλείει την επαρκή χρηματοδότηση κατάλληλων δομών, όπως και τον ολοκληρωμένο σχεδιασμό με στόχο τις κοινωνικές ανάγκες. Γι’ αυτό και η όποια πολιτική προστασία υφίσταται, στην καλύτερη περίπτωση, λειτουργεί ως ένα δευτερεύον “πάρεργο”.

Η προπαγάνδα των «ακραίων καιρικών φαινομένων», της «ιδιαίτερα έντονης βροχόπτωσης» ή του «στρατηγού ανέμου» και της σύνδεσής της με την κλιματική αλλαγή, ως των αιτιών για τις καταστροφές, είναι γνωστή. Όταν οι ευθύνες για την κάθε φορά μικρή η μεγάλη καταστροφή, δεν κρύβονται τότε αφορούν «λάθη». Η δε υποκριτική και παραπλανητική συνεχής επίκληση σε “κλιματικές αλλαγές” αποτελεί βολικό μηχανισμό τόσο για να δικαιολογούνται οι καταστροφές όσο και για να προωθηθεί η λεγόμενη “πράσινη ανάπτυξη”.

Η πολιτική εμπορευματοποίησης του περιβάλλοντος, υποχρηματοδότησης και υποστελέχωσης αρμόδιων υπηρεσιών και τομέων πολιτικής προστασίας, ανεξέλεγκτης επιχειρηματικής δράσης, αποτελεί συνειδητή επιλογή όλων των κυβερνήσεων της ΝΔ,ΠΑΣΟΚ,ΣΥΡΙΖΑ και των Περιφερειακών Αρχών στα Ιόνια Νησιά της ΝΔ-ΚΙΝΑΛ και ΣΥΡΙΖΑ, που βάζουν στη λογική “κόστος-όφελος” την προστασία της ανθρώπινης ζωής ιεραρχώντας ως προτεραιότητα την ικανοποίηση των αναγκών των επιχειρηματικών ομίλων και τη θωράκιση της κερδοφορίας τους.

Σε επιστημονικό επίπεδο, η πρόληψη του φαινομένου των πλημμυρών απαιτεί μια ολοκληρωμένη διαχείριση του συνόλου της λεκάνης απορροής, που όμως η καπιταλιστική ιδιοκτησία στη γη αποκλείει, ενώ η διαχείριση των δασών και των ορεινών όγκων, με στόχο την αποφυγή πλημμυρικών φαινομένων, είναι μια δραστηριότητα με μικρό οικονομικό ενδιαφέρον για το μεγάλο κεφάλαιο και για αυτό ουσιαστικά έχει αφεθεί στην τύχη της.

Σε ό,τι αφορά τον αντιπλημμυρικό σχεδιασμό αυτός περιστρέφεται γύρω από εκείνο το κομμάτι που μπορεί να εμπορευματοποιηθεί άμεσα, δηλαδή τα έργα αντιπλημμυρικής προστασίας, που όμως ακόμα και αυτά υλοποιούνται με λάθος σχεδιασμό και λάθος τρόπο, σχεδιάζονται και κατασκευάζονται τμηματικά, οδηγώντας νομοτελειακά σε κακοτεχνίες, με κριτήριο την κερδοφορία των κατασκευαστικών ομίλων, με μόνιμο αποτέλεσμα τις τεράστιες υπερβάσεις κόστους και την χαμηλή ποιότητα.

Η κατάσταση αυτή απορρέει από τις πολιτικές που ακολουθήθηκαν στα πλαίσια του περιορισμού των δαπανών για την προστασία των δασών, της μεταφοράς αρμοδιοτήτων πυρασφάλειας σε δήμους και ιδιώτες, με παράλληλη συρρίκνωση του κρατικού μηχανισμού και των υποδομών του. 

Τα στοιχεία είναι αποκαλυπτικά:

  • Από τα 17,7 εκ. ευρώ που συνολικά ζητούσαν τα Δασαρχεία για έργα στο κομμάτι της αρμοδιότητας τους η κυβέρνηση έδωσε μόλις 1,7 εκ. ευρώ για όλη την Ελλάδα, πιο κάτω και από τα περυσινά.
  • Από τους Κ.Α.Π. έχουν διανεμηθεί το ελάχιστο ποσό των 16.9 εκ. στους 326 Δήμους της χώρας για κάλυψη δράσεων πυροπροστασίας.
  • Το 14% των πυροσβεστικών οχημάτων είναι α κινητοποιημένα λόγω βλαβών.
  • Ο μέσος ορός ηλικίας των πυροσβεστών είναι 45-50 ετών.
  • Η πλειοψηφία των μηχανημάτων που έχει η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων είτε είναι χαλασμένα, είτε κινητοποιημένα λόγω έλλειψης προσωπικού.
  • Η στελέχωση των Τμημάτων Πολιτικής Προστασίας των Π. Ε. είναι στην Κέρκυρα 3 υπάλληλοι και στα υπόλοιπα νησιά Ζάκυνθο, Κεφαλονιά και Λευκάδα από 1 υπάλληλος και πολλές φορές με παράλληλα καθήκοντά.

Πρέπει να παρθούν μέτρα για:

  • την θωράκιση, αναμόρφωση και νέου σχεδιασμού της πόλης και των υποδομών, για να μπορούν να ανταπεξέλθουν από πλημμύρες και άλλες φυσικές ή ανθρωπογενής καταστροφές, που είναι σήμερα πρακτικά ανύπαρκτα στον σχεδιασμό πολιτικής προστασίας.
  • την πρόβλεψη αύξησης των ακάλυπτων χώρων ή για την διαμόρφωση υποδομών που μπορούν να προστατέψουν τον πληθυσμό από την εκδήλωση των φυσικών φαινομένων, αρκετές φορές δεν υπάρχουν ούτε στα χαρτιά.
  • ενημέρωση και εκπαίδευση του πληθυσμού.
  • το αναγκαίο προσωπικό και τα μέσα ώστε να υλοποιηθεί ο όποιος σχεδιασμός.
  • την ανεπάρκεια προσωπικού και μέσων της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, του ΕΚΑΒ, των νοσοκομείων και Κέντρων Υγείας για περίθαλψη των πληγέντων.
  • δρόμους μαζικής διαφυγής σε πόλεις και χωριά.
  • ελεύθερους χώρους καταφυγής.

Αυτό που χρειάζεται είναι:

  • ολοκληρωμένη διαχείριση και προστασία των δασικών οικοσυστημάτων με σύγχρονο αντιπυρικό σχεδιασμό.
  • διαχείριση των υδάτων που θα περιλαμβάνει την διευθέτηση των χειμάρρων.
  • Χωροταξικό σχεδιασμό που θα λαμβάνει υπόψη τα κριτήρια της ασφάλειας, της προστασίας του περιβάλλοντος, της υγείας του λαού.
  • Υποδομές, εγκαταστάσεις, εξοπλισμός που θα λειτουργούν και θα συντηρούνται με βάση προδιαγραφές ασφάλειας.
  • Χρηματοδότηση για την υλοποίηση του σχεδιασμού των έργων.
  • Επαρκές, ειδικευμένο και εκπαιδευμένο προσωπικό.
  • Εκπόνηση ολοκληρωμένου επιστημονικού σχεδιασμού συνδυαστικής αποτίμησης για το σύνολο των κινδύνων, φυσικών κι τεχνολογικών καταστροφών και ελαχιστοποίησης των επιπτώσεων τους.
  • Εκπόνηση ολοκληρωμένου σχεδιασμού αντιμετώπισης τεχνολογικών και φυσικών καταστροφών.
  • Κρατική χρηματοδότηση για την ανάπτυξη της έρευνας σε αυτήν την κατεύθυνση.

Η οργάνωση της Πολιτικής Προστασίας, της αντιμετώπισης των φυσικών και τεχνολογικών καταστροφών σε επίπεδο δομής, υποδομών, εξοπλισμού, σχεδιασμού και αντιμετώπισης να είναι αποκλειστική αρμοδιότητα του κράτους, με καθορισμένους ρόλους για όλες τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες και κρατικά όργανα.

Να καταργηθεί το πλαίσιο χρήσεων γης, η αντιπεριβαλλοντική δασική νομοθεσία, που ψήφισαν όλες οι κυβερνήσεις μέχρι σήμερα, και διασφαλίζει τα συμφέροντα των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων, υποτάσσει το περιβάλλον στο κέρδος και καθιστά αδύνατη την ουσιαστική πολιτική προστασία. Να διασφαλιστεί η άμεση και ουσιαστική στήριξη και αποκατάσταση των πληγέντων από καταστροφές.

Η Πολιτική Προστασία δεν μπορεί να βασίζεται στην φιλοτιμία των Εθελοντών, που βοηθούν σημαντικά αλλά δεν πρέπει και δεν μπορούν να αντικαταστήσουν το κράτος.

Οι περιφερειακοί Σύμβουλοι

Γκισγκίνης Ν., Κεφαληνός Δ., Κολυβά Ε., Μπαλού Α., Χαραλάμπους Μ.

Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΟΥ ΕΠΑΡΧΙΑΚΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΤΩΝ ΝΗΣΙΩΝ ΤΟΥ ΙΟΝΙΟΥ ΣΥΝΩΝΥΜΟ ΤΗΣ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗΣ

https://lsionionnison.com/

Ως Λαϊκή Συσπείρωση είναι η πολλοστή φορά που φέρνουμε θέμα στο Περιφερειακό Συμβούλιο για τα προβλήματα του Επαρχιακού Οδικού Δικτύου των νησιών της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων. Το θεωρούμε ένα από τα βασικά προβλήματα των νησιών και της ποιότητας ζωής των κατοίκων.

Η κατάσταση που επικρατεί, χρόνια τώρα, επιβεβαιώνει ότι δεν ιεραρχείται ως προτεραιότητα από τις Περιφερειακές Αρχές και τις κυβερνήσεις, δεν κατευθύνονται τα αναγκαία κονδύλια παρά μόνο αν οι εργασίες συνδέονται με τους αναπτυξιακούς στόχους της κεντρικής και ευρωπαϊκής πολιτικής στρατηγικής. Κατεύθυνση που υπηρετεί η σημερινή Περιφερειακή Αρχή (ΝΔ-ΚΙΝΑΛ) αλλά και η προηγούμενη της ΑΝΑΣΑ (ΣΥΡΙΖΑ) και με την οποία είμαστε εκ διαμέτρου αντίθετοι.

Αποτελεί πολιτική υποκρισία από τη μια να διαβεβαιώνουν για την ανθρώπινη ευαισθησία τους απέναντι στα θανατηφόρα και σοβαρά τροχαία ατυχήματα, και από την άλλη η πολιτική πρακτική για το οδικό δίκτυο να δημιουργεί προϋποθέσεις ατυχημάτων.

Ακούγονται ως αυτονόητες οι εκκλήσεις στην ατομική ευθύνη του καθενός, είτε είναι πεζός, είτε οδηγός, να μαθαίνουν τα παιδιά κανόνες οδικής κυκλοφορίας, να ενημερώνονται οι γονείς, να τιμωρούνται οι παραβάτες. Ποιος μπορεί να έχει αντίρρηση σε τέτοιες επισημάνσεις. Όμως αυτές όχι μόνο δεν φτάνουν αλλά αξιοποιούνται για να, κρύβονται εντέχνως οι τεράστιες ευθύνες των κυβερνήσεων αλλά και των Περιφερειακών Αρχών.

Για άλλη μια φορά “η ατομική ευθύνη” κουκουλώνει την συλλογική ευθύνη μιας πολιτικής που θέτει ως προτεραιότητα τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων και την ανταγωνιστικότητα τους. Μιας πολιτικής που αποδεικνύεται ότι τα κέρδη δεν συμβιβάζονται με τους αναγκαίους όρους οδικής ασφάλειας και προστασίας της ζωής του λαού. Και για την Οδική Ασφάλεια, «το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι».

Ειδικότερα σήμερα, που το οδικό δίκτυο εκτός από ασυντήρητο και παραμελημένο έχει υποστεί και καταστροφές, είναι επιτακτική ανάγκη να αναδειχθούν οι ελλείψεις που αφορούν τις διαγραμμίσεις, τις προστατευτικές μπάρες ασφαλείας, τον φωτισμό, την σήμανση και την θαμνοκοπή, τις λακκούβες. Γιατί οι ελλιπείς σημάνσεις, η ανυπαρξία στηθαίων ασφαλείας και φωτισμού από το σύνολο σχεδόν του επαρχιακού οδικού δικτύου είναι αυτά που σκοτώνουν.

 

Θα αναφέρουμε ενδεικτικά-χαρακτηριστικά παραδείγματα:

Στην Κέρκυρα στο δρόμο Λευκίμμης-Αχιλλείων έλλειψη φαναριών αλλά και συνολικά έλλειψη διαγραμμίσεων, επαρκούς φωτισμού, σήμανσης, μπάρες ασφάλειας και γεμάτο λακκούβες οδικό δίκτυο και έλλειψη θαμνοκοπής. Αντίστοιχα και στο Βόρειο συγκρότημα.

Στην Λευκάδα στην Νικιάνα έλλειψη διαγραμμίσεων και διαβάσεων. Στην Εγκλουβή έλλειψη φώτων και διαγραμμίσεων, αλλά και συνολικά στο οδικό δίκτυο έλλειψη θαμνοκοπής, επαρκούς φωτισμού, στηθαίων ασφαλείας.

Στην Κεφαλονιά & Ιθάκη η παντελής έλλειψη διαγραμμίσεων «καλύφθηκε» με διαγωνισμό 38.000 ευρώ περίπου, που η εταιρεία έδωσε έκπτωση 55% δηλαδή το κόστος είναι 17.000 ευρώ περίπου που αντιστοιχεί σε έργο 10χλμ. Επίσης ο κεντρικός δρόμος της Κρανιάς στο Αργοστόλι που τον διαχειρίζεται η Π.Ι.Ν. έχει πάνω από το 50% του φωτισμού με καμένες λάμπες (75 φωτιστικά στα 145 είναι σβηστά), με χόρτα στον κεντρικό άξονα, με σβησμένες διαγραμμίσεις. Τα ίδια στο Επαρχιακό δίκτυο της Πυλάρου, Λειβαθούς, Παλλικής, Ιθάκης και αλλού. Γεμάτο λακκούβες, κατεστραμμένες ή ελλιπείς μπάρες ασφαλείας και λακκούβες.

Στην Ζάκυνθο στον δρόμο Ξυγκιά – Αλυκές ελλείψεις φωτισμού και διαγραμμίσεων. Συνολικά στο Επαρχιακό Οδικό δίκτυο ελλιπή θαμνοκοπή και μέτρων ασφαλείας.

 

Με βάση τα παραπάνω Επερωτάται η κ. Περιφερειάρχης:

  1. Να μας ενημερώσει για το ποσό που έχει διατεθεί στους προϋπολογισμούς του 2020 και 2021 ανά Π.Ε. για την Οδική Ασφάλεια και συγκεκριμένα για διαγραμμίσεις, μπάρες προστασίας, σήμανση και οδοφωτισμό; Πόσο και που έχει υλοποιηθεί;
  2. Τί προγραμματίζεται για το 2022 ανά Π.Ε. για διαγραμμίσεις, μπάρες ασφαλείας, σήμανση και οδοφωτισμό;
  3. Θα κάνετε άμεσες ενέργειες για τα ενδεικτικά σημεία που αναφέραμε αλλά και για άλλα που είναι επικίνδυνα για την ζωή και την ασφάλεια των κατοίκων και των επισκεπτών ενόψει μάλιστα του Χειμώνα;
  4. Θα ζητήσετε άμεση χρηματοδότηση από την κυβέρνηση για να καλυφθούν πλήρως οι ανάγκες;
  5. Θα ζητήσετε προσλήψεις του αναγκαίου μόνιμου προσωπικού και θα εξοπλίσετε την Περιφέρεια με τα απαραίτητα μηχανήματα για τις παραπάνω δράσεις;
  6. Ποιος είναι ο αριθμός των υπαλλήλων, αλλά και των μηχανημάτων που ασχολούνται με το παραπάνω έργο ανά Π.Ε.;
Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις