O υπουργός Τουρισμού Τζαμάικα, o Edmund Bartlett λέει ότι οι τρέχουσες τάσεις δείχνουν ότι οι διεθνείς ταξιδιώτες μετά την COVID-19 θα προτιμούν «βιώσιμους» προορισμούς, καθιστώντας αυτή την πανδημία ευκαιρία για τους παγκόσμιους ηγέτες να αλλάξουν τις τουριστικές τους βιομηχανίες δημιουργώντας πολιτικές που εξισορροπούν την οικονομική ανάπτυξη με κοινωνικές και περιβαλλοντικές ανησυχίες.
«Ο τομέας πρέπει να βρει τρόπους να απαντήσει: πώς μπορεί να γίνει συνετή διαχείριση των όλο και πιο σπάνιων φυσικών πόρων, πώς η οικονομική ανάπτυξη μπορεί να ευθυγραμμιστεί με τις κοινωνικές και οικονομικές ανάγκες των τοπικών πληθυσμών και κοινοτήτων, καθώς και τη διατήρηση του φυσικού περιβάλλοντος», είπε ο υπουργός Bartlett.
«Οι στρατηγικές και οι πρακτικές τουριστικής ανάπτυξης πρέπει να σχεδιάζονται όλο και περισσότερο με σκοπό την προώθηση πρωτοβουλιών πιο αποδοτικών από πλευράς πόρων που ευθυγραμμίζονται με τους στόχους της βιώσιμης κατανάλωσης και παραγωγής. Κατανοώντας το ασταθές και δύσκολο περιβάλλον μέσα στο οποίο λειτουργούν, έχουμε συμβιβαστεί με το γεγονός ότι η μείωση του αριθμού των πρώτων υλών, της ενέργειας, του κόστους παραγωγής, λειτουργίας και διάθεσης θα αυξήσει τα αποτελέσματα του κλάδου», πρόσθεσε.
Ο Υπουργός έκανε αυτές τις παρατηρήσεις χθες κατά τη διάρκεια του Παγκόσμιου Φόρουμ Πολιτών που μόλις ολοκληρώθηκε που διοργανώθηκε στο Ras Al Khaimah των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων. Ο κ. Bartlett συμμετείχε σε μια συζήτηση υψηλού επιπέδου με θέμα «Διασυνοριακές Συνεργασίες: Από την Περιφέρεια στον Πυρήνα».
Ο υπουργός χρησιμοποίησε επίσης την ευκαιρία να παράσχει ενημέρωση σχετικά με την ανάκαμψη του τουριστικού τομέα της Τζαμάικα και τα μέτρα που έχουν ληφθεί για να διασφαλιστεί ότι ο κλάδος είναι ασφαλής και δεσμευμένος να παράγει οφέλη για όλους όσους εμπλέκονται στην αλυσίδα αξίας.
«Βρισκόμαστε τώρα σε κατάσταση πλήρους ανάκαμψης, την οποία θα καθοδηγεί η Στρατηγική του Γαλάζιου Ωκεανού», είπε ο υπουργός.
Μια στρατηγική για το Blue Ocean ορίζεται ως η ταυτόχρονη επιδίωξη διαφοροποίησης και χαμηλού κόστους για το άνοιγμα ενός νέου χώρου αγοράς και τη δημιουργία νέας ζήτησης. Πρόκειται για τη δημιουργία και την κατάληψη αδιαμφισβήτητου χώρου αγοράς, καθιστώντας τον ανταγωνισμό άσχετο. Βασίζεται στην άποψη ότι τα όρια της αγοράς και η δομή του κλάδου δεν είναι δεδομένα και μπορούν να ανακατασκευαστούν από τις ενέργειες και τις πεποιθήσεις των παραγόντων του κλάδου.
«Μια Στρατηγική για τον Γαλάζιο Ωκεανό θα οδηγήσει το Υπουργείο μας να επιδιώκει τη δημιουργία βελτιωμένης αξίας, μέσω της διαφοροποίησης των προϊόντων, που θα επιτρέψει στον προορισμό Τζαμάικα να είναι πιο βιώσιμος, να απευθύνεται σε νέες αγορές και να τονώσει τη νέα ζήτηση», δήλωσε ο Bartlett.
«Η επαναφορά του τουρισμού της Τζαμάικα απαιτεί επίσης τον προσδιορισμό και τη θέσπιση καινοτόμων πολιτικών, συστημάτων, πρωτοκόλλων και προτύπων που θα εξασφαλίσουν στους επισκέπτες μας μια πιο ασφαλή και απρόσκοπτη εμπειρία, ενώ θα δημιουργήσουμε ένα νέο εθνικό μοντέλο τουρισμού που βασίζεται σε ένα διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο μοναδικών και αυθεντικών αξιοθέατων και δραστηριοτήτων, που βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στα φυσικά και πολιτιστικά πλεονεκτήματα της Τζαμάικα και διασφαλίζουν ότι περισσότεροι ντόπιοι μπορούν να συμμετάσχουν και να επωφεληθούν από τον τουριστικό τομέα», πρόσθεσε.
Το Παγκόσμιο Φόρουμ Πολιτών φιλοξενήθηκε από τον ηγεμόνα του Ρας Αλ Χάιμα, Σεΐχη Σαούντ Μπιν Σακρ Αλ Κασίμι, και καλωσόρισε στο Εμιράτο πάνω από 450 αξιωματούχους σε όλο τον κόσμο. Πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την Αρχή Τουριστικής Ανάπτυξης Ras Al Khaimah για να επανασχεδιαστεί μια νέα δυναμική για την ανθρώπινη κινητικότητα.