Διονύσης Θανάσουλας
Είναι ξημερώματα Σαββάτου στο «Κέντρο Αθηνών» και ο Γιώργος Μαζωνάκης τραγουδάει το «Θέλω να γυρίσω στα παλιά» μέσα σε αποθέωση όταν ένας θαμώνας σε πρώτο τραπέζι που έχει πιει λίγο παραπάνω κάνει το… ατόπημα. Πετάει είκοσι δίσκους με λουλούδια στο πρόσωπο του τραγουδιστή, που μετά από λίγα δευτερόλεπτα του λέει από το μικρόφωνο: «Από το λαιμό και κάτω γιατί θα στα κόψω» που σε απλά ελληνικά μεταφράζεται δεν πετάς στα μούτρα του τραγουδιστή τα λουλούδια, αλλά στα πόδια του ή στο ύψος της μέσης του, για να πιάσει.
Το πιο πάνω σκηνικό είναι ενδεικτικό του τι συμβαίνει στις αθηναϊκές πίστες τους δύο τελευταίους μήνες, οι οποίες βιώνουν μεγάλες στιγμές στον καιρό της μετάλλαξης «Όμικρον». Παρασκευή και Σάββατο οι ουρές έξω από τα νυχτερινά κέντρα φανερώνουν την επιθυμία του κόσμου να ακούσει τον Ρέμο, τον Μαζώ, τον Αργυρό, τον Βέρτη, τον Οικονομόπουλο και εσχάτως τον Γιώργο Σαμπάνη. Ήταν αυτός που άνοιξε τελευταίος αφού νόσησε με κορωνοϊό όπως και ο Νίκος Βέρτης που δεν εμφανίστηκε το περασμένο Σαββατοκύριακο και ανάρρωσε με ήπια συμπτώματα καθότι εμβολιασμένος όπως και ο Σαμπάνης.
Και κάπως έτσι η Αθήνα «αναστενάζει» τις Πέμπτες και τα Σαββατοκύριακα στις μεγάλες πίστες που γεμίζουν ασφυκτικά μέχρι τα ξημερώματα. Τότε που χάνονται ζακέτες παλτό, κινητά, αναπτήρες, κλειδιά ακόμη και δωδεκάποντες γόβες, που βγήκαν και παρασύρθηκαν σε ένα σωρό από λουλούδια επιβεβαιώνοντας τον στίχο από το τραγούδι του Βασίλη Καρρά «Δες τι απέμεινε».
Ο Ρέμος και ο πόλεμος!
Η πολυαναμενόμενη επιστροφή του Αντώνη Ρέμου έχει συζητηθεί πολύ, ίσως επειδή αυτή την φορά η επανεκκίνηση δόθηκε σε έναν καινούργιο χώρο, που άφησε με το στόμα ανοιχτό όσους έχουν πάει. Ο Ηλίας Μαροσούλης και ο Άγγελος Κοταρίδης γκρέμισαν την ιστορική «Ιερά Οδό» στα εξ ων συνετέθη για να γεννηθεί το «NΟΧ»-σημαίνει νύχτα στα Λατινικά-ένα stage που πολύ δύσκολα συναντάς στην Ελλάδα με μια αισθητική που παραπέμπει σε χώρους τους εξωτερικού.
Έργα τέχνης, βελούδινοι καναπέδες και μια αμφιθεατρική αρχιτεκτονική που επιτρέπει σε όλους να βλέπουν την πίστα συμπράττουν με φοβερά ηχητικά συστήματα και φωτισμούς που κόστισαν πάρα πολλά. Ο Ρέμος προσπάθησε φέτος να παρουσιάσει ένα πρόγραμμα αλλιώτικο από αυτά τα καθιερωμένα που υπάρχουν στην Αθηναϊκή νύχτα και εν πολλοίς το κατάφερε.
Πριν από αυτόν ο μαέστρος του Κώστας Μηλιωτάκης ταξιδεύει τους θαμώνες σε ένα μοντέρνο μουσικό μονοπάτι με την άρπα του και τα beat ενός dj ενώ σε ένα τεράστιο video wall εικόνες από διάφορα μέρη εναλλάσσονται. Πάντως δίνεται μάχη για τα έξι πρώτα τραπέζια του μαγαζιού, ειδικά από την στιγμή που ο Αντώνης έχει πολλούς φανατικούς θαυμαστές που είναι ηχηρά ονόματα του επιχειρείν και της ναυτιλίας.
Η εντυπωσιακή Τάνια Μπρεάζου είναι καλή, αλλά όλοι κακά τα ψέμματα περιμένουν τον Αντώνη που στο πρώτο του πρόγραμμα λέει μόνο Ρέμο. Στο δεύτερο «γκρεμίζει» το μαγαζί και «πνίγεται» στα λουλούδια που εκτοξεύονται κατά ριπάς από τα πρώτα τραπέζια, ερμηνεύοντας από δικά του μέχρι Στράτο Διονυσίου και Νότη Σφακιανάκη. Στις 26 Δεκεμβρίου εγκαινιάζει και τις Κυριακές συνεπικουρούμενος από τον Βασίλη Τσιλιχρήστο, κάτι που σημαίνει ότι θα βρεθεί απέναντι στον Νίκο Βέρτη με ότι αυτό συνεπάγεται.
Ο θρίαμβος του Μαζώ, o σαρωτικός Αργυρός και η φόρα του Οικονομόπουλου
Φέτος είναι η χρονιά του λένε όλοι όσοι πήγαν στο ανακαινισμένο Κέντρο Αθηνών αφού όλη η Αθήνα συζητάει το πρόγραμμα του Γιώργου Μαζωνάκη. Ο επιχειρηματίας Γιάννης Τσακουμάκος έκανε κίνηση-ματ και ο Μαζώ θριαμβεύει παίρνοντας όλο το βάρος πάνω του, κρατώντας όλο τον κόσμο όρθιο στους καναπέδες. Χωρίς μπαλέτα και με τον Γιώργο Λιβάνη να διεκπεραιώνει άψογα τον ρόλο του δεύτερου ονόματος που κρατάει ζεστό το κοινό πριν βγει το παιδί της νύχτας, ο Μαζωνάκης με αυτή την μοναδική αισθητική που τον διακρίνει «ισοπεδώνει» κυριολεκτικά το μαγαζί.
Περνάει δύσκολα κομμάτια όπως το μυθικό «Ζητάτε να σας πω» του Αττίκ και το κυριότερο, παίζει με τον κόσμο και κάνει ακόμη κι αυτούς που κάθονται ψηλά να τον αισθάνονται δίπλα τους. Πως; Βγαίνοντας από ψηλά στο δεύτερο πρόγραμμα του και περνώντας μπροστά από τα τραπέζια του εξώστη για να χαιρετήσει τους θαμώνες, τραγουδώντας! Στα συν του; Επέβαλλε την Πέμπτη-μια δύσκολη μέρα για μπουζούκια-ξεκινώντας πιο νωρίς και το αποτέλεσμα είναι συνεχόμενα sold out, ενώ λέει τα πάντα με την άνεση ενός μεγάλου σε εύρος ρεπερτορίου που έχει ζυμωθεί χρόνια. Και σε αυτό χωράνε από το «Φεύγω για μένα» και το «Είσαι το λάθος μου το τελευταίο μέχρι το «Πες μου μια λέξη» του Μάνου Χατζιδάκι και το «Υπάρχω» του Καζαντζίδη.
Στην παραλία ο Κωνσταντίνος Αργυρός βγάζει προς τα έξω όλη την δυναμική των τελευταίων του επιτυχιών έχοντας δίπλα του την την εκρηκτική Ελένη Φουρέϊρα και τον γιο του Γιάννη Πλούταρχου, Γιώργο Κακοσαίο στο «Teatro» του Κώστα Μπερτάκη. Από τα πρώτα κιόλας λεπτά που εμφανίζεται «σαρώνει» την πίστα μέσα σε έναν πόλεμο από λουλούδια που εκτοξεύονται από παντού και ένα κοινό που παραληρεί.
Ο Μπερτάκης απολαμβάνει τον θρίαμβο του Αργυρού αλλά κάθε βράδυ κινείται μεταξύ «Teatro» και «Φαντασίας» εκεί όπου ο Νίκος Οικονομόπουλος τραγουδάει με φόρα «Από έρωτα δεν πέθανε κανείς».
Στο μαγαζί που «πάει τρένο» όπως έλεγε αντίπαλος επιχειρηματίας δεν πέφτει καρφίτσα κι αυτό συμβαίνει επειδή ο καλός τραγουδιστής φέτος είναι πιο επικοινωνιακός από ποτέ. Κάνει ένα παιχνίδι με τον κόσμο και όλο αυτό είναι ένα συν ακόμα στο πρόγραμμα που ηγείται και στο οποίο έχει μαζί του τον Πέτρο Ιακωβίδη και την Ήβη Αδάμου.
Από την Πειραιώς και το Κολωνάκι μέχρι το Φάληρο
Ο Γιώργος Σαμπάνης έσυρε τελευταίος τον χορό αφού νόσησε την εβδομάδα της προγραμματισμένης πρεμιέρας του στο «Έναστρον» του Κώστα Ματσίκα στο γνωστό ύφος που έχει επιβάλλει τα τελευταία χρόνια. Εκτός από τις δικές του επιτυχίες κάνει και ένα πολύ δυνατό δεύτερο πρόγραμμα ερμηνεύοντας από Ρέμο μέχρι Μητροπάνο με μια άνεση που εκπλήσσει. Συνεπικουρούμενος από τον Snik που έχει το κοινό του και την Τζόζεφιν βγαίνει με την άνεση του σταρ που γράφει εξαιρετικά τραγούδια και τα δίνει όλα.
Λίγο πιο πάνω από την Πειραιώς ο Διονύσης Σχοινάς συνεχίζει την μοναχική διαδρομή που έχει χαράξει εδώ και χρόνια σε ένα σαφώς μικρότερο χώρο από τον τελευταίο που είχε εμφανιστεί, το Room στην Αναγνωστοπούλου. Ο Χρήστος Μενιδιάτης μετά την καλοκαιρινή σεζόν στο Frangelico θα εμφανίζεται από τις 26 του Νοέμβρη μαζί με την Καίτη Γαρμπή στην «Αυτοκίνηση», ενώ μαζί τους είναι οι «Αλκατράζ».
Συνεχίζουν στο «Ω» ο Γιώργος Γιαννιάς και ο Γιώργος Παπαδόπουλος, ενώ η εντυπωσιακή Θέλξη ετοιμάζεται σύμφωνα με πληροφορίες για ένα come back σε σχετικά μεγάλο χώρο μετά τις πρόσφατες εμφανίσεις της. Στο Frangelico o Χρήστος Χολίδης συνυπάρχει με την Άντζελα Δημητρίου, που εξακολουθεί να λέει για «Δυο φωνές μου φωνάζουν…» και να βάζει «Φωτιά στα Σαββατόβραδα».
Στο «Estate» τέλος εξακολουθεί να υπάρχει το σχήμα έκπληξη της χρονιάς με τον Τριαντάφυλλο και τον Κωνσταντίνο Παντελίδη πρώτα ονόματα, να προσπαθούν να σηκώσουν το βάρος μιας πίστας στην οποία έχουν τραγουδήσει ο Σάκης Ρουβάς, ο Στέλιος Ρόκκος και η Έλενα Παπαρίζου. Ήδη πολλοί στοιχηματίζουν στο κατά πόσο θα αντέξει το συγκεκριμένο σχήμα μετά τις γιορτές, όταν θα γίνει και ο απολογισμός για την μετάλλαξη «Όμικρον» στο έμπα της νέας χρονιάς.