Το Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Ryanair, Michael O’Leary, μειώνει σημαντικά την προσφορά για τον Ιανουάριο του 2022 λόγω έλλειψης ζήτησης. Αναμένει επίσης ότι η ετήσια ζημιά θα μπορούσε να είναι διπλάσια από ό,τι είχε υποθέσει τελευταία.
Οι κανονισμοί εισόδου και καραντίνας διαφόρων χωρών, οι οποίοι είναι και πάλι αυστηροί λόγω της παραλλαγής Omikron, έχουν επίσης τεράστιο αντίκτυπο στην ιρλανδική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους, η οποία μέχρι στιγμής τα κατάφερε καλύτερα από τους ανταγωνιστές της.
Το εάν τα δρομολόγια και οι συχνότητες που θα κόψει ο Michael O’Leary τον Ιανουάριο του 2022 θα ενεργοποιηθούν εκ νέου τον Φεβρουάριο ή τον Μάρτιο του 2022 είναι ακόμα ασαφές.
Μέχρι τον Νοέμβριο του 2021, ο O’Leary υπέθετε ότι το τρέχον οικονομικό έτος θα μπορούσε να τελειώσει με το μαύρο. Τώρα αναμένει ζημιά 250 έως 450 εκατομμυρίων ευρώ μέχρι το τέλος Μαρτίου 2022. Το έλλειμμα δεν μπορεί να εκτιμηθεί με μεγαλύτερη ακρίβεια, επειδή δεν μπορεί να εκτιμηθεί επί του παρόντος η περαιτέρω ανάπτυξη των κανονισμών εισόδου και καραντίνας στην Ευρώπη.
Οι περισσότερες από τις κυβερνήσεις των μελών της ΕΕ έχουν αυστηροποιήσει σημαντικά τους ταξιδιωτικούς τους κανόνες. Πολλοί tour operators, αεροπορικές εταιρείες και ξενοδοχεία πλημμυρίζουν αυτή τη στιγμή από ακυρώσεις.
Μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων, οι περισσότερες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες – συμπεριλαμβανομένης της Ryanair – απέχουν πολύ από το να ευδοκιμήσουν. Η κατάσταση κρατήσεων είναι αδύναμη. Δεν αποκλείεται λοιπόν η μείωση κατά ένα τρίτο που ανακοίνωσε η Ryanair να είναι μόνο η αρχή και να ακυρωθούν πολλές ακόμη πτήσεις.
Ανταγωνιστές όπως η Wizz Air ανακοίνωσαν τη μείωση της παραγωγής πολύ νωρίτερα. Και ο Όμιλος Lufthansa ακύρωσε επίσης μία στις δέκα πτήσεις