Ο πήχης για τον τουρισμό το 2022 έχει ανέβει αρκετά ψηλά και σύμφωνα τουλάχιστον με τις εκτιμήσεις του υπουργείου Οικονομικών, τα έσοδα θα ανέλθουν περίπου στα 15 δις ή το 80% έως 85% των εσόδων του 2019.
Όλα αυτά βέβαια υπό την προϋπόθεση ότι η υγειονομική εικόνα θα είναι σαφώς βελτιωμένη το επόμενο χρονικό διάστημα.
Οι θετικές προσδοκίες -όπως ήταν φυσικό- έχουν προσελκύσει το επενδυτικό ενδιαφέρον αρκετών Ελλήνων και ξένων. Έτσι λοιπόν μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα εκτιμάται πως θα έχουμε deal πολλών εκατομμυρίων.
Ψηλά στην επενδυτική ατζέντα είναι η Αθήνα και η γενικότερο περιοχή της Αττικής, αλλά και δημοφιλείς τουριστικές περιοχές της χώρας, όπως για παράδειγμα η Κρήτη.
Υπεραξία στο τουριστικό προϊόν
Αυτό θα προσδώσει μεγάλη υπεραξία στο τουριστικό προϊόν, κάτι που θα προσελκύσει ακόμη περισσότερους τουρίστες με … χοντρό πορτοφόλι. Επίσης ένα άλλο μεγάλο στοίχημα είναι τα χρέη που έχουν οι τουριστικές επιχειρήσεις. Δύο είναι οι δρόμοι. Ο ένας είναι να ρυθμιστεί το δάνειο και ο άλλος είναι να υπάρξει deal της υπερχρεωμένης επιχείρησης.
Το 2021 αποτέλεσε έτος – σταθμό για την Ελλάδα, αφού ολοκληρώθηκαν σημαντικές συμφωνίες με την ολοκλήρωση εξαγορών ξενοδοχείων, τη σύναψη franchise συμφωνιών με τους ισχυρούς παίκτες του κλάδου και τη δρομολόγηση projects που για χρόνια λίμναζαν σε κάποια γραφεία, επενδύσεις που αναμένεται να αλλάξουν σημαντικά τον ελληνικό ξενοδοχειακό χάρτη.
Η συμφωνία που τάραξε τα νερά το 2021 ήταν αυτό για το εμβληματικό Hilton Athens, που αποτελεί και ένα από ισχυρά brants στο τομέα του τουρισμού της Αθήνας και έχει συνδέσει το όνομά του με την άνοδο του προϊόντος στην Ελλάδα.
Αλλάζει σελίδα το εμβληματικό Hilton
Το ιστορικό ξενοδοχείο αλλάζει σελίδα και μετασχηματίζεται σε έναν προορισμό που θα προσφέρει υψηλής ποιότητας φιλοξενία και πολλαπλές εμπειρίες σε Έλληνες και ξένους επισκέπτες, με την υπογραφή των δύο πιο πολυτελών brands της Hilton, τα Conrad και Waldorf Astoria.
Λίγο πριν φύγει το 2021, η Ιονική Ξενοδοχειακή Α.Ε., στην οποία μέτοχοι είναι η ΤΕ.ΜΕΣ. Α.Ε., (συμφερόντων του Αχιλλέα Κωνσταντακόπουλο και ο όμιλος Olayan) και η Hilton ανανέωσαν τη συνεργασία τους, προσβλέποντας στη δημιουργία ενός καινοτόμου και πολυδιάστατου προορισμού πόλης, που εκτός από ένα πολυτελές ξενοδοχείο, θα περιλαμβάνει υψηλών προδιαγραφών ιδιωτικές κατοικίες στην καρδιά της Αθήνας.
Η συμφωνία της Hilton με την Ιονική Ξενοδοχειακή, ιδιοκτήτρια του ξενοδοχείου, φέρνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα τα δύο luxury σήματα, με το Conrad να «χαρίζει» την επωνυμία του τόσο στο νέο, αναβαθμισμένο ξενοδοχείο, όσο και σε κάποιες από τις πολυτελείς κατοικίες που θα αναπτυχθούν.
Αντίστοιχα, το brand Waldorf Astoria θα φέρουν οι υπόλοιπες επώνυμες ιδιωτικές κατοικίες που θα δημιουργηθούν. Οι επενδύσεις για τη δημιουργία του νέου προορισμού θα υπερβούν τον αρχικό σχεδιασμό και ενδεχομένως να ξεπεράσουν ακόμη και τα 130 εκατ. ευρώ, πλέον της αρχικής επένδυσης των περίπου 145 εκατ. ευρώ για την εξαγορά του κτιρίου. Η νέα πολυτελής μονάδα Conrad, που αναμένεται να υποδεχθεί τους πρώτους επισκέπτες της το 2024, θα περιλαμβάνει περίπου 280 δωμάτια και σουίτες, καθώς και περίπου 50 ιδιωτικές κατοικίες Conrad Residences και Waldorf Astoria Residences.
Σημαντικές συμφωνίες, δύο τον αριθμό και για τον όμιλο Sani/Ikos, τη διοίκηση του οποίου ασκούν ως co-managing partners οι Σταύρος Ανδρεάδης, Ανδρέας Α. Ανδρεάδης και Mathieu Guillemin, με τη στήριξη κορυφαίων επενδυτικών σχημάτων.
Η όμιλος τον Νοέμβριο ολοκλήρωσε την εξαγορά μιας έκτασης άνω των 200 χιλιάδων τ.μ. στον κόλπο της Κισσάμου Χανίων, με στόχο τη δημιουργία του πρώτου ξενοδοχειακού συγκροτήματος υπό το εμπορικό σήμα της Ikos Resorts στην Κρήτη.
Το νέο Ikos Kissamos θα διαθέτει συνολικά 400 δωμάτια, bungalows και βίλες που θα εκτείνονται σε παραλιακό μέτωπο μήκους 600 μέτρων. Η κατασκευή του θα ξεκινήσει το 2023 και η έναρξη λειτουργίας του αναμένεται τον Μάιο του 2025. Η συνολική επένδυση του ομίλου στην Κρήτη θα ξεπεράσει τα 125 εκατ. ευρώ, ενώ θα δημιουργηθούν περισσότερες από 750 νέες θέσεις εργασίας.
Νωρίτερα μέσα στο 2021, και συγκεκριμένα τον Αύγουστο, ο όμιλος επέκτεινε την παρουσία του στο εξωτερικό, με την απόκτηση του δεύτερου ξενοδοχείου του στην Ισπανία, του Blau Porto Petro.
Όμως και στην Αττική υπάρχει κινητικότητα και μάλιστα σημαντικά με νέα ξενοδοχειακά συγκροτήματα εκ των οποίων μάλιστα σε παραθαλάσσια resort, υλοποιούνται ή αναμένεται να υλοποιηθούν τα αμέσως επόμενα χρόνια.