Οι τουρίστες κρουαζιέρας επιλέγουν να κάνουν κράτηση απευθείας με τη γραμμή κρουαζιέρας αντί μέσω ενός Διαδικτυακού Ταξιδιωτικού Πράκτορα (OTA).
Όπως αποκαλύπτει η GlobalData, οι κρατήσεις για κρουαζιέρες έχουν απομακρυνθεί από τους μεσάζοντες.
Τα έσοδα του κλάδου από μεσάζοντες κρουαζιέρας το 2021 αυξήθηκαν κατά 65% σε ετήσια βάση (σε έτος) από 11,8 δις δολάρια σε 19,5 δις. Ωστόσο, οι επιβάτες κρουαζιέρας έχουν αυξηθεί με σημαντικά υψηλότερο ρυθμό.
Σύμφωνα με την Διεθνή Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), ο τουρισμός κρουαζιέρας αυξήθηκε 95% σε ετήσια βάση από 7,1 εκατομμύρια σε 13,9 εκατομμύρια άτομα.
«Στα ταξίδια και τον τουρισμό, η ποσοστιαία αύξηση των εσόδων για εξειδικευμένους μεσάζοντες δεν συσχετίζεται με την αύξηση των επιβατών κρουαζιέρας το 2021, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι τουρίστες κρουαζιέρας προτιμούν πλέον να κόψουν τον μεσάζοντα και να κάνουν κράτηση απευθείας με τη γραμμή κρουαζιέρας», τονίζει ο Craig Bradley αναλυτής της GlobalData.
Σε μια κατάσταση πανδημίας, αναμένεται γενικά τόσο τα έσοδα από επιβάτες όσο και τα ταξίδια να είναι σε γενικές γραμμές παρόμοια ως προς τον ρυθμό ανάπτυξης τους, με μόνο οριακές διαφορές.
Για παράδειγμα, αν εξετάσουμε τα παγκόσμια εξερχόμενα ταξίδια στο σύνολο τους, αυξήθηκαν κατά 95% ετησίως το 2021. Και τα εισερχόμενα έσοδα αυξήθηκαν κατά 99% ετησίως, σύμφωνα με τη βάση δεδομένων της GlobalData.
Ωστόσο, στον κλάδο της κρουαζιέρας, είναι σαφές ότι οι μεσάζοντες παρουσιάζουν χαμηλή απόδοση με αυξήσεις εσόδων 30% χαμηλότερες από την αύξηση των επιβατών.
Από την άλλη πλευρά, περαιτέρω έρευνα από την GlobalData αποκαλύπτει ότι αυτή η αλλαγή στη συμπεριφορά κρατήσεων αντανακλά το τρέχον συναίσθημα των καταναλωτών προς τους μεσάζοντες.
Σε μια Έρευνα Καταναλωτών Τουρισμού του τρίτου τριμήνου 2019, το 44% των ερωτηθέντων είπε ότι συνήθως κάνει κράτηση μέσω ενός μεσάζοντα όπως ο ΟΤΑ.
Ωστόσο, σε μια έρευνα του 4ου τριμήνου του 2021, μόνο το 24% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι έκανε κράτηση για τις τελευταίες διακοπές του μέσω αυτής της μεθόδου κράτησης.
Επιπλέον, οι ερωτηθέντες που δήλωσαν ότι έκαναν απευθείας κράτηση με τον πάροχο αυξήθηκαν από 32% σε 36%.
«Υπάρχει ένας ολόκληρος κατάλογος λόγων για τους οποίους οι ταξιδιώτες προτιμούν τώρα τις απευθείας κρατήσεις. Και όλοι τους είναι αποτέλεσμα της πανδημίας, υπογραμμίζει ο Craig Bradley.
Μερικοί θέλουν περισσότερη ευελιξία και ψυχική ηρεμία, ενώ σε άλλους έχει πληγεί η εμπιστοσύνη τους λόγω κακής εμπειρίας πελατών, ιδίως όσον αφορά στις επιστροφές χρημάτων.
Επιπλέον, οι ελλείψεις δεξιοτήτων στον κλάδο είναι επίσης προβληματικές, με πολλούς αντιπροσώπους πωλήσεων κρουαζιέρας να απολύονται κατά τη διάρκεια της πανδημίας και στη συνέχεια να κινούνται σε διαφορετικές καριέρες.
Ωστόσο, όλα αυτά τα ζητήματα μπορούν να διορθωθούν, υποδεικνύοντας ότι αυτό μπορεί να είναι απλώς μια προσωρινή μετατόπιση, αλλά οι μεσάζοντες κρουαζιέρας πρέπει να δράσουν τώρα για να διασφαλίσουν ότι μπορούν να καλύψουν τη ζήτηση το 2022».