Ότι είναι μακράν το υπ’ αριθμόν ένα πρόβλημα στο Αργοστόλι το κυκλοφοριακό δεν χρειάζεται και πολύ συζήτηση.

Η αλήθεια είναι ότι η δημοτική αρχή του Θεόφιλου Μιχαλάτου από το πρώτο διάστημα της θητείας της ασχολήθηκε με το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης του Αργοστολίου αφού είναι το κυρίαρχο πρόβλημα της πρωτεύουσας του νησιού μας.

Όμως αυτή η ενασχόλησή της δημοτικής αρχής Αργοστολίου με το νούμερο ένα πρόβλημα,  μάλλον επιβεβαίωσε ότι … «αλλού πατάει και αλλού βρίσκεται».

Κυκλοφοριακό “εμφραγμα” στο Αργοστόλι τους καλοκαιρινούς μήνες.

Δείτε το «χρονοδιάγραμμα» των ενεργειών του Θεόφιλου για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης του Αργοστολίου που αποδεικνύει ότι πραγματικά αλλού πατάει και αλλού βρίσκεται..

  • 16 Νοεμβρίου 2019 ημέρα Σάββατο συγκαλείται ο δημοτικό συμβούλιο Αργοστολίου σε κατεπείγουσα συνεδρίαση με αποκλειστικό θέμα την υποβολή αίτησης χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων για το έργο «Σύστημα αποσυμφόρησης κυκλοφοριακού φόρτου με «έξυπνα» και συνδυασμένα συστήματα διαχείρισης της κυκλοφορίας , καθώς και διευκόλυνση της κινητικότητας των πεζών στην πόλη του Αργοστολίου » π/υ 694.400 ευρώ (ΑΔΑ: Ψ0ΔΔ46ΜΓΤΤ-ΔΝ0). Καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή της πρότασης δύο ημέρες μετά , η 18η/11/2019.

Το αποτέλεσμα : Η δημοτική αρχή όχι μόνο δεν πρόλαβε να καταθέσει την πρόταση (!) αλλά και την επομένη της προθεσμίας 19/11/2019 δηλαδή, αναρτά στην Διαύγεια την 2η ορθή επανάληψη της απόφασης ! Η ανικανότητα σε όλο της το μεγαλείο !

  • 29 Ιουνίου 2020 ο Θεόφιλος Μιχαλάτος με την ιδιότητα του προέδρου του Λιμενικού Ταμείου Κεφαλονιάς , με απευθείας ανάθεση υπογράφει σύμβαση με τον Σταύρο Κωνσταντινίδη, Πολιτικό Μηχανικό, Συγκοινωνιολόγο από την Θεσσαλονίκη,  τη σύνταξη της μελέτης «Κυκλοφοριακή μελέτη για τη περιβαλλοντική, συγκοινωνιακή και λειτουργική αναβάθμιση της αποβίβασης και διακίνησης των επιβατών των κρουαζιερόπλοιων στο Δήμο Αργοστολίου» (ΑΔΑ: 9ΗΤΗΟΡΗ0-ΔΙΝ) για 23.064  € και χρόνο παράδοσης σαράντα πέντε ημερολογιακές ημέρες από την υπογραφή της σύμβασης δηλαδή μέχρι 13/8/2020.

Η μελέτη πληρώθηκε κανονικά, παραδόθηκε αρχές Ιανουαρίου 2021 αλλά μέχρι προχθές η τύχη της αγνοείτο. Προχθές εμφανίστηκε κατά την παρουσίαση της νεότερης κυκλοφοριακής  μελέτης από τον μελετητή κ. Ευσταθιάδη η οποία του έχει ανατεθεί από το δημοτικό συμβούλιο Αργοστολίου.

Οδός Χαροκόπου σε ώρα αιχμής
  • 20 Δεκεμβρίου 2021 ο Θεόφιλος Μιχαλάτος με την ιδιότητα αυτή τη φορά του δημάρχου Αργοστολίου υπογράφει νέα σύμβαση με την επιχείρηση Σ. Ευσταθιάδης και  Συνεργάτες Ε.Ε. για τη σύνταξη μιας ακόμη μελέτης «Κυκλοφοριακή μελέτη πόλεως Αργοστολίου» (ΑΔΑ: 6ΜΗΛ46ΜΓΤΤ-245) για 36.952  € και χρόνο παράδοσης 19/5/2022.

Προχθές (4/4) παρουσιάστηκε στο δημοτικό συμβούλιο η Β’ Φάση της μελέτης Ευσταθιάδη και απομένει η Γ΄ Φάση η οποία και πρέπει να παραδοθεί μέχρι τις 19 Μαΐου.

Αναθέτουσα αρχή είναι η οικονομική επιτροπή και όχι το δημοτικό συμβούλιο διότι η Κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει νομοθετικά μετατρέψει το δημοτικό συμβούλιο σε διακοσμητικό όργανο δίνοντας όλες τις αρμοδιότητες στις Οικονομικές Επιτροπές.  ( Διαβάστε «Βόμβα ΣτΕ»: Αντισυνταγματικές οι διατάξεις Θεοδωρικάκου για τις Επιτροπές των Δήμων )

Η παρουσίαση της μελέτης Ευσταθιάδη που έγινε live από το kefaloniapress ,

είχε πολλές εκπλήξεις.

Καταρχήν ο μελετητής «έκοψε το βήχα» του Δημάρχου που το τελευταίο διάστημα έχει κάνει σημαία του το οικόπεδο του «παιδικού Νοσοκομείου» αφού  χαρακτήρισε την αξιοποίηση του οικοπέδου για πάρκινγκ,  ως «μακροπρόθεσμη. (Ζήσε Μάη μου δηλαδή).

Οι παρευρισκόμενοι εκπρόσωποι μηχανικοί του τοπικού ΤΕΕ (Κοκκολιάδου, Μπεργιάτος, Κατσούρης) αμφισβήτησαν ευθέως την αξιοπιστία της μεθοδολογίας που χρησιμοποιείται στη «μελέτη Ευσταθιάδη» με τη λήψη των μετρήσεων από 12 έως 15 Ιανουαρίου και την χρήση αναγωγικών μεθόδων για τους υπόλοιπους μήνες και κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες που το Αργοστόλι ζει στην τρέλα του κυκλοφοριακού.

Η «μελέτη Κωνσταντινίδη»

Η μεγαλύτερη όμως έκπληξη ήταν ότι ο δήμαρχος Θεόφιλος Μιχαλάτος «κατάπιε την γλώσσα του» στα πολλά ερωτήματα σχετικά με την τύχη της προηγούμενης μελέτης Κωνσταντινίδη δίνοντας έτσι το δικαίωμα σε όσους παρακολούθησαν τη συνεδρίαση, να καταλάβουν ότι τσάμπα δόθηκαν τα 23 χιλιάρικα και ότι η μελέτη δεν πρόκειται ποτέ να υλοποιηθεί !

Και πώς να μην μπει στα αζήτητα «η μελέτη Κωνσταντινίδη», όταν αποκαλύφθηκε ότι η συγκεκριμένη και πολυδιαφημισμένη μελέτη την περίοδο που παραδόθηκε προέβλεπε προτάσεις εκτός τόπου και χρόνου που όχι μόνο δεν θα πρόσφεραν στην επίλυση του κυκλοφοριακού χάους στο Αργοστόλι αλλά θα προκαλούσαν… εγκεφαλικά !

Οδός Ιωσηφ Μομφεράτου σε ώρα αιχμής

Ανάμεσα στις προτάσεις «Κωνσταντινίδη» ξεχωρίζουμε την εξής απίστευτη:

 Μονοδρόμηση τμήματος της οδού Α. Τρίτση, μεταξύ των οδών Ρόκου Βεργωτή και 21ης Μαΐου, με κατεύθυνση προς την οδό 21ης Μαΐου.¨

Το κόκκινο βέλος δείχνει το τμήμα της μονοδρόμησης και το γαλάζιο το τμήμα διπλής κατεύθυνσης

Δηλαδή το τμήμα της παραλιακής λεωφόρου (Αντωνίου Τρίτση), από τον Οίκο Ευγηρίας μέχρι το Λιμεναρχείο από διπλής κυκλοφορίας που είναι τώρα, μονοδρομείται με την κατεύθυνση προς Λιμεναρχείο όπως είναι και η υπόλοιπη παραλιακή λεωφόρος.

ΟΜΩΣ,  το υπόλοιπο τμήμα από τοτο Λιμεναρχείο μέχρι τα φέρι μποτ Ληξουρίου  παραμένει διπλής κατεύθυνσης . Το αποτέλεσμα; Τα οχήματα που θα κατευθύνονται από τα «Ληξουριώτικα» προς το Λιμεναρχείο…. να μην έχουν διέξοδο και να πρέπει να στρίψουν και να γυρίσουν πίσω ! 

Αυτή τη μελέτη λοιπόν το Λιμενικό Ταμείο με υπογραφή του προέδρου του Θεόφιλου Μιχαλάτου  την πλήρωσε …23 ολόκληρα χιλιάρικα!!! (23.000 ευρώ)

 Η νέα «μελέτη Ευσταθιάδη»

Η δεύτερη μελέτη που συζητιέται τώρα  των 37 χιλιάδων με την υπογραφή Θεόφιλου Μιχαλάτου ως δημάρχου Αργοστολίου αυτή τη φορά, κάνει οκτώ προτάσεις (εναλλακτικό σενάριο 2) εκ των οποίων οι .. 5 είναι ίδιες με το εναλλακτικό σενάριο 1 της ανεφάρμοστης μελέτης Κωνσταντινίδη των 23 χιλιάδων που σημαίνει ότι … 3 μόνο προτάσεις της μελέτης Ευσταθιάδη κόστισαν … 37.000 ευρώ .

Μεταξύ αυτών των τριών προτάσεων είναι και αυτή της επί πλέον φόρτωση της Ιωσήφ Μομφεράτου (ο δρόμος ο κάθετος στην παραλία απέναντι από τα φέρυ μπωτ του Ληξουριού) που σήμερα είναι και παραμένει διπλής κατεύθυνσης και οποίος σήμερα είναι ο υπ’ αριθμό ένας χαοτικός δρόμος της πόλης !

Η «μελέτη Ευσταθιάδη» κάνει μονόδρομο την Χαροκόπου από την αρχή της (διασταύρωση με Ερυθρού Σταυρού στο ΞΕΝΙΑ) μέχρι το 4ο Δημοτικό Σχολείο ρίχνοντας την κυκλοφορία των οχημάτων στην ήδη επιβαρυμένη Ιωσήφ Μομφεράτου !!!

Οδός Χαροκόπου. Το κόκκινο βέλος δείχνει το τμήμα της μονοδρόμησης και το γαλάζιο το τμήμα διπλής κατεύθυνσης

Με πρόσχημα ακόμα ότι προβλέπεται στο Πολεοδομικό Σχέδιο του Αργοστολίου που ισχύει από το 1986 και ποτέ δεν έχει εφαρμοστεί,  οι δρόμοι Αργοναυτών (κάτω από την Ριζοσπαστών που ξεκινάει από την παλιά Στρατολογία και πάει προς την βόρεια πλευρά – προς Ριζοσπάστες),

Η οδός Αργοναυτών γίνεται πεζόδρομος!!
Η οδός Πλάτωνος Βέγια , κάτω απο το Νοσοκομείο, γίνεται ..πεζόδρομος!!

όπως και η Πλάτωνος Βέγια (που ξεκινάει από την Δεβοσέτου περνάει κάτω από το Νοσοκομείο γίνονται…. πεζόδρομοι !!!

Αυτά που λέτε με τις μελέτες.

Κι επειδή μόνο…  παλαβό δεν μπορείς να πεις  τον Θεόφιλο, το πιθανότερο είναι να κάνει και με τη «μελέτη Ευσταθιάδη», ό,τι και με τη «μελέτη Κωνσταντινίδη». Να την βάλει σιωπηρά στο κατζέλο.

Αν διανοηθεί να εφαρμοστεί η «μελέτη Ευσταθιάδη» θα επέλθει και το τέλος της πιθανότητας επανεκλογής του λόγω χάους και ανικανότητας.

Το πιο πιθανόν λοιπόν είναι να βρει μια δικαιολογία ή απλά δια της μεθόδους της σιωπής να σταματήσει την αναμόχλευση του κυκλοφοριακού της πόλης του Αργοστολίου. Τώρα, θα ρωτήσετε ιε ποια δικαιολογία θα “πετάξει” και τα 37 χιλιάρικα..

Γιατί; χρειάζεται ο Θεόφιλος δικαιολογίες; Ζούμε την εποχή του Θεόφιλου του Μέγα ”   La municipalité c’est moi !” – Ο Δήμος είμαι εγώ! Δεν υπάρχει κανένας λόγος να δίνει λογαριασμό για τις αποφάσεις του!

Συντακτική Ομάδα του kefaloniapress

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ και απεικονίσεις : ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΛΕΚΑΤΣΑΣ

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις