Γράφει η Μαριλίζ Φασουλοπούλου
Η είσοδος της Ριάνα στη λίστα των ανά τον κόσμο δισεκατομμυριούχων του αμερικανικού περιοδικού Forbes ήταν από τις πιο αξιοσημείωτες, νέες εισόδους της φετινής χρονιάς. Άλλωστε, η Ριάνα, που με τον τρόπο αυτό έγινε η πρώτη δισεκατομμυριούχος της ιδιαίτερης πατρίδας της, των Μπαρμπέιντος, δεν μπήκε στην λίστα μόνο ως επιτυχημένη εμπορική τραγουδίστρια αλλά και ως δεινή επιχειρηματίας.
Η παρουσία της στο νούμερο 1.729 της λίστας (επί 2.668 σούπερ πλουσίων), με περιουσία στα 1,7 δισ. δολάρια αποδίδεται κυρίως στην σημαντική επιτυχία της φίρμας καλλυντικών που έχει δημιουργήσει, της Fenty Beauty, όπως και της γραμμής εσωρούχων που υπογράφει, της Savage X Fenty.
Στα σκαριά δημόσια εγγραφή
Η τελευταία ειδικά αναμένεται να αποφέρει νέα κέρδη στα ταμεία του ινδάλματος της ποπ αν λάβουμε υπόψη πως, σύμφωνα με δημοσίευμα του πρακτορείου Bloomberg, η Savage X Fenty έχει στα σκαριά δημόσια εγγραφή στο χρηματιστήριο με εκτιμώμενη αξία στα 3 δισ. δολάρια. Μάλιστα, το IPO δεν αποκλείεται να δρομολογηθεί μέσα στη χρονιά.
Μέσα σε μόλις τέσσερα χρόνια το brand πέτυχε να κερδίσει το γυναικείο καταναλωτικό κοινό και οι αναπτυξιακές δυνατότητες του προσέλκυσαν και νέους επενδυτές. Η εταιρεία συγκέντρωσε περίπου 125 εκατ. δολάρια σε νέες επενδύσεις σε επενδυτικό γύρο που διοργάνωσε τον Ιανουάριο. Αν και βασικός του μέτοχος με περίπου 30% παραμένει η Ριάνα.
Τα καλλυντικά και οι… χρυσές αποχρώσεις
Χρυσές είναι οι επιδόσεις και της Fenty Beauty, που δημιουργήθηκε από την τραγουδίστρια το 2017/ Μάλιστα, η εταιρεία καλλυντικών συνέβαλε, σύμφωνα με το Forbes, στο μεγαλύτερο μέρος της συνολικής εκτιμώμενης περιουσίας της Ριάνα, ήτοι περίπου 1,4 δισ. δολάρια, από τα 1,7 δισ. δολάρια.
Μυστικό της επιτυχίας της φίρμας είναι το γεγονός πως πόνταρε από την αρχή σε όλες τις αποχρώσεις δέρματος των γυναικών, κερδίζοντας βέβαια σημαντική απήχηση στο γυναικείο καταναλωτικό κοινό των μειονοτήτων. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο την πρώτη χρονιά δημιουργίας της μέτρησε έσοδα άνω των 550 εκατ. δολαρίων και έκτοτε οι επιδόσεις της είναι σταθερά ανοδικές.
Η φίρμα που πουλά τα προϊόντα της online, αλλά και μέσα από αλυσίδες καλλυντικών όπως τα Sephora, συνιστά μια κοινοπραξία 50-50 μεταξύ της Ριάνα και του κορυφαίου στον κόσμο ομίλου ειδών πολυτελείας, της LVMH, που κέρδισε τα εύσημα από τους οικονομικούς αναλυτές για την προνοητικότητα που έδειξε στο να ποντάρει σε μια γραμμή καλλυντικών με την υπογραφή της δημοφιλούς τραγουδίστριας. Η ίδια «έφερε» στη συμφωνία την απήχηση της υπογραφής της και ο γαλλικός κολοσσός την γνώση και τεχνογνωσία για την ανάπτυξη και προώθηση της γραμμής, με το τελικό αποτέλεσμα να τον δικαιώνει.
Οι celebrities και τα καλλυντικά τους
Βεβαίως, η ιδέα δεν ήταν πρωτότυπη. Μέσα στα τελευταία χρόνια η παγκόσμια αγορά καλλυντικών έχει βιώσει μια «έκρηξη» δημιουργίας νέων brands με τις υπογραφές δημοφιλών celebrities, όπως η Κιμ Καρντάσιαν, η Κάιλι Τζένερ, η Τζέσικα Άλμπα, η Λέιντι Γκάγκα και η Σκάρλετ Γιοχάνσον. Η φίρμα της 34χρονης ποπ σταρ ήταν σαφώς ένα από τα μεγάλα success stories, αν και σίγουρα δεν έχει καταφέρει ακόμη να «πιάσει» την… βασίλισσα των ριάλιτι Κιμ Καρντάσιαν.
Το όνομα της Κιμ φιγουράριζε ήδη στη ελίτ λίστα του Forbes, όμως φέτος κατάφερε να ανέβει συνολικά 1.000(!) θέσεις, με προσωπική περιουσία ύψους 1,8 δισ. δολαρίων. Κι αυτό χάρη επίσης στην πολύ επιτυχημένη οικονομική πορεία των επιχειρήσεων της, της εταιρείας καλλυντικών KKW Beauty και της εταιρείας εσωρούχων Skims.