Χοροστατούντος του Μητροπολίτη Κεφαλληνίας Δημητρίου ετελέστηκε σήμερα Κυριακή του Θωμά η θεία λειτουργία στη Μονή του Αγίου Γερασίμου και ακολούθησε η Λιτάνευση του Ιερού Σκηνώματος πέριξ της Μονής.
Φωτογραφίες – drone video : Τζέρης Γασπαρινάτος
Υποστηρίξτε μας και επιλέξτε ένα πρόγραμμα το οποίο θα σας δώσει πρόσβαση στις αποκλειστικές ιστορίες μας.
/ 15 credits
Το βασικό πακέτο παρέχει 15 μονάδες (credits) στο λογαριασμό σας. Επιτρέπει το ξεκλείδωμα για: 3 ΑΡΘΡΑ!
/ 50 credits
Το Featured πακέτο παρέχει 50 credits στο λογαριασμό σας. Επιτρέπει το ξεκλείδωμα για: 10 ΑΡΘΡΑ!
/ 125 credits
Το Premium πακέτο παρέχει 125 credits στο λογαριασμό σας. Επιτρέπει το ξεκλείδωμα για: 25 ΑΡΘΡΑ!
** Εγγραφείτε στον ιστότοπό μας και επιλέξτε ένα πακέτο. Το κάθε πακέτο παρέχει έναν αριθμό μονάδων (credits) που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να ξεκλειδώσετε την πρόσβαση στις αποκλειστικές ιστορίες μας χωρίς ημερομηνία λήξεως.
Χοροστατούντος του Μητροπολίτη Κεφαλληνίας Δημητρίου ετελέστηκε σήμερα Κυριακή του Θωμά η θεία λειτουργία στη Μονή του Αγίου Γερασίμου και ακολούθησε η Λιτάνευση του Ιερού Σκηνώματος πέριξ της Μονής.
Φωτογραφίες – drone video : Τζέρης Γασπαρινάτος
Comments are closed.
”Ειτα λεγει τω Θωμα. Φερε τον δακτυλον σου εις τον τυπον των ηλων και βαλε την χειραν σου εις τον τυπον των ηλων και βαλε την χειραν σου εις την πλευραν μου και μη γινου απιστος αλλα πιστος.Λεγει Αυτω Θωμας .Ο Κυριος μου και ο Θεος μου. Λεγει αυτω ο Ιησους. Οτι εωρακας με επιστευσας. Μακαριοι οι μη ειδοτες και πιστευσαντες.”Κυριακη σημερα πρωτη απο του Πασχα του αντι-πασχα η του Θωμα οπως επεκρατησε στην Εκκλησια μας να ονομαζεται η παρουσα Κυριακη και αναγιγνωσκεται σημερα κατα την ευχαριστιακη συναξη η εν λογω περικοπη εκ του κατα Ιωαννην εξιστορουσα την ψηλαφηση και σωτηριον ομολογια του αποστολου Θωμα.Οπως σε ολη την εκταση των βιβλιων της Καινης Διαθηκης και στο παρον ιερο Ευαγγελιο γινεται αναφορα στις δυο φυσεις του Κυριου θεια και ανθρωπινη ενωθεισες κατα την εκ Πνευματος Αγιου και Μαριας της παρθενου ασπορον συλληψην του Ενος της Τριαδος Θεου του Σωτηρος Ιησου Χριστου Υιου και Λογου Του Πατρος η οποια γινεται πλεον ολοεν και περισσοτερο καταδηλος απο το γεγονος της εγερσεως του δικαιου και τετραημερου Λαζαρου εν Βηθανια και σημερα μετα την εκ ταφου φρικτην του Ζωοδοτου εγερσιν πιστοποιειται τρανωτερον και επισημοτερον δια της ψηλαφησεως και σωτηριου ομολογιας εκ μερους του Αποστολου Θωμα.Ο Κυριος διδει την ευκαιρια στο Θωμα της ψηλαφησεως και της βεβαιωσεως οτι οντως επαθεν και ανεστη πραγματικα ,οντολογικα και οχι κατα φαντασιαν οπως ισχυριζεται η μετα ταυτα αιρεσις του δοκητισμου που ισχυριζεται οτι ο Χριστος φαινομενικα και μονο επαθεν, και οτι πνευμα ουκ εχει σαρκα και οστεα ”καθως Εμε θεωρειτε εχοντα” οπως λεει στους ενδεκα εμφανισθεις στα καταβραδα της λαμπρας ημερας της εκ νεκρων εγερσεως οπως μας διηγειται ο Λουκας.
Ο Θωμας εν συνεχεια ομολογει ”ο Κυριος μου και ο Θεος μου”. Ο Κυριος μου δηλ. ο Υιος και Λογος του Πατρος ο σαρκα φορεσας και τον κοσμον οικησας ως τελειος ανθρωπος μενοντας ταυτοχρονα και τελειος Θεος”και ο Λογος σαρξ εγενετο και εσκηνωσεν εν ημιν και εθεασαμεθα την δοξαν Αυτου, δοξαν ως Μονογενους παρα Πατρος πληρης Χαριτος και αληθειας”καθως εξιστορειται στο ιδιο ιερο κειμενο στα πρωτα κεφαλαια του.Α)Ο Κυριος μου ο σαρκωθεις εκ Πνευματος Αγιου και Μαριας της παρθενου και ενανθρωπησας γενομενος ανθρωπος με ολα τα λεγομενα αδιαβλητα παθη της ανθρωπινης φυσεως (πεινα, διψα, καματος, λυπη, οδυνη) αλλα παντελως εκτος αμαρτιας”τις ελεγχει με περι αμαρτιας;”οπως ο Ιδιος ο Κυριος επερωτα τους επικρινοντας Γραμματεις και Φαρισαιους στο ιδιο παντα Ευαγγελιο.Γιατι ο Κυριος με τη σαρκωση Του προσελαβε ολη καθ’ολοκληρια την ανθρωπινη φυση μας για να τη θεωσει και να την εξυψωσει ”οπου ην το προτερον” ,”γενομενος υπηκοος αχρι θανατου, θανατου δε σταυρου”.β).Και ο Θεος μου.Ο Εις της Τριαδος Θεος ο εν χρονω και τοπω συγκεκριμενω σαρκωθεις ιστορικος Ιησους Χριστος παραμενει τελειος Θεος και συναμα τελειος γενομενος ανθρωπος”και γεγονεν ο Ων ο ουκ ην δι’ημας”μη εκστας της Θεοτητος Αυτου και μη χωρισθεις των κολπων Αυτου των πατρικων αλλα παντα πληρων ο απεριγραπτος.Αυτη η σωτηριος ομολογια η οποια διευκρινιστηκε στους κατοπινους αιωνες στην νικηφορα ιστορικη εν θαυματι πορεια της Εκκλησιας του Χριστου μεσα στον κοσμο απο τους συγκαλεσαντας την Δ Οικουμενικη συνοδο αγιους πατερες στη Χαλκηδονα οπου εγινε σαφης η δογματικη διατυπωση της εν τω προσωπω του Χριστου ”ατρεπτως ασυγχυτως αχωριστως αδιαιρετως ”ενωσεως των δυο φυσεων θειας και ανθρωπινης και των δυο του Χριστου ωσαυτως θεληματων και στην οποια αληθεια εν Αγιω Πνευματι εκυψαν οι πατερες διεισδυοντας και διευκρινιζοντας οσο ην δυνατον την ηδη αποκεκαλυμενη εν τω προσωπω του Χριστου θεια αληθεια χωρις να προσθεσουν η να αφαιρεσουν κατι απο αυτην.
”Οτι εωρακας με επιστευσας. Μακαριοι οι μη ειδοτες και πιστευσαντες”. Ο Χριστος συγκαταβαινει και κατα καποιο τροπο δικαιολογει αυτη την καλοπιστο απιστια του Θωμα. Γιατι ο Θωμας θελησε να εχει και αυτος πειστηρια της εκ νεκρων φρικτης εγερσεως οπως και οι αλλοι συν-αποστολοι και συμ-μαθηται επειδη επροκειτο να διανυσει αποστασεις και τοπους μεχρι και κατα την παραδοση την χωρα των Ινδων και χωρις να εχει δει και εξακριβωσει το γεγονος δεν θα μπορουσε να δωσει μαρτυρια και συνεπως επρεπε να ειναι και αυτος μαρτυρας εμπειρικος της Αναστασεως. Σημερα εχει επικρατησει η φραση ”ειμαι απιστος Θωμας” και ”πιστευε και μη ερευνα”.Δεν ειναι ομως ετσι . Ο Θωμας οπως ειπωθηκε ειχε καλοπιστο απιστια καλοπροαιρετα και καλογνωμα ερευνησε την αληθεια και ο Κυριος λεγει σαφως”ερευνατε τας Γραφας αυται εισι αι μαρτυρουσαι περι Εμου”.Οπως αλλοστε και πιο πριν ο Ναθαναηλ ερευνησε καλοπιστα και ως ακριβης γνωστης των Γραφων τον ερχομο του Μεσσιου”Εκ Ναζαρετ δυναται τι καλον ειναι;Απεκριθη αυτω ο Φιλιππος ερχου και ιδε”.
Κυριακη του Θωμα σημερα και εδω στην νησο Κεφαλληνια και δη στην περιωνυμο Μονη του Αγιου Γερασιμου πραγματοποιειται κατ’εθος η λιτανευση-μπσματα του ι. σκηνωματος του Αγιου.Η τοπικη εκκλησιαστικη παραδοση θελει τον Αγιο ορθιο ολη την διακαινησιμο εβδομαδα ως εναν ακομη αγγελο” εν σαρκι αγγελο”της εκ νεκρων αναστασεως του Κυριου και συναμα εναν προ-αγγελο της κοινης αναστασεως που πιστουται την κοινην αναστασιν την εσχατη ημερα και την μελλουσα κριση με την αφθαρσια του τιμιου σκηνωματος Του και αποδεικνυοντας οτι οντως ο Χριστος ”ανεστη εκ νεκρων θανατω θανατον πατησας και τοις εν τοις μνημασιν ζωη χαρισαμενος”. Το τιμιο και αφθαρτο σκηνωμα του αγιου Γερασιμου ειναι μια στεντορεια ανα τους αιωνας και μεχρι της συντελειας ”σιωπηλη κραυγη”μια απο τις τοσες στην κιβωτο της σωτηριας που λεγεται ορθοδοξη Εκκλησια του Χριστου.Το τιμιο λειψανο διαλαλει με αλαλητους φωνας και σημερα στον καιρο μας ”βαλε τον δακτυλον σου εις τον τυπον των ηλων και βαλε την χειρα σου εις τον τυπον των ηλων και βαλε την χειρα σου εις την πλευραν μου και μη γινου απιστος αλλα πιστος”.Καλει καθε αμφισβητια να ανακαλυψει την αληθεια της αφθαρσιας απο μονος του με το ζωντανο παραδειγμα που εχει ενωπιο του την σωματικη αει-παρουσια του Αγιου οτι ο Χριστος αληθως ανεστη και οτι αληθως εστι Θεος και Κυριος και συναμα να αναβοησει μαζι με τον ιερον Χρυσοστομο”που σου θανατε το κεντρον;που σου Αδη το νικος; Ανεστη Χριστος και συ καταβεβλησαι. Ανεστη Χριστος και πεπτωκασιν δαιμονες. Ανεστη Χριστος και χαιρουσιν αγγελοι. Ανεστη Χριστος και ζωη πολιτευεται. Ανεστη Χριστος και νεκρος ουδεις επι μνηματος. Χριστος ανεστη απαρχη των κεκεοιμημενων εγενετο. Αυτω η δοξα και το κρατος εις τους αιωνας. Αμην.